Gå til innhold

Ul i uke 13. Innvendig eller utvendig UL?

Anbefalte innlegg

Har inntryk av at mange har vært på UL. Jeg ska på ul om et par dage og vil da være 12+4. Hun jeg avtalte time med sa det var forskjelligt om utvendig UL holdt og da måtte man ta innvendig.

Har dette med vekt å gøre eller hvor langt livmoren er kommet opp over skambenet?

jeg er 179 cm og var 62 kg. Er nå 68 kg. Er mit 2. svangerskap og 18 mdr siden mit siste. Er veldig nervøs for UL´en og håper virkelig at vi får se godt nok på utvendig UL.

Hva har dere av erfaringe?

Fortsetter under...

Jeg var på UL 11+4.

Jeg er 163 og var da 47 kg (gått ned pga kvalmen). Så kan vel kalle meg i kategori tynn, men ingen mage å se fordi!

Mitt første svangerskap!

Jeg hadde utvendig UL, og hun fant noen inni der med en gang:)

Jeg var på priv UL og hun hadde veldig nye apparater, mulig det kan ha betydning?

Jeg var på ul i går. Var da 12 + 0. Fikk utvendig ul. Tror ikke de tar innvedig når du er såpass lagt på vei. Babyen er jo allerede ca 6 cm fra hode til rompe og det skulle ikke by på noen problemer å finne den med utvendig ul. Babyene utvikler seg likt så tidlig i svangerskapet og det skal ikke ha noe å si om du har tydelig mage eller ikke. Det er først senere i svangerskapet at de utvikler seg forskjellig med tanke på gener osv.

Lykke til. Kos deg, det er kjempegøy å se den lille krabaten som koser seg i magen...

Kan også føye til at jeg var på UL på en onsdag, og mandagen før kunne ikke legen finne hjertelyden, så det er nok lettere å finne den lille med UL.

Men har hørt om flere som har hatt innvendig enda de har kommet lengre...

Trulte

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Var på UL når jeg var 11+6. Prøvde først med utvendig, men ble så dårlige bilder så ble til innvendig. Var splitter nytt apparat så var ikke det som var grunnen, men jeg har noen kilo ekstra så kanskje det var derfor?.!

Annonse

Jer er akkurat kommet til uke 13, men var på Ul når jeg var 12+3. Da var jeg hos en spesialist som foretok innvendig UL, han sa det var best på et så tidlig stadie. Og vi fikk se mye bedre på innvendig UL. Det anbefales når men ikke er lengre på vei.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...