♥2 små gull♥ Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Er jo mange steder i landet som har det. Bare navnet og så et postnr. Hvordan vet postmannen hvem som skal ha brevet om det er to med samme navn? Ole Nilsen f.eks. er jo ikke et uvanlig navn... kan jo fort hende at to i samme bygd heter det samme. Hva gjør postmannen da?Dette lurer jeg litt på da..
Hønemor&guttaboys Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hm, aner ikke jeg Men en mann jeg kjenner har et sånn standard-navn, og han tok seg et uvanlig mellomnavn selv. Det var visst for å få mer "identitet" tror jeg, det må jo være kjipt å hete akkurat det samme som noen andre da!
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Fordi det bare er meg med mitt navn her, hehe... Alle kjenner til alle her, enkelt og greit, tror ikke noen har make navn her (altså både for og etternavn). De fleste fører jo på et stedsnavn også da, vi har ikke husnummer, men spesifiserer hvor i bygden vi bor ved hjelp av adressen, men brevet hadde kommet like fort frem til meg med bare navn og postnumer også :-)
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 sånn er det der jeg kommer fra. men der legger vi bare til f.eks jr.eller sr. viss de er i slekt og viss de ikke er det heter jo som regel plassen de bor på noe. Alle sånne små plasser har jo navn på hver en sving, krok og sti.....hehehe.....ikke noe problem for postmannen da!!!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Dei som bor på ein liten plass slik der det er ein el fleire som heiter det samma legger til navnet på plassen el jr el sr. Onkelen min og bestefar hadde heilt like navn og bodde med 200m i mellom husa, og samma postkassestativ. Det hendte det gjekk litt feil men for det meste så sto det dy el de = den yngre og den eldre Trur ikkje dei hadde noko problem med det så lenge bestefar levde. Sjav om me har gate adr så er det post som skal til tulla mi som kjem til svigerfar, heiter ganske likt men når gate adr ikkje er den samma så burde posten klare å skille dei. Er Kirsten og Kristen, klaga litt til posten så gjekk det greit.
MammaTil2 Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Hos oss har de etterhvert begynt å se på poststemplene hvor f.eks. julekort er sendt i fra. Pakker står det gjerne avsender på, og så kjenner jo de som jobber på posten de fleste i bygda. Noen ganger havner det feil, og da returnerer vi det med påskrift "Ikke [navn på grend hvor vi bor]." Fikk en gang et julekort i konvolutt med tre! slike påskrifter. Må legge til at det er fem stykker med samme navn og postadresse hos oss, da :-) Nå har jo posten innført gateadresse på alle hus, men det er ikke så veldig mange som bruker de likevel...
mayaya Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Knis Når jeg var yngre og sendte postkort fra sommerferien, sendte jeg til "Mamma og pappa "Olsen"", 0000 poststed..... Hilsen "mayaya"
nickoline og supermann Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Hmmm ...aner ikke. Vi får da posten vår ihvertfall....... , men har ikke helt vanlig navn da!!!!
nickoline og supermann Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 vi har ikke engang navn på postkassa faktisk
Himmel og hav Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 Der jeg kommer fra er det sånn. Da jeg vokste opp var vi to familier med samme etternavn, men landpostbudet kjente jo alle, så det kom bare feil når det var vikarer, og da syklet vi somregel bare bort og byttet post. Landpostbudet tok nesten alltid med seg pakker og kjørte dem hjem til oss, gikk inn på kjøkkenet til bestemor etter at hun var blitt ustø til beins og leverte posten der. Det var også han som oppdaget at en eldre mann i bygda hadde ligget på badet med brukket bein siden kvelden før... Kjekt med sånne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå