Gå til innhold

Mia82*ønsker nr 2*

Oliver`s Mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heeei:)

Hvordan går det med deg?? såg diu mistet for ikke så lenge siden..urettferdig altså:( Men som jeg skjønner har også du en slik apc resistens...fikk du albyl-e mens du var gravid, begynte du på klexane??? Ser også at du jobber på sykehus (me 2) tenkte inn i min egen journal- men redd for at vi egentlig ikke har lov til det????!!!!

Hva er planen din videre ved neste svangerskap???får du andre medikamenter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Albyl E fra eggløsning og til jeg fant ut at jeg var gravid, altså 14 dager. Da sluttet jeg og begynte istedet på Klexane. Dette hjalp jo ikke meg- mistet like vel, og spiren hadde utviklet seg tilsynelatende fint, så det er fryktelig frustrerende!! Jeg brukte også Crinone. Legen mener at APC-resistensen ikke har betydning egentlig, og da jeg fødte datteren min var det ikke noen infarkter eller blodpropper i morkaken. APC-resistensen hadde jeg jo da også, uten å vite det.

Vi har ingen plan for neste gang enda. Vi har pause, og jeg tar opp igjen ting i livet, og lar være å ha alt "på vent" slik som det har vært siste 1,5 år. Men jeg har dager hvor savnet etter en liten til er så stort at jeg holder på å bli gal. Alle minnene fra da prinsessen var baby... En så fantastisk tid... Jeg vil så gjerne få oppleve det en gang til, og da med en storesøster. Jeg ønsker meg mange barn!!! Vi gir ikke opp, men vi må vente med å prøve til vi føler oss klare til å takle mer motgang og redsel, og ikke minst til vi har pratet med legene og har en plan for neste graviditet.

Ja jeg jobber på sykehus, og har vært inne på journalen min mange ganger. Har ikke følt at det har vært galt, ettersom alle har innsynsrett i egen journal. MEN- det er ikke lov fikk jeg vite for et par uker siden. Du skal visst ha en lege med deg når du leser legejournal, ifht ord og uttrykk, for å forstå alt. Men her må jeg si å ha blitt svært så dyktig siste året, så stort sett er ikke dette noe problem, og jeg har da medisinsk ordbok om det skulle trengs. Men det er ikke lov uansett. Det er mye som spiller inn, og loven må jo være konsekvent. Det sa en leder til meg da jeg fortalte at jeg hadde lest i journalen min flere ganger. Men så har jeg også lest i journalen og diskutert med flere leger etterpå det jeg har lest. Og ingen av dem har nevnt at jeg ikke har lov til dette, så.... Men en lov er en lov. Nå forholder jeg meg ikke til sykehuset lenger, så det skjer ingenting i journalen min der. Da har jeg heller ikke behov for å lese i den. Jeg slapper helt av ifht det at jeg har lest hvert ord i journalen min. Det er jo meg det gjelder- hvordan skulle jeg straffes for det? Tror de fleste med tilgang til egen journal har lest i denne faktisk. Det tas jo stikkprøver ifht de ansatte og hvilke journaler de har vært innom (heldigvis får man si), men da får de gi meg en advarsel hvis de reagerer på at jeg har "snoket" i min egen journal. Har ALDRI lest på andre enn meg selv og det jeg må lese ifht jobben, så jeg føler ikke jeg har gjort noe galt egentlig:-) Dessuten kan man jo be om å få utskrift av egen journal mot noen kroner i betaling, så da kan jeg ikke fatte at det skulle være noe problem:-)

Men du da? Har du prøvd noen medikamenter? Hvor langt på vei har du vært da du har mistet? Har dere en plan videre? Har dere fått utredning? Har mannen din sjekket sædkvaliteten? Det har ikke min mann, men det skal visst gjøres på nyåret en gang. Og så skal jeg ta hysteroskopi. Men jeg tror alt er i orden. Har bare den følelsen.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...