Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 For en stund siden var jeg inne på en butikk. Midt i butikken på en palle satt det en mor og ammet en unge som kunne GÅ SJÆL!!!!! Er det bare jeg, eller er det andre som syntes dette var litt upassende? Med en så stor unge, så burde det ikke være "akutt" å få mat akkurat der og da?? Særlig ikke når han sikkert har tenner, og kunne fått en bolle eller noe annet i stedet.... Hadde det vært en liten baby, så hadde jeg forstått det mer..... har ikke noe i mot at noen ammer ungen sin lenge, men midt i en butikk??? hadde det vært meg, så hadde jeg evt. gått ut i bilen, eller sett etter ett annet passende sted. Ikke satt meg ned midt i butikken!!!! Måtte bare få det ut, ble litt forundret....
Expat Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Sukk. Hva kan jeg si. Amming er en privatsak. Hva vet du om dette barnets matintoleranser. Er barnet stort for alderen behøver det ikke være så gammelt heller. Og faktisk er pupp den letteste måte å få slutt på en trassepisode på. Vend øynene bort om det plager deg, og finn noe i verden som er virkelig problematisk. Det er nok å ta av...
alvis Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Amming er en privat sak. Jeg syns det er utrolig fint at man kan amme hvor man vil i dette landet. Jeg prøver å sette meg på kafe`eller noe da jeg skal amme men nå i desse tider er det nesten umuligt å få plats på kafe`. Sist blev det trappen og der var det kaldt og skittent. Gutten min er jo bare 3 mnd så jeg hadde vel fått forståelse av de fleste men... Samme dag såg jeg en jeg "kjenner litt" som stod i gangen på kjøpsentret og ammet sin datter på 14 mnd. Jeg syns det er helt greit at du ammer en på 14 mnd men må innrymme at det blev litt rart da mamman satt på huk og barnet stod å drakk fra puppen. Men det er hennes valg!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Har du ammet en så stor unge selv? Jeg skjønner ikke problemet. Det er snakk om mat til et barn. Det anbefales at barn ammes til de er to år. Den sukkerbollen anbefaler jeg du spiser selv. Det er nemlig mye bedre for barnet med en skvett morsmelk. Ikke bare mat, men varme, omsorg og bekreftelse på at mamma og puppen er der. Selv når det er masse mennesker og mange inntrykk og støy. Det anbefales å amme i to år. Men man skal gjemme seg bort eller skamme seg hvis barnet er over året eller kan gå selv? Jeg er skyldig på alle punkter. De få gangene jeg trasker rundt i butikker eller er på kafe med barn, så får brystungen pupp. Og gjerne stående, hvis det passer slik. Eller i fanget med simultane øvelser i akrobatikk. Hos mor fordi hun må passe på den største samtidig, og hos barnet som leker seg mens det spiser. Men jeg kjenner meg igjen. Jeg rødmer lett og husker hvordan jeg "plapret" andre etter munnen, og hadde sterke meninger om offentlig amming. Det er bare det at nå ammer jeg selv. Og da blir det hele ganske naturlig. Og jeg tenker ikke så nøye på hva andre måtte føle eller mene. Fordi jeg vandrer rundt i mitt eget land, og mine medborgere må bare føle seg fri til å snu seg bort om vi er til sjenanse. Hvis de ikke gjør det, så risikerer de bare å se en smilende mamma, som ammer sitt barn.
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 Jeg ammer min gutt som snart kan gå selv når han føler for det. Han tåler ikke morsmelkerstatning, han tåler ikke kumelk, og han er såpass liten at melk fremdeles er viktig for ham...så da får han pupp når det passer ham og jeg er i nærheten, til tross for at 90% her vi er nå synes det er både upassende og vulgært å amme etter at ungen har fylt et par måneder. Men jo, det er sikkert andre enn deg som reagerer, men som expat sier, finn noe annet å engasjere dere i
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Anonym over her: Jeg har ingen unnskyldning engang. Jeg bare gjør det. Naturligste ting i verden for oss. Jeg skammer meg ikke over å gi et barn mat. En sukkerbolle hadde jeg derimot vært litt flau for.
trollet66 Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Det er ganske utrolig hvordan samfunnet har blitt!!!!! At det som er ment å være fra naturens side plutselig er vulgært og ekkelt.... De er heldige de barna som blir ammet lenge, hatten av for de mødre som trosser almuen og gjør dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå