Gå til innhold

plastiske operasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

leser her om puppejobber og fettsuging og laserbehandling for strekkmerker... HALLO! Puppene vår er til å mate barna våre, magen til å bære dem. tenk at vi som har alt vi trenger er villige til å bruke mange tusen på å pynte kroppen, som funksjonelt sett er helt ok, bare for å få den til å se pen ut, få den til å se ut som om den ikke har vært igjennom det den er laget for å gå igjenom! -og så finnes det så mange mennesker der ute som ikke har rå til operasjoner som er livsviktige for dem, mennesker som ikke får legehjelp i det hele tatt, mennesker som må føde uten legetilsyn og ikke en gang får sydd om de revner etter fødsel. DE menneskene ville aldri fått gjort en puppejobb fordi puppene deres henger etter at de har matet og oppfostret sitt barn. hvorfor er verden slik?! jeg elsker kroppen min, for den ga meg det vakreste jeg har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo

Ja kjempeflott at du ser det slik, og kanskje du heller ikkje har heilt tomme bryster, med andregradsheng som eg hadde? Eg har ama fem unger, så det er vel ca 11 år med amming, og det ville eg aldri vært foruten.Men når min kjære skulle kose og klemme meg på puppene, så vart det ikkje alltid så god opplevelse pga min sjølvfølelse pga puppene. Og det var ikkje fordi han var misfornøgd.No har eg fått meg nye pupper, og skal sei at eg opplever sex livet aleis. Og det er ikkje til å komme vekk frå at sex livet er eindel av samlivet det og eller???Ja penger ja...de måtte me jo låne,men heldigvis så støtta mannen meg i valget mitt. Så det eg vil fram til her, at kanskje det ikkje er så lett å uttale seg alltdi om korleis andre har det? eller sei at ein skal føle og tenke sånn og sånn.For om eg har den hærliger gjengen, så er faktisk eige velvære viktig og, for å ta vare på eigenverdien er viktig det og. Viktig å tenke på at me ikkje skal kun leve gjennom ungene våre.Ein dag så flyr de vekk frå redet, og då er det godt å ha det godt med seg sjølv og. Og at me alle er forskjellige, og at me alle tar ulike valg her i livet som er viktig for den enkelte. Berre nokre tanker frå meg her. Ville berre få fram at det alltid er viktig å respektere andre sine tanker og valg.Pga kjent nick så holder eg meg til anonym knappen denne gangen

Skrevet

ja, og poenget mitt er: så urettferdig verden er, her lånervi faktisk penger for å operere helt friske bryster, mens mennesker i andre deler av samme verden ikke en gang har råd eller i det hele tatt muligheten til å få gjort livsviktige operasjoner. jeg synes det er fælt at når mennesker får det så godt som vi har det, så skaper vi problemer selv ved å henge oss opp i forfengeligheten! jeg snakker om plastisk kirurgi generelt sett, jeg synes det er feil å operer kroppen sin når den fungerer som den skal.

Skrevet

Hallo

Ja eg skjønner tankegangen din, og tenk om me kunne ha ordna opp i all urettferdigheta som finst i verden,men dessverre så er ikkje det så lett.Og no er det no ein gang sånn at me har sjangsen til å ha eit anna liv enn mange av de har, og dessverre så får ikkje de det bedre om me lar være å leve etter slik som me har sjangsen til.Det er vel ikkje slik at verken du eller eg hadde hatt evne eller lyst til å akkurat hjulpe alle de som har det vondt i verden? Så det blir ganske feil å samanligne oss med de.Tross alt.Du ønsker nok å ha det godt i livet ditt på tross av at andre har det vondt ,eller??Kjøper fine kle ,og leiker til dine små?Det burde me vel heller ikkje gjort pga andres elendighet?skjønner du kor eg vil hen??Og om du hadde lest innlegget mitt skikkelig, så var det ikkje om forfengelighet eg skreiv om for min del,men men.Alle tar vi ulike valg i liva våre, og det er flott å respektere kvarandre for det.Og ein ting,prevensjonbruk i ulanda hadde hjulpe mange til å hatt større sjangse til å overleve fleire, enn at de får unge på unge, og har tomme pupper, og ingen anna næring verken til seg sjølv eller ungen. Som eit eksempel på eit bedre liv for de .Mange tanker og vinklinger ein kan komme med i den retning,så det eg vil fram til her at å direkte samanligning blir litt for enkel tankegang her. Greitt å synest synd på de,men ville ein ha bytta med de?? Og ja,mange dør her og om de får sjukehushjelp, eg har mist begge foreldra mine i kreft, i dette landet som me bur i...så det er sagt

