Pernille77 Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Var og tok celleprøve fra livmorhalsen idag, samtidig tok legen innvendig UL. Men han såg ikkje noko foster... Han såg slimpropp og eit lite væske fylt område.. Han sa ar enten så var det for tidlig å sjå noko eller så var eg gravid utanfor livmora... Har ein del stikkinger og murringer i høgre sida av magen. Eg skal på ny undersøkelse om ei veke. Er så leeeeenge og vente!!! Er så redd for at det skal gå galt ( Nokon andre som har opplevd noko liknande?
eple3 Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hei, Har egentlig ikke noe godt svar å gi deg. Men uff for en tråkig beskjed å få..Håper han bare er uerfaren og at alt er bra.. Eller kanskje det også kan ha sammenheng med hvor godt UL apparatet er? Syns det hørtes litt rart ut at han så en slimpropp på UL - er det noen slimpropp så tidlig? Dette vet jeg egentlig ikke noe om altså. Men jeg tok UL da jeg var kun 5+4 pga blødninger (gravid ved ivf) og da så vi hjerteaktivitet selv om dette er ganske tidlig. I uke 6 ser man uansett plommesekken tydelig da embryoet er veldig lite, og plommesekken brukes også av og til å bestemme hvor langt en er på vei dersom det er vanskelig å måle embryoet så tidlig. Vi som går igjennom ivf har standard UL i uke 7 og her ser man klart om det er liv eller ei (selv om det er stor forskjell på UL i uke 6 og 7 da). Dersom du skulle ha en ex.u (gravid utenfor livmor) har man vel mye smerter? - så synes det var lenge å vente en uke egentlig. Håper at alt er bra.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Har ikke opplevd noen lignende nei,men jeg vil bare ønske deg lykke til og håper at det er det at du ikke er så langt på vei som du tror du er. Masse masse lykke til.
-lucy- Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 så grusomt å vente!! vil gjerne berolige, men vet jo ikke... jeg hadde fryktelige smerter tidlig i uke 6, men da sa min gyn at hvis jeg var gravid utenfor livmora kom ikke smertene så tidlig. jeg tok innvendig ul da jeg var 6+2, så hjertet da, men gyn hadde vledig bra apparat, og sa også at mest sannsynlig ser vi ikke hertet nå. det er derfor man blir anbefalt å ta ul først i uke 7 hvis man skal ta tidlig. vi så altså bare en liten klump på 3,5 mm, og det var jammen så vidt. har lest MANGE innlegg her med folk som ikke har sett noe i uke 6, også vips banket det og var liv der i uke 7. lykke til og hold ut!
BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Har faktisk en venninne som er gravid i uke 6 nå som var på ul for ca to uker siden og fikk samme beskjed som deg. Det viste seg at hun bare var kommet for kort til at de kunne se det. Men er du heelt sikker på at du er seks uker på vei, du kan ikke være kommet kortere? De burde kunne lokalisere graviditeten da TROR jeg.
jannicke21 <3juli 08<3 Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 jeg var på ul i uke 6, å da så vi tydli en ung graviditet og ett bankende hjerte! forsteret var da 6 mm, men kan hende at du kansje ikke er så lang på vei som du trodde?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå