Gå til innhold

Skulle ønske de var mer ute...

Anbefalte innlegg

Vi har gutten vår i en liten familiebarnehage, og det ble sagt da vi fikk plassen at de la vekt på å være mye ute. Men nå er ped.leder sykemeldt, og jeg har en mistanke om at de veldig mange dager ikke er ute i det hele tatt (bortsett fra å sove ute). Det er små lokaler, og både gutten vår og flere av de andre barna er veldig aktive og "fysiske" av seg, og trenger etter mitt syn å være mer ute! Når jeg forsiktig har etterlyst dette sier de to som jobber der bare at "det er litt vanskelig" - fordi barna sover på så ulik tid....

Har noen tips for hvordan få til en konstruktiv dialog om dette?? Forh.vis kommer ped.leder snart tilbake, vi har ennå ikke hatt noen foreldremøter, da dette er en ganske nystartet barnehage.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136295840-skulle-%C3%B8nske-de-var-mer-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når alle andre barnehager klarer å få barna med seg ut, så klarer også denne barnehagen dette - om de vil!

Jeg ville etterlyst et foreldremøte og sagt noe der. Om du ikke får svar på at det blir noe foreldremøte i nær fremtid ville jeg hatt et møte med avdelingsleder. En dag du kommer å henter gutten din spør du henne bare om hun kan sette av 5min til deg neste dag.

Alle barn har krav på å være ute hver dag. I vår bhg legger alle seg etter lunsj - og så etterhvert som de våkner får de leke ute. Noen leker i 10min mens andre leker i 2 timer. Min gutt er også svært aktiv - og utetid betyr alt for ham. Jeg ville sagt som det er - at de bør sette opp vakter slik at barna får litt frisk luft.

Da dette er en liten barnehage, kan det være vanskelig å få med seg barna ut iløpet av dagen. Jeg jobber i en liten barnehage 9 barn + 4 SFO barn og to ansatte. Da vi har tre sovebarn som sover til ulike tider er det litt av en kabal å få til å gå opp. Men vi har en god dialog med foreldrfene om hvorfor det er slik og de er veldig forståelsesfulle. Det blir bedre til våren når man ikke trenger å bruke så mye tid på av og påkledning.

Vil bare si det i samme setning at jeg legger veldig vekt på at barn skal være ute. Derfor har jeg til mine to eldste sønner valgt friluftsbarnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...