Skrevet

selvfølgelig er det noe jeg, du og vi alle sammen kan gjøre for de som har det værre enn oss! jeg kjøper det jeg og mine trenger, men jeg bruker ikke flere tusen eller låner penger jeg ikke har for å kjøpe meg ting jeg ikke trenger! det er ikke mye vi kan gjøre for de som har det værre enn oss, men vi kan i det minste gjøre en liten innsats! ta fadderbarn for eksempel!

men det er ikke bare dette som provoserer meg når det kommer til plastiske operasjoner. det som er så sykt er at vi ikke lenger godtar at vi skal bli gamle og ikke se ut som ungdommer hele livet. det å få barn og bruke kroppen vår på den måten er en del av det å bli eldre, og jeg synes man skal godta at det vises på en kropp at den er brukt og har levd!

dessuten må vi også ta vare på hverandre i land hvor vi har det så godt som her, økonomisk sett. jeg mener at plastiske operasjoner legger ett press på alle mennesker, uansett om man velger å ta de eller ikke. plutselig skal vi alle se perfekte ut! jeg veit ikke med dere, men det er ikke en verden jeg vil at mine barn skal vokse opp i. presset på hvordan man skal se ut er blitt alt for stort, sminke og hårfarging er nå en ting, men at vi er blitt villige til å legge oss under kniven for å se unge og pene ut... jeg synes dette har gått alt for langt og ser med grøss og gru på framtiden. her vil vel alle gå rundt med falskt hår, bleika tenner, stramme fjes av botox, store pupper og ikke spor av flesk på kroppen, mens i u-landene bor de i provisoriske leirer, har ingen mat og dør av sykdommer vi så enkelt kunne ha behandlet.

selv så små de tingene vi kan gjøre for å hjelpe vil på sikt kunne være med på å balansere denne skeivheten. men urettferdigheten i verden var bare en av tingene jeg synes er feil med plastiske operasjoner.. det første jeg kom på! og jeg skjønner absolutt hva du mener, og ja, det er vanskelig å sammenligne oss med dem, men betyr det at vi skal putte dem i glemmeboka?

jeg skjønner godt at folk vil ha fastere pupper eller sånt, jeg har jo mange ting jeg skulle likt å ha forandret på med meg selv. etter jeg fødte har magen min blitt seende ut som en tom sekk og den er full av strekkmerker, ikke akkurat deilig og akkurat som deg, liker heller ikke jeg at min kjære tar eller i det hele tatt ser på den. men jeg synes det er så dumt at man skal operer seg selv for å gå tilbake som man var før, for jeg mener det blir helt feil! alt man går igjennom i løpet av et liv setter jo sitt preg på kroppen, og dette skjer jo med alle. vi får rynker, gulere tenner, mindre hår osv, hvorfor skal vi ikke la naturen gå sin gang? er det ikke lenger greit å bli gammel? ønsker meg en fin mage, jeg, men er ikke villig til å kjøpe en operasjon for å få det oppfylt!

Skrevet

Ja du har heilt rett i det!! Poenget mitt var vel i grunn og bunn berre det at me ikkje skal dømme kvarandre for de valg den enkelte tar i livet. Sjølv om det slett ikkje er like lett alltid for nokon.Ha ein fin dag videre

Skrevet

nei, men jeg sitter heller ikke her å sier at de som velger å ta slike inngrepp er dårlige personer, jeg synes bare det er dumt at verden er blitt sånn. jeg skulle ønske vi ikke hadde valget, rett og slett. lett er det ikke for noen, det er det jeg skulle ønske det var.

Skrevet

Mange som tar disse oprasjonene betaler ikke, de får det dekket. Får det selv. Men hadde gjort det alikevell ja! Det er ikke greit å leve med en hengmage som gir sopp og eksem og sår. Eller bryster som har blitt så tunge og henger så de gir sopp og problemer i nakke og rygg! Hvorfor ikke gjøre noe med det når man kan det? Hvorfor plages med lukt,kløe og store utgifter på sopp produkter når man kan gjøre noe med det? Er jo ikke bare rugemaskiner heller da!

Jeg har en BMI på under 20 så det sier seg selv at dette kan man ikke slanke bort heller. (Har prøvd ja! ;))

Synes det er flott at man kan ordne opp i det man plages med jeg.

Skrevet

Ja, verden er blodig urettferdig! Men vi som er så kjempeheldige å leve i et hjørne av verden, hvor vi har det ganske bra, må heller føle takknemlighet og glede, fordi vi tross alt har vært så heldige. Og det finnes uendelig mange grunner til at folk velger å ta en plastisk operasjon. Jeg mener, vi skal jo heller ikke gå rundt og nærmest ha dårlig samvittighet, fordi vi, ikke bare kan kjøpe oss et brød, men vi kan t.o.m. ha pålegg på, mens det er mange mennesker, som sulter ihjel hver dag! (Tenk hvis vi hadde droppet pålegget, og brukt av overfloden vår på dem istedet?). Jeg kom egentlig inn på dette forumet ved en feiltakelse, jeg har nettopp vært inne på "mammaer med funksjonshemninger". Jeg har en alvorlig, men ikke livstruende sykdom. Det er massevis av mennesker, som har det tusen ganger verre, enn meg. Likevel kan jeg få lyst å hyle av fortvilelse over min egen situasjon. For meg virker det f.eks. totalt uforståelig, at folk som har friske, velfungerende kropper, utsetter seg selv for helsefare ved å røyke. Men jeg drikker jo alkohol. Og bruker også penger på det, selvom pengene helt sikkert kunne vært fornuftigere anvendt.....

Nei, jeg tror vi bare må få til en rimelig balansegang, benytte og glede oss over vårt heldige utgangspunkt, uten å bli kyniske og overflatiske.

GOD JUL, alle "mamma-kropper"!

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg blir helt paff over hvor lite fårståelse du legger ut her på en side som liksom skal være til hjelp for oss mødre som har født barn. klart jeg skjønner da at vi lever i en værden som er kynisk og kall. og at det er fatigdom og lite legehjelp flere steder i værden. men hallo???!!! nå lever vi faktisk i et land som er så velsignet meg ganske god økonomi. og norge sender millioner av penger som faktisk jeg er med på og betaler fra det jeg skatter av. og skatten min er ikke liten når jeg betaler over 100 tusen i året. klart det er jo bare en brøkdel av den son går til de fatige. men jeg støtter!!! men hvor mye går faktisk til støtte???? vi har jo ogjen flre millioner som de som ble rammet av sunamien. norge vet ikke helt hva de skal bruke det på nedi der. og der sitter det flere tusen uten tak oveer hode???? så jeg vet ikke jeg.

Men for og snakke om min kropp er ikke det et vakert syn. og ja jeg kan vel si at kroppen min brukte deg maksimalt opp på og være leilighet for to barn i ni måneder. men det er faktisk noe i det av jeg spm persjon faktisk skal ta over den leligheten etter på også og leve med den hele livet. når du har en henge buk og musklaturen som er på flere cm og magen har løsnet fra bukveggen noe som kan være ganske vanelig når man føder store barn. jenta mi var 4700 og go og rund. og da mener jeg det er natulig og få medisinsk hjelp når vi trenger og rette på det. klart fysisk sett kan vi leve med det. men er det fysisk mulig og leve med det???????????????? ikke for meg!!!

Skrevet

Hallo igjen!!

Ja det var det eg tenkte på og.Sjølv om eg kunne leve med mine hengepupper, så var det pyton når me skulle ha sex, for det var så ubehagelig då.No er sex livet blitt eit heilt anna,og det er jo viktig det og?? Det hjelper vel neppe de i u landa om eg hadde latt være å fikse på puppene.Og så såg eg jo etterpå at hovedinnlegger beklaga seg over at magen ikkje var akkurat som før fødsel,berre eitpar veker i etterkant!!!Så eg vil ikkje akkurat sei at HI då er så fornøgd med sin kropp!!Så tidlig tenkte ikkje eg på det,kroppen må jo nesten få litt tid på seg då!!Så HI var nok ikkje akkurat den rette til å kritisere plastiske op.Og gjerne ønsket var der hos HI og,men kunne ikkje,eller ein mann som ikkje godtok det?? Ikkje veit eg,men me bør vel alle koste for si eiga dør sånn sett, og heller støte kvarandre her inne,for alle er me forskjellige,med ulike syn,og då er det vel ikkje kritikk som er funksjonen med dette forumet?? Så mommi får og ha lykke til med å finne tilbake til sin kropp som ho ønsker å leve med videre.Som innlegger over her sier, så er det jo ikkje berre rugemaskiner me skal være heller.Lykke til alle dere andre og som har gått med ein drøm,og fått den gjennomført!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...