Sikkertforgammel Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 LURER BARE... Min sønn er 13 år og har ad(h)d, uten hyperaktivitet.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hei! Gutten min har blitt myyye bedre av sine "ADHD-liknende" plager etter at han begynte hos en osteopat som er spesialisert på barn. Hun sier at ADD ofte skyldes spenninger på hjernehinnen, som gir ADHD-liknende symptomer, og at mange barn feildiagnostiseres som ADD-barn selv om de ikke har hjerneskaden man da skal ha, kun hjernehinne-spenninger. Hun sa videre at de som feiler hjernehinne-spenninger kan hjelpes MYE av osteopat. Kanskje du bør lete opp en flink osteopat og sjekke om sønnen din har spenninger i ryggsøyle og/eller i hjernehinner?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Ja, jeg har en 15, snart 16 åring som nettopp har fått diagnose, etter nærmere ett år med undersøkelser etc. Det var ikke bare noen som satte diagnosen, men han har vært gjennom samtaler hos psykolog, psykiater, sosionom og utallige testinger hos både PPT og hos nevropsykolog. Han begynner med Ritalin denne uka, så jeg er meget spent på de neste ukene. Skolestart etter juleferien vil bli vårt "vendepunkt" håper jeg. Det har vært tøffe år, med masse fortvilelse, men jeg har ALDRI tenkt ADD. Da psykiater første gang nevnte symptomer etc tenke jeg bare JA!! Det er min historie hun forteller. Ingen hyperaktivitet her heller, snarere tvertimot skal jeg være ærlig....
Randis Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Min sønn på 9 år fikk diagnosen ADD i sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå