Gå til innhold

*Dette med hodeomkrets..stort hode!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge mine gutter har ganske store hoder. ellers kraftige vil jeg si. Storebror på 3 år har nå 52 cm rundt hode...jeg har 55 cm og er voksen...hmm..

lillegutt på snart 7 mnd er allerede 46 cm rundt hode (hun ene på HS målte 46,7 først også målte HS til 46 etterpå)

De ligger begge helt øvers i kurven. Jeg spurte om ikke dette skulle sjekkes opp men hun bare avfeide meg. eit om andre som får sjekk pga store (eller små) hoder.

flere med storhodete barn?

må legges til at sambo er 58 cm runt hode, så han har også ganske kraftig hode, eller har gutter bare store hoder?

Storebror var foresten 51 cm når han var 2..så "bare" vokst 1 cm på 1 år...

mye hodeprat her men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en hodeomkrets på 60 cm- vi har store hoder i min familie.

Guttungen har veldig stort hode, allerede like stort som sin far.

Men samma det. spm var om dette trengs å følges opp: Hodestr. trenger man bare å følge opp hvis hodet olutselig ikke følger sin egen kurve. Det gjorde nemlig guutungens hode da han var 6 måneder og det førte til en kontroll på sykehuset der de sjekket at han ikke hadde vannhode. Det har han heldigvis ikke.

Altså; vokser hodet plutselig ut av sin kurve, enten ved å vokse for mye eller for lite, så skal det sjekkes. Er veksten jevn, så er det ingen grunn til uro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...