Alhansi Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Jeg prøver virkelig virkelig virkelig være positiv, men nå foran disse juledagene og midt i julastria kjenner jeg at jeg er sint på meg selv. Jeg er så trett hele tiden, og kvalm, konstant, og sliten og ikke nok med det: Sulten! Huff. Også tenker jeg med meg selv, at jeg håper virkelig at fosteret er der det skal, for så dårlig kan man ikke være for ikke noe. Jeg gruer meg til å ringe legekontoret neste uke, da får jeg jo svar på de hcg blodprøvene jeg tok fredag og mandag. Huff. Er dere aujour med jula? Jeg er ikke det, ikke har jeg bakt, og ikke har jeg sendt alle gavene og ikke har jeg sendt julekort.Jeg er så kvalm og trett. Men siden jeg er så dårlig, så håper jeg at denne gangen er det en levedyktig en.(som forhåpentlig vis er der den skal). Hver gang jeg har mistet, 5 ganger, så har jeg ikke vært så dårlig. De gangene jeg har berget er de gangen da jeg går skysseltrafikk mellom å ligge i sofaen og henge over doskålen:) Det er jo i grunn bare komisk alt sammen. Jeg skal ikke klage. Men gjør det likevel. Fy meg:)
Flippa m Frida Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Jepp, den overskrifta kunne jeg også valgt. Har det akkurat som deg, men jeg må få si at den starter i 3-tida og varer til jeg raver i seng i 10-11-tida. (og da har jeg nok slumret meg gjennom ettermiddagen og kvelden allerede..) Klarer meg forsåvidt greit gjennom arbeidsdagen bare jeg får spist litt hver 2.time. I går kom også kveldsmaten opp igjen, så det var første kveld med spya. Lærdom; ikke puss tenna kort tid etter at du har spist... Er overhodet ikke ajour med jula, men har heldigvis fått sendt det jeg skal sende for et par uker side, før den verste uggne formen satte inn. Er 9+5 i dag.. Men baking og vasking klarer jeg ikke tenke på engang! Det blir vel jul likavel... Men klage? Nehei! Jeg er verdens lykkeligste zombie/matvrak/slappfisk. God bedring og masse lykke til Alhansi - håper du slipper å oppleve noe mer trasig nå.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Velkommen i gjengen..... Bare trøst deg med at det blir bedre etter hvert :-) Lytt til kroppen din og la jul være jul.... Her er det ikke vasket, ikke bakt og ikke sendt et julekort!!!! Jeg dr... i det for å si det slik. Er superglad over å være gravid (har selv 3SA bak meg), men blir veldig sliten av alle plagene mine. Når noen spør hvordan formen er så forteller jeg det og avslutter med å si: Men jeg skal ikke klage, skal fint klare å holde ut i 6 mnd til jeg :-)
Makko med to små gutter Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Slapp av og la gubben ta seg av jula. Ok dere får kanskje ikke hjemmebake kaker, men spiller det egentlig noen rolle? Få mennesker liker dem jo egentlig ;-) Har nettopp funnet ut at jeg er gravid, men har alt vært to ganger hos legen for å finne ut hvorfor jeg er kvalm (altså jeg var kvalm FØR jeg ble gravid). . Har avtalt med alle venner og bekjente at vi kutter ut gaver, i svigerfam. er det kun ungene som får (de ble kjøpt av sambo), søster'n har ordnet til mor og far, så da satt jeg igjen med en gave som jeg faktisk har greid å handle ;-) Og DET var faktisk det jeg hadde tenkt til å gjøre før jul.......
ormeynglet Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Kjenner meg igjen i den overskrifta jeg også. Kvalmen har kommet snikende og blir litt værre for hver dag. Er fin om morgenen, men utpå dagen er det skikkelig æsj. Spesielt etter at jeg har spist, sikkert fordi jeg venter for lenge mellom hvert måltid. Trøtt som en dupp og sliten også, skjønner nå hvorfor jeg var i så god form med førstemann. Da kunne jeg jo legge meg ned når jeg trengte det. Nå har jeg ei på 2.5 år og ei på 9 mnd, og hun siste sover ikke natta gjennom enda. OMG! Har ikke vaska et skap enda, og eneste baksten jeg har prestert er lussekatter. Julegavene er jeg heldigvis ferdig med. Vi får bli enige om at jula kommer likevel, er vel ingen som skal inn i skapene å glane uansett. Mye klaging her nå, men oppi alt så er jeg jo KJEMPEGLAD for lille spiren min, og håper den klamrer seg fast der inne.
lana<3 Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Til Hi Ser du har vært gravid før men ikke vært så kvalm som du er nå... Husker når jeg ble lagt inn på sykehuset pga svangerskapkvalme gråt jeg mye og angret meg ihjel for at jeg hadde blitt gravid og så angret meg for at jeg kunne tenke slik om spiren...jeg var et vrak rett og slett...første dagen jeg kom inn snakket jeg med legen, og hun kunne fortelle at kvalmen er et sunnhetstegn og de fleste mister ikke når de får voldsom kvalme..... Få ut frustrasjonene og la følelser få komme ut og bort...hjelper virkelig å få snakket om det....er også et kvalmeforum hvor du kan gå inn kikke og se om det er noe du kan prøve...er snart to år siden jeg ble gravid første gang, men føler et stikk i hjertet hver gang jeg ser innlegg om de som er kvalme...... håper du føler deg bedre etterhvert..de fleste blir bedre etter uke 12....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå