Gå til innhold

this is my story...


Tre skjønne

Anbefalte innlegg

Etter en MA i sep.er jeg gravid igjen-med blødning i uke 4+1.

fikk ikke roen og dro på ultralyd istad selvom jeg visste at det er for tidelig å se noe,men det hadde med selvfølelsen og gjøre-da hadde jeg iallefall gjort mitt...

skal tilbake om en uke,for å se om det har vært noe forandring->han så jo NOE i livmora mi..:P

men han sa: jeg liker ikke at blødingen til tider er brun...og at han sa " blødning KAN jo være ufarlig-men det skal jo ikke forekomme"..

Når jeg kom hjem kom tårene,dette er som og være med på¨berg og dalbane-i det ene øyeblikket klarer man og tenke positivt og si til seg selv at "blødningen er sikkert helt ufarig-og i det andre er man pessimist og er sikker på at det går bare en vei".

dette blir en laaaaang uke...! Han jeg gikk til er veldig dyktig,men han er veldig rett frem og kunne vært litt mer beroligene...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff, skjønner du er frustrert. hadde selv en MA i september og gravid på ny i 7+6 uke. jeg kan trøste deg med at blødning i første trimester er faktisk ganske vanlig. vet om mange som har blødning uten at det er farlig. jeg har selv hatt blødning for noen dager siden (var da ca 7 uker). men fikk ultralyd på sykehuset og der var det en liten spire med et bankende hjerte.

var på ny ultralyd i går og der var det fortsatt et foster med bankende hjerte. men kan kunne se en hematom (blodansamling) utenfor livmoren min. trengte ikke være noe farlig, men han ville at jeg skulle komme tilbake neste uke. selvom om han ikke kunne garantere at det ikke ville ha noe å si for fosteret så er jeg faktisk ganske rolig. føler på meg at det vil gå bra denne gangen.

så vil bare ønske den lykke til. alt går sikkert bra denne gangen vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom følt på¨meg at det kommer til og gå bra..men plutselig detter man litt neppå igjen,om du skjønner.

jeg også har lest og hørt at blødninger og sånn var vanlig osv,men på meg virket det som at han legen ikke sa seg HEELT enig...

nå etter ultralyden har det kommet litt friskt blod igjen,som gjør meg usikker,men det igjen kan jo være noe helt annet,siden livmorstappen er veldig blodfylt og ømfintelig under en graviditet.

man blir iallefall sprø av og gå sånn...klarer ikke fokusere på noe annet... trodde sjelen kom til og få litt fred jeg,nå som jeg endelig hadde blitt gravid igjen..

*klage klage* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var også helt sikker på at når jeg ble gravid så kom jeg til å være helt rolig på at det skulle gå bra. har hørt om mange som mister første gangen også går det bra andre gangen. men når den postive testen kom så kom også bekymringene. jeg har også vært som en berg og dalbane. men denne gangen føler jeg meg helt annerledes. kom helt til uke 11 sist, men fosteret hadde dødd i uke 7 ca. denne gangen spyr jeg og er kjempe dårlig. i tillegg har jeg jo også sett den lilles hjerteaksjon. så selvom legen ikke kunne gi meg et 100 % positivt svar i går pga det hematomet så følger jeg magefølelsen min. tror den sier oss noe også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er aldri greit med disse elendige blødningene!! Jeg har mistet to ganger - en i ma. Da hadde jeg ingen blødninger i svangerskapet, untatt av spor av frisk rødt blod et par-tre dager før ma'en ble oppdaget på UL.

 

For å komme med litt håp - jeg er gravid igjen i uke 9, og har blødd eller hatt spor av blod jevnlig fra dag 10 etter innsetting (dvs fra før jeg testet-testet på dag 13), til og med uke 8..

 

Jeg tok tidlig to runder med blodprøver for å sjekke opp/nedgang i hcg og har tatt to UL som begge har vist at alt er bra - og de finner ingen forklaring på hvorfor jeg blør, noe som er litt frustrerende. Jeg har hatt alt fra friskt blod, mørkt "mensenlignende" blod/blødning, og brunaktig utflod, og vært ganske sikker på at dette ikke kan gå bra. Nå skal det sies at dette er ivf og jeg tar vaginale medisiner som kan irritere litt, men ikke nok til å forårsake alle disse blødningene alene.

 

Når legen din sier at det "ikke skal forekomme" syns jeg han uroer deg litt mer enn nødvendig - selvfølgelig er det ikke noe bra symptom å blø, men det er MANGE som blør litt de første ukene som det går bra med!

 

Dersom det ikke gir seg kan du spørre om du kan få tatt blodprøver med det par dagers mellomrom for å se stigning/nedgang i hcg - dette gir en pekepinn på om det foreløpig er greit eller ei.

 

Håper alt går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du..det med blødninger er vanlig hos mange og jeg selv hadde brun utflod i hele 2 uker..er nå 9+2 og alt står bra til med den lille..vi så hjertet pumpe og alt..prøv å tenk positiv.lykke til..klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så godt og lese sånt..leser der om igjen og om igjen for å holde mote oppe... :D

Vært veldig skiftende humør idag.. enten gråter jeg,og er sikker på at det går feil vei-ellers så ser jeg positivt på det-at det er en helt ufarlig blødning..! men ordene fra legen idag henger veldig igjen - "syns det er veldig rart med det brune"...

og etter ultralyden idag så har jeg blødd skiftende meed den brune...

Det er nå en kjenner at en lever iallefall-følelsene er sterke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...