Gå til innhold

Skuffa!!!

Frøken Svingtrapp

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg på ultralyd og trodde at jeg var tre mnd på vei fordi fastlegen min hadde bekreftet dette. Når demålte forsteret viser det seg at jeg bare er to måneder på vei !

Kjenner at skuffelsen murrer godt. Trodde jo at jeg hadde fullført tre mnd og kunne begynne å slappe av i forhold til evt SA.

Fint å ha forumet å lufte litt frustrasjon på :D

Er det forøvrig noen som har erfaring med vaginal ultralyd?

Når jeg kom på sykehuset i dag ble jeg møtt av en ekkel fyr som knapt snakket norsk som holdt opp en tynn dildolignende gjenstand og viste meg med håndbevegelser hvordan han skulle bruke denne. Jeg var ikke forberedt på dette og blånektet. Han ble ganske sur men tok likevel ultralyd på magen mens han sutret usammenhengende over at jeg ikke ville ha den vaginale. Jeg ga beskjed om at jeg ikke ville ha ham neste gang og er ganske provosert over hvor ufin mannen var. Noen andre med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært til vaginal ultralyd to ganger, begge gangene tidlig i svangerskapet. I følge gyn. pol her jeg bor takes vaginalultralyd når man er mindre enn 16 måneder på vei. Begrunnelsen er at man får en bedre oversikt over livmorhudel ved at man kommer nærmere. Livmoren er jo gjemt nede i bekkenet før man er over tre måneder på vei. Fastlegen din burde kanskje ha forberedt deg litt bedre. Lykke til videre, når du ghar sett et levende foster er det store sjanser for at det går bra :)

Skrevet

Jeg har hatt vanlig ultralyd (utenpå magen, altså) da jeg var 12-13 uker på vei. Det gikk helt fint, man må altså ikke bestandig ha innvendig ul før uke 16.

Jeg tror en del førstegangsgravide ikke er klar over at ultralyd tas innvendig de første ukene og blir kanskje satt ut av det. Jeg vet at det skjedde med min stesøster. Hun ante ikke at det var slik det foregikk og ble helt forvirret da legen ba henne kle av seg nedentil og styrte en dildolignende greie inn i gamla på henne... Er helt enig i at det burde fastlegen kunne informere om.

Skrevet

Jeg synes man bør bli informert på forhånd om det er en mannlig gynekolog. Jeg trives ikke med å ha mannlig gynekolog, og ber alltid om å få kvinnelig. Dette synes jeg er noe alle sykehus bør akseptere.

Og jeg synes ikke menn som er gynekologer bør bli sure for det.

Synd at du hadde en så ubehagelig opplevelse. Håper det blir bedre neste gang du er på undersøkelse:-)

Skrevet

mannlig/kvinnlig.. jobb er jobb.. kan også hende han reagerte sånn fordi du faktisk viste klart at du ikke likte han. Han gjør kun jobben sin.

Skrevet

Hei!

Første gang jeg var hos legen min var i uke 8 og han tok en utvendig ultralyd. Dette var bare for å "ta en titt" og han så (med sitt trente øye) at alt var greit. Senere skulle jeg tilbake i uke 12 for å avkrefte eventuelle misdannelser og da brukte de innvendig, for å få et bedre bilde.

Det er uvanlig å ta utvendig ultralyd så tidlig, har ikke opplevd det før dette svangerskapet. Var nok bare for moro skyld siden jeg først var der :)

Han gjorde nok bare jobben sin her ja.. Bra han forklarte på forhånd selv synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...