Gå til innhold

er det noen som kan hjelpe meg litt med kålrabistappe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal lage i dag, for første gang. har sett på nettet etter oppskrift, men ble jo bare forvirret.. var jo så mange forskjellige oppskrifter. jeg vil lage UTEN gulrot, potet og kraft. men med fløte. hvordan går jeg fram? skal lage av ca 3kg.

Skrevet

kok kålen og stapp ivei... Så tilsetter du fløte til du syns den har passe konsistens. Blir den ikke fryktelig sterk uten noe potet?

Skrevet

Da er det ikke så vanskeli da..

Ta ca 3 kilo med kålrot. ta av skallet og kok de møre.. kok opp fløte når kålroten er ferdig kokt... Ville hatt litt smør oppi også for da blir den god.

Mos kålroten og ha i fløten, salt pepper og malt muskat,

Selv syns jeg kålroten blir mildere på smak når man har i gulrot og potet. men det er jo en smaksak.

lykketil

Skrevet

Del kålrabien i terninger, legg den i vann - kok opp!

La den koke til den er nesten myk, kniven skal gå inn lett. Mos alt sammen i en kjele og tilsett fløte - litt og litt.

Smak til med krydder:o)

Skrevet

kjempeflott.. tusen takk! ok så det er kanskje lurt å ha i litt potet da? hva gjør jeg da? og vannet som kålroten koker i.. skal det helles ut? eller skal den moses i det? he he.. helt grønn jeg.

Skrevet

Poteten hjelper til å få stappen mindre flytande, for den binder den. Anbefaler deg absolutt å ha den oppi. Så er fløyte veldig godt oppi. Oppskrift har eg ikkje, me lager den "på slump".

Skrevet

Jeg ville ha tatt i litt potet ja...

Del den også i terninger slik som kålrabien. Kok opp, hell av vannet, tilsett en klatt med smør og stapp i vei. Sett kjelen på lata og tilsett fløte....

Dette klarer du:o)

Skrevet

Hell av vannet! Det blir nok ein suksess.

Skrevet

supert. tusen takk for hjelpen alle sammen! da var tråden lagret.

Skrevet

verken potet eller gulrot har noe i en kålrabistappe å gjøre... Da kan man jo kalle det grønnsaks-stappe.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...