Gå til innhold

bekkenløsning bare på ene siden?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om det er bekkenløsning som er problemet eller hva, men har vanvittige smerter i korsryggen på høyre side. stråler nedover i rumpa og låret og klarer ikke reise meg eller gå når det er på det verste. blir verre når jeg har gått eller stått mye, feks når jeg har vært på arbeid. kjenner ingenting på andre siden, men noen ganger setter det seg også i "midten" mellom rumpeballene liksom.. noen med liknende erfaringer?

Fortsetter under...

Akkuraqt slik begynte det med meg også. Jeg gikk til legen fordi jeg trodde at det var isjas, men det var faktisk bekkenløsning. Etterhvert som jge bare fortsatte å jobbe, begynte det også å komme i den andre siden og noen dager når det har vært ille så har det kommet stikiknger foran i lysken på den ene siden. Jeg har også en følelse av spente muskler/muskler som ikke slapper av over hoftene på bebbe sidene, altså hverken foran eller bak.

Du bør oppsøke lege, det blir bare værre hvis du forstsetter å presse deg. Du kan jo risikere å ha masse vondt etter fødselen også!

Lykke til!

Har forstått det dit hen at når det stråler nedover i låret, så er det isjasnerven som er i klem, noe som lett kan skje med gravide. Ekte bekkensmerter sitter ikke i korsryggen, men mer under på en eller begge sider.

Har selv fått behandling med akupunktur for begge delere og har blitt kvitt smertene! Ble anbefalt det av jordmoren min. Kjempefornøyd, men må desverre betale behandlingene selv... Føler likevel at det var verd det!

Høres ut som min erfaring. Etter 4 år (!) fant en kiropraktor ut at jeg hadde gått rundt med bekkenlåsning og fått en feilbelastning. Nå går jeg gravid med nr 3 og opplever en helt annen verden. Kan jo til og med trene i uke 32!! Gå til en kiropraktor og få en skikkelig diagnose med èn gang.

Annonse

hadde bekkenløsning med min første, helt ifra uke 16.... hadde da kun på ene siden og stråling nedover i låret... er nå 16 uker på vei med nummer to og er overlykkelig for hver dag som går uten at jeg kjenner noe... var forresten kunn trening i vann som hjalp meg... man må prøve det meste å finne ut hva som passer seg selv best... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...