:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 jeg har 2 forslag: 1 flinkhet 2 opprør mot nåtidens samfund. er ikke sikkert mine forslag er riktige. noen som har noen fler forslag?
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 gode forslag - og så antiflinkhet, og utmelding - blånektinga som prinsipp, som jeg identifiserer meg veldig med, har alltid funka som pikk i Grete i mi slekt. Og familiens situasjon, og "hvor sterkt står man alene, og hvorfor". Forøvrig en veldig bra bok. Og spør Doppler!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 ja det er en ekstremt bra bok. har lest de 7 ganger. elsker den ikke uten grunn at Erlend Loe er mitt seremne :-) spør Doppler?
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Har du forresten lest fortsettelsen, Volvo Lastvagnar?
Patetica fåkksi Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Var det ikke om han som hadde en kjempekuk og snakka med elgene? Minner meg litt om meg, bortsett fra at jeg ikke har kjempekuk.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. desember 2007 hehe er det murlig. seff, må jeg spøre nicket doppler. har lest Volo Lastvagnar. det var også bra. samme som tatt av kvinnen. det er de 3 beste bøkene hans. fakta om finland var skuffene det var også naiv super. Doppler handler om en mann som faller av sykkelen likke etter sin far død. mens han ligger der hører han ingen barnesanger eller noe mas. så han flytter ut i skogen. etter at bærsesongen er over dreper han en elg. denne elgen har en sønn som følger etter doppler. doppler døper elgen bongo etter sin far som slett ikke het bongo. livet til doppler går ut på og skaffe seg skummet melk og bygge en totempel. han møter en del mennekser unnder veis der uti skogen. å han liker ikke mennekser. men de har en tedens til og "klistre" seg på han. det ender med at kona hans får barn nr 3 og doppler tar med det mitterste barnet ut i skogen for og gå mot nyere skoger. så der vandrer de ut i skogen. doppler, gregus og bongo.
Patetica fåkksi Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Jeg kjenner en papegöye som heter Bongo, det er en Yaco og han bor paa Gran Canaria.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. desember 2007 fant foresten ut av en som het andres doppler la fram hypotesen som blir kaldt dopplerefekten. Dopplereffekten er den tilsynelatende endringen i frekvens eller bølgelengde av en bølge som registreres av en observatør som beveger seg relativt til bølgens kilde det passer litt for bra til doppler i boka. tilfeldig?
Patetica fåkksi Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 Naa trodde jeg nesten at du hadde lagt ut et innlegg der du spurte om papegöya Bongo, men jeg ser du fortsatt snakker om boka.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Jordmora har jo en dopplerdings, og det er ikke en diger pikk. Da hadde hun vært jordfar.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 13. desember 2007 jepp. så nå at det sto nederst på siden om dopplerdupedingser Erlend Loe har skrevet en bok som heter Doppler. Den handler om en mann som ikke er på bølgelenge med familien og de andre i samfunnet. Det finnes også en "toer" som heter Volvo Lastvagnar. så kansje Loe har valgt Doppler med omhu....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 13. desember 2007 hehe.. hvordan går det med papegøya Bongo da? har han evne til og forstå esensen av en gangske grei beskjed?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå