Gå til innhold

Nitrist forum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært innom dette forum og kommer aldri til å gå inn igjen. Får helt vondt innvendig av å lese om hasjrøykere som legger ut om hvordan de skaffer varer og om andre som sier de har brukt kokain ol. Fy søren noen barn kommer til en helt annen verden enn andre. Syns så synd på disse barna. Takk for titten, håper en del av innleggene faktisk ikke er sanne men bare skrevet for å provosere !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne innlegg har vi hatt her før. Ikke en eneste av innleggerne klarer å begrunne hvorfor det gjør vondt å lese om foreldre som koser seg for sin egen del en gang i blant. Heller ikke hvorfor det skulle være synd på barna deres av den grunn. Jeg tviler på at du har reflektert så mye over dette, du heller. Folk som ikke klarer å argumentere for påstandene sine, er heller ikke verdt å ta seriøst. Du kommer antagelig ikke til å bli savnet.

Skrevet

Enig med deg HI!! Folk her inne har tydeligvis allerede tatt skade av det de koser seg med, for jeg er helt sjokkert over noen så hjernedøde påstander som kommer frem her.

Skrevet

Det må vel være lov å reagere? Jeg reagerer jeg og. men jeg reagerer like sterkt på de som røyker eller drikker alkohol under svangerskapet. Nå snakker jeg og om under svangerskapet. Hva foreldrene gjør mens barna er hos bestemor, skal jeg ikke bry meg med, men under et svangerskap, kan ikke barnet selv styre hva det får i seg og ike. Da er det mors PLIKT og gi barnet best mulig vilkår.

Dette inkluderer i mitt hode INGEN rusmidler overhode. Verken passivt eller aktivt. Det håper jeg virkelig ikke noen er uenige med meg i.

Hvis noen er det, så har jeg gjennomtenkte og reflekterte argumenter for hvorfor jeg mener rusmidler under svangerskap er fyfy.

Nå skal det og sies at jeg er ganske hysterisk selv. Jeg spiser ikke majones, marsipan, eller is pga fare for forlite behandlet egg. Jeg spiser ikke røket gravet eller speket mat. Fordi det ikke er sikkert. Jeg holder meg unna hele lista til matportalen, og også alt med aspartam i. hadde mamma vært gravid med meg, hadde jeg ikke villet at hun skulle ta noen sjanser, derfor gjør ikke jeg det heller.

Derfor er rusmidler, i mitt hode og male fanden på veggen. Ser virkelig ikke poenget.

Skrevet

male fanden på veggen blir vel kanskje å bruke feil ordtak. Men ja. Be om trøbbel da. Dere skjønner hva jeg mener

Skrevet

Litt usaklig å komme drassende med rusbruk i svangerskap hver gang det diskuteres voksnes mennesker valg av rusmiddel, er det ikke? Det har jo ingenting med saken å gjøre. Selvfølgelig er det lov å reagere, men før man lar reaksjonen gå ut over andre enn en selv, er det kanskje best å vurdere om reaksjonen er rasjonell eller om den kommer ut fra vrangforestillinger.

Ha en god jul.

Skrevet

Er det ikke rasjonellt og reagere på rusbruk under svangerskap? Sier ikke at alle dere gjør det. Absolutt ikke, men bruker dere det mye og jevnlig før, så er det naturlig og tro at det vil fortsette

Det er da ingen vrangforestilling at rusmidler skader et foster?

Hva mener du? :)

Skrevet

Selvfølgelig er det rasjonelt å komme med bekymrede reaksjoner på rusbruk i svangerskap, men å hente inn det temaet hver gang det diskuteres rusbruk hvor barn ikke er involvert i selve russituasjonen, er helt usaklig. Men hvor ligger egentlig bekymringsmomentet i at far/mor benytter sjansen til å gjøre ting de ellers ikke kan gjøre når barna er et annet sted, om det ikke er ut fra vrangforestillinger? Hva var det som var vanskelig å forstå av det jeg sa?

Skrevet

Jeg sa jeg ikke skulle bry meg med hva folk skulle gjøre når barna var hos bestemor e,l For så lenge barna ikke blir berørt, eller ser sine foreldre ruset, skal jeg ikke uttale meg. Men bryr meg MYE om rus i svangerskapet. Dette er den første tråden jeg svarer på på dette forumet, så jeg vet ikke at det er et gjennomgangstema, men det er jo ikke rart.

Dette er heller ike en tråd og hasj og lsd mens barna er borte, men en generell tråd, derfor jeg skrev det her.

Det var vanskelig og forstå om du syes det var ok med rus i svangerskapet eller ikke??? om du snakket om det jeg sa, eller genrellt.

Kan ikke påstå jeg lider av så mange vrangforestillinger at det gjør noe ;) hihi

Skrevet

Hallo, beklager å måtte bry meg, men jeg har litt på hjertet i denne sammenhengen.

Jeg vokste opp med alkoholisme, og har en bror, fetter og tante som ruser seg i tillegg til far min.

Jeg må si at jeg vet litt om hva et barn føler når det er rusmidler blant de voksne.

Jeg forstår at folk liker å ruse seg litt iblant, men jeg mener det er altfor vanlig å ruse seg på alle mulige måter, være seg alkohol eller andre rusmidler. Også med eller uten barn tilstede. Det er allment forventet at det skal drikkes i alle mulige sammenhenger, og det mener jeg burde være unødvendig. Fyll og annen rus fører lite godt med seg, det har vel blitt bevist mang en gang.

Når det er sagt, så forutsetter jeg i denne sammenhengen at barna er borte når rusing foregår, og at det ikke skjer under svangerskapet. (min fetter ble trolig rusmisbruker fordi moren hans er det). Det er vel ikke vits i å diskutere disse tingene, de fleste med vett i hodet forstår at det er lite smart å ruse seg i disse situasjoner.

Ekspertene er enige om at barn lærer det de ser. Jeg tenker også mye på hva slags holdninger foreldre som ruser seg mye har. De mener jo at det er greit å ruse seg i tide og utide! Jeg er såpass redd for at barna mine skal begynne å ruse seg og få et vondt liv, at jeg ønsker å avstå fra rusmidler, for å signalisere at det ikke er greit å kaste bort penger og livskvalitet på sånt. Hva trenger dere rusen til? Har man vært ruset en gang, så vet man hvordan det er, og trenger vel ikke det stadig vekk? Kom ikke å si at det er morsommere eller at man slapper av bedre med rus. Det er ikke ekte eller kvalitetsmessig, og det kan fort gå over streken og bli lite moro. Jeg skjønner ikke vitsen, det er nå min mening. Jeg vil heller ha et rent og ekte liv, med like ekte og rene relasjoner.

Skrevet

Du som jeg har vel litt lett for å a alle her inne over en kam. Jeg personlig er enig med deg, men tror ikke at man må leve rusfritt for å kunne gi sine barn et rent og ekte liv med trygghet og rene ekte relasjoner. men rus i alle former kan fort forverre det.

Poenget er vel at ingen gidder og svare oss, fordi de er deres liv. Og vi blander oss inn i noe vi ikke kan noe om, eller har noe med. I mitt hode er det nettopp det det IKKE er.. Hva mennesker gjør med sine egne liv, er for meg uinteressant, men hva man gjør med sine barn derimot...

Jeg drikker ikke alkohol overhode, selv når jeg ikke er gravid, ei heller røyk eller andre rusmidler. Derfor kan jeg ikke sette meg ordentlig inn i en slik situasjon. Det eneste jeg kan skilte med er de vitenskapelige resultatene og alle de negative historiene fra barnevern og psykriatien osv.

Men jeg fatter ikke hvorfor noen vil utsette sine barn for det. Jeg skjønner ikke tankegangen. Det skulle jeg gjerne gjort

Skrevet

Enig med deg. :-)

Altfor mange ødelegger livene sine med rus. Et liv er så kort, og det tenker man ikke over når man ruser seg.

Fortsatt god jul.

• 3 uker senere...
Skrevet

Ka voksne diskuter å sånnt e en teng men ves du ikkje har oppdaga det så heite dennan sia BARNIMAGEN.COM........ Ergo-- Ja treng ikkje sei meir...!

Skrevet

Dette forumet er felles for bim og dinbaby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...