Gå til innhold

hvordan regne ut hvilken uke man er i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde at man regnet uke 1 fra første dagen i siste mens. Min var den 4 november, og jeg har 32 dagers syklus. Derfor trodde jeg at jeg var i uke 6+4 dager. Jeg snakket med legen på telefon og hun sa at jeg var i uke 5. Er det først søndag den 11 nov som er min uke 1 når 4 nov var første dag i siste mens? Noen som kan hjelpe meg- dette er jo litt vesentlig å ha kontrollen på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men jeg får også at du er i uke 5. Sjekk terminkalkulatoren til høyre i margen på Babyverdens hovedside: http://www.babyverden.no/

Kalkulatoren tar hensyn til om du har korte eller lange menstruasjonssykluser.

Legen din har rett i at det er søndag 11. november som er uke en for deg (fordi det har gått 1 uke siden du fikk mensen, du er to uker på vei den 18. november – for da er det to uker siden du fikk mensen osv osv). Du kan ikke regne søndag 4. november som 1 uke, for det har jo ikke gått en uke ennå... Men det du kan si er at du GIKK INN I DIN FØRSTE UKE søndag 4. november. Sånn sett er du nå INNE i din sjette uke.

Hmm, mulig dette ble litt komplisert...håper du forstår.

Skrevet

takk for svar!

Det er litt forvirrende for inne på min side her på barnimagen står det at jeg er 6 uker+ 1 dag på vei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...