Gå til innhold

Pepsi Max!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere...

må spørre dere om noe alvorlig nå...er ikke mye jeg ikke liker..og er ikke mye jeg liker..hehe..kommer veldig ann på dagsformen egnetlig..

men hva er årsaken til at enkelte flasker med pepsi max smaker cola/sitron/vodka??

Har hellt ut maaange flasker nå pga en bismak som er helt for jævlig...

og nei,jeg har aldri drukket cola-vodka drinker eller slikt..

men det smaker en blanding mellom disse tre ingrediensene..ikke alle flaskene..men enkelte...

hvorfor??

har prøvd å fått sympati av mannen min,men han syntes at pepsi max er noe søppel som bla bla bla bla blaaaaaaa....

så nå kommer jeg hit for å få litt støtte..

er det noen av dere som har opplevd det samme??

fikk litt rare blikk første gang jeg smakte det..var på besøk hos noen slektninger..fikk et helt rart blikk og brekninger..måtte spørre om noen hadde spritet opp brusen min... :S

ble bare møtt av latter og anklager om at jeg var gravid....knurr..

DET SMAKER SPRIT!!! sukk...men er eneste jeg klarer å drikke til tider....

Skrevet

kanskje fordi du får kjøpt pepsi max med sitron også?

at du har tatt feil og kjøpt den istedet for vanlig:)?

Skrevet

var ikke klar over at det eksistrerte,men sjekket det...hehe.siden de har det på cola så tenkte jeg kanskje det var der jeg hadde blingsa..men nei... :(

var vanlig pepsi max ja...

Skrevet

Har opplevd at noen pepsi max flasker smaker annerledes. Men jeg føler nesten at det smaker gift. Mulig du har rett når du nevner den blandinga. Har ikke drukket den blandingen før.

Men skjønner hva du mener, de går rett i vasken de som smaker sånn.

Vet ikke hvorfor. Kanskje sende en mail til produsentene og høre om det ?

Skrevet

Jeg klarte ikke å drikke pepsi max i forrige sv.skap. Det smakte helt jævlig da, og jeg som er så glad i pepsi max. Nå har jeg ikke prøvd å drikke pepsi max i dette sv.skapet. Er så kvalm. Så her går det i utristet cola.

Skrevet

Jeg elsker Pepsi Max!!! Men jeg har aldri vært ute for at det ikke smaker som det skal... Det har jeg derimot opplevd med andre ting hva mat og drikke angår... Kanskje det kan være noe i at du er gravid? Du vet- smakene er ikke alltid helt stabile. Det gjelder i alle fall meg...

Brød som smaker tran osv... ikke hyggelig...

Skrevet

Her i huset drikker vi ikke annen brus enn Pepsi Max, men har aldri opplevd noe bismak.

Er nok fordi du er gravid tror jeg oxo!

Har opplevd flere ganger at ting ikke smaker/lukter som vanlig, men samboeren merker ikkeno... Er nok noe vi gravide bare må leve med.. ;o)

Skrevet

Heisann!

Jeg har aldri opplevd å kjenne den smaken du beskriver her...

Men ofte så kan drikke smake rart i forhold til det du akkurat har spist- Enkelte ting smaker rett og slett pyton etter en bestemt snack eller rett.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at den smaker sitron eller vodka :P

Men har opplevd noen ganger at den kan smake litt "gammelt" på en måte. Har trodd at det kan være glasset jeg drikker av som har fylt seg opp med støv, men det har også skjedd med helt nyvaskede glass.

Har ikke kjent noe til det etter jeg ble gravid, så det er ikke en ting jeg har fått for meg i graviditeten =)

Det er også andre jeg kjenner som har merka den "gamle" smaken.. har ikke peiling på hva det er, heller den bare ut og åpner ny flaske :P

Skrevet

JA! Kjøper en del halvliterflasker til å ha på jobb og sånn, og en sjelden gang så smaker de....litt gammelt/råttent...sterkere på en måte. Og da drikker jeg rett fra flaska, så har ikke noe med skittent glass eller noe sånt og gjøre. Og jeg er ikke gravid og her heller aldri vært gravid. Tipper noen brus-blandinger kanskje er blitt litt rare, skal sikkert ikke mye variasjon i oppskriften til før det smaker annerledes. Syns ikke det har smakt sprit, men rart, ja! Men det er bare av og til altså, smaker for det meste digg:) Mannen min merker ikke den store forskjellen, en mener mine smaksløker er litt mer utviklet enn hans, som salter maten før han har smakt på den f.eks.:)

Skrevet

Jeg er Pepsi Max slave og jeg er så enig med deg. Det er noen (faktisk gangske mange) flasker som enten er tamme eller smaker skikkelig rart. Utrolig altså. Jeg blir så sinna hver gang det skjer. Kanskje vi skal sende en klage til Ringnes (er det de som tapper??)....

Skrevet

den rottenmaken har jeg også kjent en god del ganger...

syntes man skal stole på at når man har fyllt et glass så skal det smake godt!

spesielt når brusen er uåpenet...da må man kunne forvente kvalitet....

sukk...nå er det minimalt med ting jeg liker å drikke...pepsi max er en av få smaker jeg liker...så why?? hvorfor skal de ødelegge enkelte flasker???

:-(

Skrevet

har merket det selv, men bare visst jeg kjøper pepsi max på statoil;)

Skrevet

Et par ting ang brus generelt :

Husk at de resirkulerer flasker og vasker de med, ja nemlig... "sprit". Noen er nok mer sensitive i forhold til smak og lukt, og enda mer når vi er gravide. Helt normalt det, ikke sant? :)

Også... Har akkurat vært igjennom en omfattende allergitest med sønnen min, der kom det frem at han han er allergist mot de fleste E-stoffer!! Alt som er i Pepsi Max og andre "lett/sukkerfrie drikker og godterier" Det er faktisk "farlig". På engelsk heter det faktisk DIET SODA. Som de med sukkersyke og svært overvektige får annbefalt av leger og ernæringseksperter. Vi skal nok tenke gjennom hva vi dytter i oss og barna. Ta heller en sukkerholdig drikke enn å tulle med "søtningsstoffer og fargestoffer. Jeg selv sverger til juice uten tilsatt ditt og datt.

Dette er ikke ment som belæring, tvert imot. Det får vi nok av gjennom media og helseeksperter, men et godt tips. E'stoffer fremkaller også ADHD og ADD. Med andre ord... bedre å kutte ut Pepsi Max mens den smaker vondt ;)

Skrevet

Ja jeg har iallefall kjent noen av disse smakene, spesielt sitronsmaken har jeg opplved mange ganger, UTEN Å VÆRE GRAVID, hehe...

Uss nå ble jeg kvalm, hehe.

Skrevet

Alle produsenter, bruker gamle flasker på nytt. Men de vasker alltid flaskene med rødsprit. Dette er en ting man må være veldig obs på. Jeg fikk en flaske med Villa Farris, og den smakte helt forferdelig. Jeg tok kontakt med produsenten, og fikk erstatning.

Så vær obs med hva dere får i dere!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...