Gå til innhold

Er "litt" anonym nå :)

Anbefalte innlegg

Jeg kan heldigvis tenke tilbake på fødselen som en fiiiin opplevelse, det eneste jeg gremes over er....... Uff, jeg bæsja under pressriene, mistet jo all kontroll, og ikke fikk jeg noe klyster heller... Si at dette er vanlig da!! Sikkert ingen andre enn jeg som tenker på det, bortsett fra gubben da som humrer litt over det nå og da, men jeg blir flau når jeg tenker på det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136288705-er-litt-anonym-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg, det skjedde ikke for min del, men jeg spurte faktisk om det da jeg kom inn på sykehuset, og de sa at det er skjelden de gir klyster lengre. Det er jo bare det som eventuelt ligger ytterst i tarmen som blir presset ut sa jordmor, så jeg synes ikke du skal gremmes, for det er nok HELT vanlig!

Jeg gjorde det jeg også. -og det er heeelt vanlig! Ingenting å være flau over. Jeg hadde grua meg skikkelig til å evt gjøre på meg under fødsel, men har ikke skjemtes over det i ettertid. Det er jo ikke rart at det skjer heller med tanke på hvilke krefter som settes igang!

Syns ikke du skal tenke på det i det hele tatt!

Tror jordmødrene og andre tilstede har sett det aller aller meste fra før, og jeg er ganske sikker på at det er helt vanlig at litt avføring kan komme ut under fødsel. Om man klarer å presse så mye uten at noe som helst skulle komme ut, ville være merkelig...:)

Jeg fødte på Ullevål og jeg fikk klyx. Heldigvis, for jeg var løs i magen hele dagen før jeg fødte. Tror ikke jeg fikk spørsmål om jeg ville det engang, bare fikk beskjed om at nå skulle jeg få tømt meg.

Og jeg rakk ikke få det før vannet gikk, for jordmora som undersøkte meg tok det på uhell. Og det var ingen behagelig opplevelse for å si det sånn... Riene ble jo så sinnsykt mye vondere etter at vannet gikk. Fikk rier mens jeg satt på do og spruta (undskyld uttrykket, men det var det jeg gjorde) ;)

Men alt ble bra tilslutt. Slapp jo da å gjøre på meg under fødselen.

Men det er helt normalt. Man presser jo bak og under pressriene.

Ingenting å være flau over. Du er garantert ikke den første -og ikke den siste! :)

Annonse

Jeg ba om å få klyster fordi jeg kjente "at det var noe der", men fikk beskjed om at det sikkert var presset av hodet jeg kjente. Så at det for min del kom avføring under pressriene var vel egentlig deres egen feil tenker jeg. Har egentlig ikke tenkt så mye på dette i ettertid, så ikke ut som om de brydde seg heller. Er nok ganske normalt.

Dette er helt normaltog skjer flere enn du tror. Jordmødrene er vant til de merkligste tingene og det at det kommer avføring under fødsel anses som helt normalt. Du er garantert ikke den første eller siste.

Men skjønner at du tenker på det, er jo ikke noe sælig å gjøre på seg, men med så mye press er det ikke rart at noe kommer ut.. :)

Det skjedde med meg også, så det må du ikke tenke på!!

Jeg fikk tilbud om klyx på AHUS, men satt 30min på do uten at jeg fikk ut noe, så da tenkte jeg at tarmen var tom, men...

Under pressriene kom ALT! Og det var klyx løst for å si det sånn... (sorry detaljer) Så de måtte bade lillejenta med engang, fordi hun var full av bæsj. Men akkurat der og da så ga jeg blaffen! Var så sliten og glad for at det hele var over at tenkte ikke så mye på det. Tror de som jobber der har sett absolutt alt før. :) Aldri følt meg så avslappet til de meste som under fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...