Gå til innhold

Koseputa!

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går deg med deg vennen? Jeg har hatt masse mensmertelignende murringer, men idag er det helt rolig, hmm...

Ikke har jeg ømme bryster heller, men ellers er alt bra...

Koselig å høre fra deg :o)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Nå er ikke jeg Koseputa, men tenkte jeg skulle skrive noen ord til deg...

Angående dette med at murringene ikke er der og at puppene plutselig ikke er ømme lenger....

Det er helt vanlig at alle symptomer kommer og går litt. Jeg hadde sinnsykt ømme pupper i flere uker før det plutselig var borte, ble selvfølgelig kjempenervøs. MEN som jeg etterhvert har erfart så kommer og går alle symptomer hele tiden!

Så prøv å ikke bekymre deg for det. VET det er veldig lett å si, for jeg har selv mistet 3 ganger og leter etter tegn for at det skal gå galt denne gangen også :-)

Klæm

Skrevet

Tusen takk for svar :o)) Så godt å høre det du sier, for jeg er litt bekymret siden jeg også har mistet noen ganger før.... Kjenner etter hele tiden, selv om jeg sier til meg selv at jeg skal slappe av så må jeg feks alltid titte på papiret når jeg har vært på do (unnskyld detaljer) osv...

Jeg er bare 5+2, IVF gravid....

Klem!!

Skrevet

Jeg og kikker ennå på papiret hver gang..... tror det er ganske normalt for oss som har mistet tidligere :-)

Dette er også en IVF spire. Er i dag 13+3 og gleder meg sånn til jeg skal på ordinær UL i januar!!!! Men føles veldig lenge til!

Klæm

Skrevet

Åh, så spennende!!! Du kan trygt senke skuldrene, du er jo over den kritisk fasen, sikker på at det går bra!!

Når satt du inn din lille spire?

Klem!

Skrevet

Sist mistet jeg når jeg var ca 11 uker så synes det er tryggere når jeg har kommet litt lengre jeg da... MEN ja jeg har begynt å senke skuldrene litt :-)

Vi satte inn 2 egg den 27 september, men det er bare 1 der inne :-)

Har alt vært på 5 UL... Får ekstra ul pga at jeg har blod som koagulerer litt for mye, går derfor på blodfortynnende.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, uke 11 er sent, godt du har kommet deg over den tiden nå. Du er jo faktisk i 2.trimester! Jeg har alltid mistet i uke 4 el 5, så nå har jeg vært inne i en skikkelig tøff periode, huff! Har aldri kommet så langt som nå. Jeg tar Crionone x2 og Albyle-E, hva med deg, Klexane?

Godt de følger deg opp og at du kan få så ofte UL, det hjelper sikkert å se at det virkelig står bra til derinne?!

Vi fikk også inn 2 egg, så jeg vet fortsatt ikke om det er 1 eller 2 spirer derinne, uansett blir det veldig velkomment!

Se hva jeg fikk ut til deg på ønskebarnkalkulatoren for IVF: :o)))

(http://onskebarn.no/Termin/)

Du er nå i uke: 13

Innsettelse av egg - unnfangelse finner sted ca: 27.09.2007

Hjertet begynner å slå (uke 7) ca: 01.11.2007

Tid for tidlig ultralyd (uke 7) ca: 01.11.2007

Armer og ben er påbegynt (uke 8) ca: 08.11.2007

Ansiktet har begynt å formes (uke 9) ca: 15.11.2007

Hjertet har utviklet alle fire kammere (uke 10) ca: 22.11.2007

Grunnlaget er klart, nå skal den bare videreutvikles og vokse (uke 11) ca: 29.11.2007

Risikoen for SA reduseres (uke 12) ca: 06.12.2007

Kjønnsorganene er ferdig dannet (uke 13) ca: 13.12.2007

Skjelettet er dannet, men er fortsatt bare brusk (uke 14) ca: 20.12.2007

Blodsirkulasjonen er igang (uke 15) ca: 27.12.2007

Guttenes urinrør er i hovedsak ferdig (uke 16) ca: 03.01.2008

Livmoren din er omtrent så stor som hodet til en nyfødt baby (uke 17) ca: 10.01.2008

Tid for ordinær ultralyd (uke 18) ca: 17.01.2008

Du kan nå fint høre hjertelyden med dopler hos jordmor (uke 19) ca: 24.01.2008

Øynene åpner seg (uke 20) og med tvillinger skal du nå sykemeldes (uke 20-22)ca: 31.01.2008

Mange begynner å kjenne liv nå (uke 21) ca: 07.02.2008

Fosteret er dekket av fine hår (uke 22) ca: 14.02.2008

Tennene har begynt å danne seg (uke 23) ca: 21.02.2008

Babyen kan overleve å bli født nå (uke 24) ca: 28.02.2008

Babyen kan høre nå (uke 25) ca: 06.03.2008

Søvnmønsteret dannes (uke 26) ca: 13.03.2008

Noen babyer begynner å hikke av fostervannet den drikker (uke 27) ca: 20.03.2008

Babyen kan kjenne igjen mamma og pappas stemme (uke 28) ca: 27.03.2008

Kroppen er nå større enn hodet (uke 29) ca: 03.04.2008

Mange begynner å merke kynnere nå (uke 30) ca: 10.04.2008

Lungene er såpass ferdige at de kan fungere om babyen blir født nå (uke 31) ca: 17.04.2008

De fleste nerve- og muskelcellene er ferdig dannet (uke 32) ca: 24.04.2008

Babyens hud er rosa og begynner å bli glattere fordi underhudsfettet har begynt å komme (uke 33) ca: 01.05.2008

Babyen er i prinsippet ferdig og skal bare fetes opp før fødsel (uke 34) ca: 08.05.2008

Proporsjonene mellom babyens hode, armer, ben og kropp er nå slik de skal være (uke 35) ca: 15.05.2008

Det begynner å bli ganske trangt der inne nå (uke 36) ca: 22.05.2008

Siste uken hvor babyen regnes som prematur (uke 37) ca: 29.05.2008

Babyen vil fremdeles være dekket av et fettlag om den blir født nå (uke 38) ca: 05.06.2008

Babyen kan nå kjenne igjen lukten av mamma (uke 39) ca: 12.06.2008

Antatt termin (40+2) ca: 21.06.2008

Skrevet

Hei min venn!!

Det går bra med meg, koselig at du spør!

Tirsdag fikk jeg svar på bl.pr, rd 14 var hcg på 663, så da senket jeg skuldrene litt..

Tok ny bl.pr i går, bare for å se om hcg stiger som det skal.

Mensmurringer, småstikkinger kommer og går her og.

Hadde du fått time til ul?

Jeg skal på ul 27 desember, håper at det går bra:)

Jeg har fortsatt ømme bryster, og nå må jeg faktisk slenge meg litt på sofaen etter jobb, det pleier jeg aldri å gjøre, så er nok også litt mer sliten.

Satte ikke du inn eggene to dager etter meg?

Jeg regner at jeg nå er 5+2, er dette feil?

Man regner to uker før innsetting gjør man ikke?

Skrevet

Jeg går på Fragmin og har tatt Cyclogest dobbel dose til jeg ble 12 uker, veeeeldig deilig å slippe å drive med disse stikkpillene lengre ;-)

Og JA det har hjulpet å se at alt er bra der inne med jevne mellomrom. Mine SA har vært i uke 6, 5 og 11 så har kommet så langt som aldri før nå :-)

Jeg har fått termin 19 juni. De på Aleris regnet fra den dagen jeg begynte på sprøytene (blir det samme som å regne første dag på siste mens...)

I følge Ul sist tilsvarer den lille 3 dager lengre på vei så blir spennende å se på ordinær Ul hva terminen blir da :-)

Men har du fått målt hcg-verdien? De kan gjerne antyde hvor mange det er ut ifra verdien på den. Fikk beskjed om at det nok bare var 1 pga at hcg-verdien ikke var høyere når jeg fikk svaret på den!

Klæm

Skrevet

Hei koseputa :-)

663 på rugedag 14 er jo kjempebra!!!! Har du satt tilbake 2 egg eller?

Den enkleste måten å regne uker/dager på er å si at man er 4+0 på rugedag 14.

På Aleris regnet legen terminen ut fra hvilken dag jeg begynte på sprøyter og det stemmer ganske så bra i forhold til str på den lille i alle fall :-)

Skrevet

Hei!

Jeg har bare satt tilbake ett egg.

