Gå til innhold

kynnere - tegn på SA?


baby4rocket

Anbefalte innlegg

Hei. Akkurat oppdaget at nr. 4 er på vei. Det var visst en liten glipp, og er ikke mer enn 4.2 eller noe sånt. Oppdaget det så tidlig fordi jeg kjenner "lusa på gangen" etter noen svangerskap. Har brukt to-tre dager på å gå fra panikk til å begynne å synes dette er litt koselig. Men siden i natt har jeg hatt noe som minner om kynnere, og lurer på om dette er tidlige tegn på SA. Noen som vet?? Har aldri mistet før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har opplevd akkuart det samme: kynnerliknende stramminger svært tidlig i svangerskapet. Jeg ble veldig redd og trodde jeg kom til å miste, men foreløpig har det - bank i bordet - gått bra. Fikk det i uke 6-7 og har hatt en del av det siden. Er nå i uke 11. Har vært på flere ultralyder, og alt ser bra ut. Merker at det kommer mer ved fysisk aktivitet, så du bør nok ta det med ro. I følge jordmor er det livmoren som sier i fra om at man bør slappe mer av. Jeg ble sykemeldt i en uke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Var ikke klar over at livmora reagerer på stress så tidlig i et svangerskap. Kanskje ta en telefon til lege dersom det ikke gir seg - som om det er mulig å ta det med ro i julestria:-) Vel, får håpe på det beste. Og skulle det gå galt, så er det vel ikke så mye man kan gjøre med det så tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kynnere tidlig ved forrige svangerskap. Fikk sykemeldig, og vips så roet det seg ned. Har det nå også om jeg begynner å stresse og vet da at nå er det på tide å roe seg ned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk kynnere i uke 5,og var på tidlig ultralyd i uke 6...

da var alt fint...

kynnerne har fortsatt,og har sett på tidligere tråder at det er flere som har dette:)

tror ikke du trenger og bekymre deg...

husk at livmor vokser og strekker seg...

 

*på visit fra 2.trimester*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...