Gå til innhold

Hvorfor har alle her UL så tidelig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er veldig mye UL og desverre flere som har MA som blir oppdaget på UL her. Jeg skal ikke ha UL før i uke 17, men kjenner nå etter å ha lest mye her at jeg er fryktelig urolig for at noe kan ha gått galt. Hvis man har en MA, vil ikke dette kjennes på noe vis? Mens vil jo etterhvert komme tilbake? Ingen smerter el?

Jeg mener virkelig ikke å snakke ned om de som har hatt MA, jeg føler virkelig med dere, men skulle av og til ønske jeg ikke visste alt jeg vet i dag.

Som min mamma sier, jeg visste ikke om alt dette da jeg gikk gravid, kanskje det noen gang er best å ikke vite!

Hilsen en som er 9+1 (håper hun)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at jeg tar tidlig ul er for å få vite hvor langt på vei jeg er,den andre grunnen er for å se at alt er ok.

Når jeg kommer på ul,hvis jeg da ikke er kommet til uke ni (ti her) så tar jeg en til på nyåre,men den må jeg nok betale selv,dette for jeg er redd for en MA,og når en er kommet så lant som uke ni,er den største faren for dette over,det sa gynokologen til meg sist. Han sa at folk mister før dette,men får gjerne ikke blødninger før i uke 12-13. Andre igjen,kan det drøye lengre med.

Vet ikke om du ble klokere av dette svaret.

Jeg synes det er godt å vite. Både om alt er ok,og om hvordan jeg kan beskytte den lille mens den er i magen på meg,slik som å følge rådene på matportalen.no og andre råd,som fagpersoner gir.

Håper du får et fint svangerskap.Lykke til videre.

Skrevet

Takk for svar. Jeg ble nok litt klokere, men min lege sier at han vil helst unngå så mange ultralyder for de vet ikke om dette er bra for barnet, det er tross alt stråler sier han. Men han sa oggå at hvis jeg uroer meg for mye så vil han bestille en UL til meg så jeg ikke blir helt ødelagt..

Dette er min første og jeg er ikke så veldig ung lenger så alt er veldig nytt og rart.

Håper du også får et flott svangerskap og lykke til videre til deg også:)

Skrevet

Hvis du leser i bøkene du fikk da du var på første kontroll,står det der,at ul ikke skader barnet i det hele tatt,så jeg forstår ikke legen som sa det. Noen få forskere mener at barnet kan ta skade,men jeg tror at hvis det er tilfelle,hadde helsevesente vært snare med å ta bort tilbude om ul,uten at det er høyst nødvendig. Fordi de ønsker jo å spare der de kan spare. Det er hva jeg tenker

Skrevet

jeg har hatt tidlig ul denne gangen pga ma i uke 11 sist pluss at jeg har hatt en blødning (har snart hatt tre ul). det er ihvertfall grunnen til at jeg har tatt det. men skjønner at mange velger å gjøre det uten noen spesiell grunn også. er veldig betryggende å få sjekket at det er noe der, og det er veldig lenge å vente til ordinær i uke 17.

Skrevet

Jeg hadde tidlig ul pga at jeg ikke hadde noen anelse hvor langt jeg var på vei. Har ikke hatt mens etter at junior på ca 1 1/2 ble født, så det kom litt overraskende, og jeg hadde absolutt ingen anelse om hvor langt jeg var kommet :)

Skrevet

Etter 5 1/2 år med prøving, en sa en ma og 4 prøverørforsøk, er det fint med tett oppfølging og tidlige ul.

Skrevet

Hadde ul i uke 9 pga hormonbehandling. Både for å sjekke hjerteaktivitet og antall foster!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...