Jeg misunner deg som har kommet så langt på vei må jeg si, gleder meg til jeg kommer der:))

Blir nok veldig spennende med ul, jeg skal på tidlig ul 27 desember.

Har du vært det?Hva kunne du se da, hørte du hjertet?

Godt å høre det du sier om at symptomer kommer og går, jeg har inntil i dag hatt tunge/ømme bryst men i dag er det helt borte.

I går var jeg litt uvel hele dagen, på kvelden ble jeg plutselig kjempekvalm og kasta opp to ganger, er fremdeles kvalm nå.

Så lurer jeg på da er det kvalmen som melder seg så sterkt så tidlig eller er det bare spysyka jeg har fått?

Ikke lett å bli klok på alt dette som skjer....

klem

Skrevet

Jeg var 7+3 første gangen jeg var på UL og så bare en klump og hjertet som slo. Jeg gråt voldsomt når jeg endelig fikk se hjerte da :-)

Ikke umulig at det er svangerskapskvalmen som har meldt sin anmarsj til deg.... Noen får det veldig tidlig nemlig. Det er jævlig når det står på, men det er et godt tegn da!

Før eller siden går det over heldigvis....

Klæm

Skrevet

Hei, så hyggelig å høre fra deg igjen Koseputa! jeg satte inn 23.11 og skal på UL 27, samme dag som deg.

Bjørnen Collargol; Jeg tok blodprøve på RD 11 og HCG var bare 32. Selv om dette var litt tidlig, så indikerer det kanskje at det kun er 1 der?? (satte in 2) HCG verdien har selvsagt bekymret meg litt, jeg er ganske flink til det :o)

Jeg har ikke villet ta ny, venter til UL for å se resultatet. Har ikke blødd, men hatt en del svake mensmurringer og de to siste nettene har jeg vært kjempekvalm.... Står på Crinone x2 og Albyle-E.

Skrevet

Så koselig å høre fra deg igjen:o)

Blir virkelig spennende med ul.

Jeg har hatt ei helg med mye kvalme, spydde to ganger på fredagen, på lør og søn har kvalmen kommet og gått igjen. Var så kvalm i natt at jeg turte ikke gå på jobb i dag (dårlig samvittighet, for nå føler jeg meg ganske ok)

Først tenkte jeg at det var spysyken, og at graviditeten forlenget og forsterket den, noen som har opplevd det?

Føler at det er for tidlig i svangerskapet til at jeg kan bli så uvel likssom?

Så fikk jeg en annen fæl tanke, tenk om den lille har sluttet å utvikle seg, samtidig som kvalmen kom forsvant nemlig de ømme brystene..

Jeg er virkelig en mester i å finne på mine egne teorier, og jeg vet at jeg må slappe mer av og ikke bekymre meg sånn, men jeg klarer det bare ikke..

Tror det vil hjelpe veldig å komme på den ul.

Blir bare så bekymra når jeg leser at man kan miste uten at det kommer noen blødninger..

Kan jeg spørre hvorfor du fremdeles går på crione, Augustbarn?

Jeg fikk beskjed om å slutte med progestan samme dag jeg testa positivt..

Skrevet

Kos deg hjemme med god samvittighet!! Og du, jeg vet akkurat hvordan du har det, jeg er så lik deg, skikkelig WM mester i å bekymre meg. Først var jeg redd for SA, nå er jeg redd for MA... Huff, skal bli sååå godt å få vært på UL!! Håper bare det ikke er så tidlig at jeg ikke får se hjerteaktivitet, blir 7+2 når jeg skal dit.

Volvat har fast prosedyre at man skal fortsette med crinone ut uke 12, den praksisen varier litt og helt ærlig, jeg tror at det som sitter, det sitter!!.......Kjempkvalm de 2 siste nettene, rart at det er værst då? På dagen går det bedre, men ganske uggen i perioder. Mine pupper er heller ikke ømme.... jeg tok blodprøve på RD 11 (vanligvis er det RD14) siden Volvat ville det, HCG var da bare 32, noe jeg selvsagt også bekymrer meg for. Har ikke villet ta ny, UL får vise hva som skjuler seg der inne..... Noen som kjenner seg igjen? Klem!!!!

Skrevet

Hcg på 32 på rugedag 11 er jo bra det da.... tilsvarer vel ca 100 på rugedag 14 noe som er helt normalt :-) Kan tyde på at det "bare" er 1 der inne ja, men det er egentlig like greit for tvillingsvangerskap er mye mere kompliserte svangerskap!!!!

Skrevet

Vi er alle veldig flinke til å finne teorier på hvorfor ting ikke er som det skal. Tror egentlig det er en mekanisme for å beskytte oss selv litt dersom det skulle gå galt!

Når du bare får kommet deg på den første UL så blir alt bedre. Da får du sett at det er liv laga der og i uke 7 skal man kunne se hjerteslagene :-)

Skrevet

Tusen takk! Det var godt å høre vennen!! Du har helt rett, tør likssom ikke glede seg fullt ut i tilfelle.... Ja, det skal bli befriende å få vært på UL og endelig se at det banker et hjerte derinne.......Har en følelse selv også på at det "bare" er 1 derinne, men kan jo få meg en overraskelse også...

Skrevet

Å du aner ikke hvor godt det er å høre at det ikke bare er meg som tenker tusen tanker om hva som egentlig skjer der inne..Føler meg helt smårar av og til, men tenk så utrolig det er, vi er faktisk GRAVIDE!!!!

Fantastisk, og samtidig helt utrolig uvirkelig.

Har så mange tanker omkring dette, tenker på hvor utrolig heldige vi har vært, etter 2,5 år som prøvere skulle det klaffe på vårt andre ivf, det er bare et mirakel. Samtidig tenker jeg utrolig mye på de som har prøvd lenger enn oss, og vært gjennom flere forsøk, det er så utrolig tøft dette her, og det er så urettferdig....

Jeg er og 7+2 da vi skal på ul, og jeg er også veldig spent på om vi får høre hjertelyden, det er jo så veldig tidlig...

Snakker du mye med mannen din om dine tanker og følelser omkring dette? Jeg er nok ikke så flink til det, holder nok mye for meg selv, men vil nok ikke uroe han unødig med alle mine teorier...

Vi har egentlig snakket veldig lite om dette underet vårt, men håper og tror det vil bli mer virkelig etter ul.

Han er jo bare kjempeskjønn da, han vasker hele huset, og har nedlagt strengt forbud mot at jeg skal hente ved.

Skrevet

Jeg blødde jo de første ukene og fikk forbud av legen om å gjøre noe særlig og så har jeg vært plaget med kvalmen... så min mann pusler om meg og er skikkelig husmor, tjihi :-)

Jeg har snakket en del med min mann om alt jeg føler og tenker, men har prøvd å modere meg litt. Merket at han ble usikker på hva som skjedde også, men han har vært med på alle UL så da har han fått sett det samme som meg heldigvis.

Det som er så fint er at her inne kan du få luftet alt av tanker og dele erfaringer med andre i samme situasjonen. Det er gjerne mere trøst i det også. Mannen prøver å si at alt er sikkert i orden og da kan det se ut som om han ikke bryr seg osv.... Mannfolk er jo generelt sett dårligere til å prate om sånne ting samt at de ikke kjenner det på kroppen som vi gjør!

Nå er det middag :-)

Klæm

Skrevet

Koselig å høre fra dere jenter!! jeg føler at jeg lever i et vakum for tiden, har bare informert min søster om det som skjer, har bestemt oss for å vente til etter 12 uker. Blir alt bra på UL er det vanskelig å ikke si det til foreldre og svigerforeldre, Vet jo hvor glade de vil bli! Min mann er ogsa veldig beskyttende, så skjønn! Han støvsuger og lager middag, enda jeg er da ikke syk :-) Det er hans måte å vise omsorg på. Vi snakker ikke så mye om det som skjer nå slik vi gjorde under forsøket og helt i begynnelsen da testen var positiv. På en måte tror jeg kanskje at jeg unngår det, ubevisst redd for å skape for store forventninger, redd han skal bli skuffet.... Etter UL tror jeg nok det blir litt annerledes... Hmmm, merkelig, plutselig blir UL en viktig milepæl.... Det eneste som surrer rundt i hodet mitt er det som skjer i magen, er ganske likegyldig til alt annet, til og med julen, enda jeg som elsker den.....

Det er godt å høre at du klarte deg fint gjennom den første tiden da du hadde blødninger Bjørnen Collargol, det var sikkert tøfft... Nå kan du senke skuldrene, din lille spire har bestemt seg for å bli!!

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...