Gå til innhold

ABC-søknad(samme som Ullevål sykehus)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skriver man egentlig i søknaden? Det står at man skal ha med navn. adresse, telefon, høyde og vekt, men er det noe mer enn det?

Er ikke mer enn 5+2 men tenkte kanskje det var greit å søke snart siden det sto at man burde søke så tidlig som mulig for å være sikret plass. Har ikke vært hos legen enda, men det blir sikkert ikke før etter jul, så greit å sende avgårde før så er det gjort.

Har lest så utrolig mye bra om ABC her at jeg bare må komme meg dit :)

Har ikke født før, men er overhodet ikke redd for fødsel(ennå...hihi) så det høres veldig ut som ABC passer for meg. Ikke at jeg er veldig glad i smerte, syns det er helt grusomt å gå til tannlegen, men innbiller meg at dette er en litt annen og mer konstruktiv form for smerte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at du MÅ til legen til første kontroll før du kan søke, og jeg mener det er legen din som søker for deg.

Smerten ved fødsel er slettes ikke ille (syntes jeg da), men jeg måtte få epidural da livmoren min ikke ville åpne seg nok.. Og da kjente jeg absolutt INGENTING. Måtte få beskjed om når jeg skulle presse.. sprøtt..

Skrevet

Jeg skal også søke på ABC, men dette er det legen som gjør ved første kontroll. Ingenting du skal tenke på riktig enda:)

Skrevet

Takk for svar :)

Da venter jeg til kontrollen...

Skrevet

Hei,

har født tre barn på ABC- Du må søke så tidlig som mulig. Til forskjell fra andre fødesteder, må du søke selv på ABC. Skriv et brev om alder, termin, evt. tidligere svangerskap og fødsler og litt om hvorfor du ønsker å føde på ABC. Legen din ordner UL og alt det andre.

Lykke til - ABC er verdens hyggeligste sted!!

Skrevet

Tar ABC førstegangsfødende også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...