*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 I dag gikk vi inn i vår 13pp, og vi har nå prøvd et år. Hadde en tiiiidlig SA i september, det er det nærmeste jeg har kommet en graviditet. Vet det er mange her som har prøvd mye lenger enn oss, men jeg merker at prøvingen begynner å bli ganske tøff, så det hadde vært fint å snakke med noen i samme situasjon. Jeg har veldig lyst til å begynne med utredning nå, men sambo vil ikke levere inn sædprøve før det begynner å haste. Og det mener han er om rundt 4 år:( Så jeg regner med å bli her en stund...
Tiny dreams ♥ Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hei på deg, Leit at du måtte inn her.. -Men velkommen skal du være Har du spurt mannen din hvorfor han ikke vil lev. sædprøve før det virkelig haster? Er han redd? Mange menn gruer seg veldig. Kanskje ikke for selve leveringen, men for å få svaret av prøven. Manndommen, vet du..... Håper det ordner seg for dere
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 Tusen takk! Det er nettopp det med manndommen. Han er livredd for at han skal være steril, og jeg tror at tanken på å måtte levere en sånn prøve ødelegger selvtillitten hans litt. Han har også sagt at han er redd for at jeg skal gå fra han hvis han er steril, noe jeg selvfølgelig ikke gjør og det har jeg forsikret han om. Han trenger vel bare litt tid. Håper det klaffer for dere snart:)
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Hei! Ja, skjønner at det begynner å bli langdrygt for deg.. Du kan jo starte utredning selv om han ikke er klar ennå. Da skjer det i hvert fall litt... Det kan jo f.eks være at du trenger noe hormontilskudd? Hva med å prøve Pergotime? Jeg driver også å varmer opp min samboer til å levere inn prøve. Hva er din redd for i grunn? Prøven kan taes hjemme, og leveres til sykehuset før det er gått 40 min. Så sånn sett trenger ikke han å gå inn på sykehuset en gang. Håper at du får han litt på gli! Lykke til!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2007 Hei:) Tusen takk! Hadde egentlig avtale med legen om å starte utredning i oktober. Men da jeg kom dit og sa at sambo ikke ville levere prøve, så ville han ikke starte utredning av meg heller. Han mente vi skulle komme tilbake i mai begge to, og at sambo da måtte levere prøve. Tviler på at jeg får med sambo på det. Men jeg kan jo gå selv å be om å få ta blodprøve for å sjekke hormonene mine ihvertfall. Tror sambo synes det er forferdelig å være så ung (24) og måtte levere inn prøve, det er vel noe med manndoms-stoltheten å gjøre. Så er han redd for at jeg skal gå fra han hvis han er steril, men jeg har jo gjort det klart for han at jeg ikke kommer til å gjøre det. Han sa han kunne gjøre det hvis jeg ikke fikk vite resultatet, men da er det vel kanskje ikke noe poeng.. Hva er samboern din redd for? Håper du og får han på gli snart. Lykke til!
Tiny dreams ♥ Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Så leit at han er så redd for resultatet av sædprøven at han ikke tør å utrede seg.. Skjønner godt at det er vanskelig for deg også. Mannen min var 25 år da han fikk vite at han hadde dårlig sædkvalitet, han tok det ganske tungt, han sa gang på gang dette her med manndommen, og det er tøft å høre på.. Det har nok blitt lettere med tiden likevel. Man må jo bare takle det. Jeg tror egentlig ikke det er noe lettere for oss å få vite at vi ikke har eggløsning, eller om vi får en diagnose som ikke kan fikses på. Du får bare gi han tid..
lana<3 Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Vet ik om dette kan være til hjelp, men hva med å bestille slik en svømmertest som man får kjøpt på internett? Kan det være litt lettere for ham?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2007 Uff, det må ha vært vanskelig for dere å få beskjed om at mannen din har dårlig sædkvalitet. Skjønner godt at det var tungt å høre på det med manndommen. Kan dere få barn på vanlig måte allikevel, eller trenger dere hjelp? Tror nok det er like vanskelig for oss om vi får en diagnose som ikke kan fikses på, men menn føler kanskje en større "skam" en det vi gjør? Jeg får nok bare gi han tid ja. lailaelin 3pp: Tusen takk for svar! De er visst veldig dyre og sjekker bare mengde, men ikke hvordan de beveger seg eller noe sånt. Så tror jeg får smøre meg med tålmodighet til han vil sjekke det ordentlig:)
Tiny dreams ♥ Skrevet 15. desember 2007 #9 Skrevet 15. desember 2007 Vi kan ikke få barn uten ICSI. Man innfinner seg med den situasjonen også De sædprøvene sjekker bare mengde, ja.. Vi prøvde en sånn, den viste riktig. Det dumme er jo at om den viser at en mann har rikelig med svømmere, viser det jo ikke hvilken form de er i, eller om de har noen feil.. Menn føler kanskje mer skam, ja.. Det er så innmari synd.. Nå bryr ikke mannen min seg om det lenger, han sier han har blitt vant til det, men det er sånt som tar tid..
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. desember 2007 Uff, urettferdig at det skal være så vanskelig for noen å få barn. Synes dere er kjempesterke som står på og kommer dere igjennom dette. Håper det klaffer for dere på første ICSI forsøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå