Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Noen her som har brukt Dalacin vaginal krem i svangerskapet? Jeg fikk en resept på en 7 dagers kur hos gyn for en uke siden. Har bare tatt den i to dager nå da. Ble faktisk ikke undersøkt. Vet ikke hvorfor men. Hadde ultralyd osv da, men. Utifra det jeg beskrev trodde gyn at jeg KANSKJE hadde bv, men jeg vet ikke. Lukter ikke fisk. Klør mer, som sopp, men Canesten hjelper ikke. Er 16 uker nå, og selvfølgelig bekyremt for om Dalacin er fosterskadelig? Noen som vet. Tviler på at gyn gir meg resept på noe som er farlig, men vil gjerne høre om noen her har erfaring med bruk av dette?
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Dette står i felleskatalogen: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Preparatet anbefales ikke brukt i 1. trimester. Det er vist at bruk av klindamycin vaginalkrem hos gravide i 2. trimester og systemisk tilført klindamycinfosfat i 2. og 3. trimester ikke er assosiert med fosterskader. Vagitoriene kan derfor brukes under 2. og 3. trimester dersom det er et klart behov for det. Overgang i morsmelk: Ukjent. Preparatet bør ikke brukes under amming. Så er du i uke 16 er du vel kommet over i 2.tri og da skal det nok gå greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå