Gå til innhold

Når på døgnet tar dere eggløsningstest? + spm om syklus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I oktober tok jeg på morningen, fikk positiv.

I november tok jeg på ettermiddagen, men fikk kun negativ.

Nå har jo hele syklusen komt ut av kontroll. Skjønner ingenting.

Har alltid hatt 28 dager, de to siste mnd har det vært 34-35 dager.

Noen andre som har opplevd dette?

*frustrert*

Skrevet

Bra du spør, jeg lurer på det samme!

I den perioden jeg ble gravid før MA tok jeg på morgenen fordi jeg aldri hadde lest annet, og da fikk jeg positiv samme dag som EL-smertene. Så jeg tror at det er ok på morgenen også!

Skrevet

Jeg el- tester ikke så jeg kan ikke svare på dette, men jeg lurte på hvordan el- smerter kjennes ut? Jeg hadde noen smerter på venstre side flere ganger i går, kan de være el?

Skrevet

www.pernille.info er ei side der det står mye god informasjon..

Dette fant eg om når du bør teste:

10. Skal man bruke morgenurin på eggløsningstester?

Nei. Morgenurin er den mest konsentrerte urinen man har gjennom døgnet, og siden man som regel har en viss mengde LH tilstede hele tiden, kan morgenurin forårsake en kunstig stigning av LH og dermed forårsake falskt positive eggløsningstster. Det beste tidspunktet for å teste er på ettermiddagen, helst etter minst 2 timer uten dobesøk.

Går du innpå den siden så finner du veldig mye informasjon!!!

Skrevet

Smetter innom jeg... Den mnd jeg blei gravid,var den første med CB digitale EL-tester. Jeg testet sånn ca kl 7 hver kveld. Er vel sånn at man skal teste på samme tid på døgnet hver gang. Det var også en fordel at den var digital,ingen mulighet for å tolke den feil. Hadde postitiv EL-test i 2 dager før den blei negativ igjen..

Lykke til!

Skrevet

Jeg føler meg som en EL-test junkie.... Jeg har testet minimum to ganger pr dag i 20 pp. Det blir dyrt gitt... Jeg bruker CB digital test, og nå er jeg så dreven at jeg kan se på testpinnen (når selve testen er tatt ut av den digitale delen) at EL nærmer/ikke nærmer seg på teststreken. Det har derfor blitt litt billigere de siste pp ene. Jeg tester nesten alltid positivt på sen ettermiddag/kveld selv om testen var negativ på morgenurin samme dag, og jeg har lest at de som tester kun en gang om dagen bør teste på ettermiddagen da de fleste får EL etter kl. 17! Ikke spør meg hvorfor!

Jeg har alltid hatt lange sykluser (30-34 dager), og det er ikke ideelt med tanke på å bli gravid... men mine to første barn ble til på 1. og 3. pp, så nå er det nok alderen min som har innhentet meg...

Lykke til med EL-testing, det er NESTEN like spennende å få positiv EL-test som graviditetstest når du har mange nok pp bak deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...