ditte&malusken&lillebror Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Trenger en god men liten reisetrille, og hadde egentlig bestemt meg for ew sky, men den var ikke så liten sammenlagt som jeg hadde tenkt meg når jeg fikk se den "live". Så nå har jeg nesten bestemt meg for TFK buggster, men lurer på litt ting: Datteren min er bare 11 måneder første gang den skal brukes, er det greit eller er hun litt liten til den da? Hvordan er det med denne hvilestillingen. Er den god for de små å sove i? Er det mulig å ha en vinterpose i den vognen eller blir det bare tøys? Hvor liten er den egentlig sammenlagt i forhold til feks ew sky eller quinny xl? Håper det er noen som kan hjelpe meg.. nærmer seg avreise med stormskritt...
mossik en av hver pluss en til Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Hei. jeg kjøpte Buggster i sommer da min datter var 13 mnd. Hun stortrives i den. Ryggen blir ikke helt flat, men det er ikke langt unna. Man kan ikke heve bena, og det er kanskje litt dumt, men løser dette når hun skal sove iden hjemme ved å leg en pute under bena, men dette trenger hun ikke om vi er ute og går og hun skal sove. Jeg har vinterpose i den nå, og synes det fungerer bra. Jeg bruker denne som sovevogn hjemme i helgene og syntes dette fungerer veldig bra. har ikkenoen erfaring med de andre dulurer på, men tror kanskje denne er mindre og enklere å ta med spesielltpå reise. Var iutgangspunktet engstelig for de små hjulene,, men de har fungert veldig bra.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2007 Hei! Tusen takk for svar!! Den høres jo kjempe ut:) Da har jeg endelig bestemt meg helt for den:) Så kjekt at du nevnte hjulene, for glemte å spørre om de.. De ser jo veldig små ut, men gjør jo ingenting det hvis de fungerer bra:) Kjøpte du den i Norge?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har også buggsteren og er storfornøyd! Hadde den med til Roma, og den var en drøm å trille der! Det er jo et hav av plass under! Det med at man ikke kan heve noe fotbrett løste jeg ved å bøye ned frontbøylen, så brukte han den til å ha føttene på! Når du legger den sammen og tar av framhjulet, blir ikke vogna stor. Det eneste problemet er at den låses kun på ene siden med en type lenke. Så om du skal sjekke den inn på fly, kan den fort bli ødelagt! Det jeg gjorde var å kjøpe et sånt koffertbånd med klipsspenne og dro denne rundt vognen (rundt bløtdelene) og det fungerer som bare rakker`n! Om du skjønner hva jeg mener... Kosta bare 50 kr... Anbefaler buggsteren på det sterkeste!
Bumpan Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 Jeg bestilte min Buggster fra casitabambino.com (tror jeg) som er i Tyskland. Betalte ca 2000kr (vogn, regntrekk og transportbag og shipping). Hun sendte den som gave saa jeg betalte ikke mva. Har ikke brukt den saa mye ennaa. Datteren min er 9 maaneder og jeg syns hun sover veldig fin i den. Den er veldig lett og kjöre og godt plass under. Den blir ikke kjempeliten (ikke som Zapp). Men man kan ta av framhjulet (og de to andre), som er veldig lett (bare en knapp) og da tar den opp liten plass i bilen. Har VW Touran og den passer bak naar jeg ar 7 seter oppe (men maa ta av fronthjulet). Har prövd Mac Laren Techno XT i en periode og liker Buggsteren bedre. - ikke like lang sammenlagt - ca 1 kg lettere - Mye mere stabil (ml tipper lettere bakover) - Mye bedre handlekurv under - Mye stiligere - Frontböyle Maclarenen har kjempegod skjerm, er smalere og kan legges helt flat. Er veldig fornöyd til naa, men har ikke saa mye erfaring ennaa.....
AnTiLoPeSvIn Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 dette har egentlig ikke noe med tfk men hvordan sender man som gave egentlig? pakker den med pakkepapir, eller skrive bare gave? uff he he vet ikke mye, men.. kan ikke alle forrektninger feks babyjungle skrive at det er en gave så slipper vi alle å betale moms da? noen som veit det opplegget der?
ditte&malusken&lillebror Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2007 Dette lurer jeg også på. Jeg har feks lest her inne at det er ikke alltid det hjelper at man sender som gave. Var en som skrev at hun måtte betale moms likevel....
Bumpan Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 Jeg bor paa Island og her maa man betale 10% toll + 24,5 % paa barnevarer. Det blir ganske dyrt. Da jeg bestilte buggsteren foreslo de som jeg bestilte fra at de kunne sende som gave. Her paa Island er tollen veldig streng og nesten alle pakker blir stoppet i tollen. Da faar jeg sendt brev hjem hvor de spör om tillatelse til og aapne (selv om den er merket som gave). De leter da etter regningen. Det jeg ba selskapet i Tyskland gjöre var: - Merke pakken som "gave" - Sette verdien til under 1000 kr (man maa skatte av gaver over 1000 kr) - Bruke haandskrift paa pakken - sette annen returadresse (privatadresse) enn selskapet sitt - Jeg spurte ogsaa om hun kunne skrive et lite kort inni (som hun gjorde og saa la hun med et bilde av sönnen sin = snill) - Og selvfölgelig ikke legge ved regningen! Den ble opnet paa Island, men sendt rett hjem til meg uten at jeg trengte og betale. Jeg föler meg litt kriminell, men det er jo litt godt ogsaa da.......det er jo allt sinnsykt dyrt her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå