Gå til innhold

Sove ute i 13-14 minusgrader...

Anbefalte innlegg

I barnehagen der mini skal begynne etter jul, ligger de små alltid ute og sover. Nå er det 13-14 kuldegrader her og jeg ser de ligger ute i dag også. Jeg synes det er for kaldt jeg; så lurer jeg på da om jeg kan forlange at mini ikke skal sove ute de dagene det er så kaldt når han begynner?

Dette med bhg er helt nytt for meg, men har sett at det er flere som jobber i bhg her inne, så håper dere (og andre) kan gi meg noen synspunkter. Jeg vil jo ikke være vanskelig heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136288765-sove-ute-i-13-14-minusgrader/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du kan forlange det! Barnehagen skal strekke seg så langt det lar seg gjøre ovenfor foreldrene, og dette synes jeg ikke akkurat var et urimelig krav. Når det er mindre enn 10 minusgrader så pleier vi å trille vognene inn.

Førskolelærer.

I bhg. der Eline går sover de i sprinkelsenger ute på verandaen, men det er vi foreldre som kan bestemme om vårt barn skal ligge ute eller ikke.

Slik at er det for kaldt kan jeg forlange at hun skal ligge inne, og det respekterer de.

Annonse

• 3 uker senere...

Hei

Tydeligvis forskjell fra helsestasjon til helsestasjon, jeg ringet og spurt både pga eget barn og barnehagen og da sa de at barn fint kunne sove ute til ca - 20 hvis det ikke var for mye vind. I barnehagen er vi nøye med at alle har det lunt i vogne og at vi henger ett teppe foran. Og setter på barna de klærne de renger for at de har det varmt og godt og ikke blir klamme. vi har en liten som sover i bare bdyen i -10 fordi hn er veldig varm, har han på seg mere klær bader han i svette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...