Rakel64 Skrevet 8. januar 2008 #26 Skrevet 8. januar 2008 Var hos homeopaten/soneterapauten min i dag, og hun mente at siden jeg hadde blodtype 0 så burde jeg ikke ta ekstra E-vitamin, denne blodtypen klarer ikke å kvitte seg med overflødige E-vitaminer og det kan dermed hope seg opp i kroppen. Har noen andre hørt det samme? Vil jo helst ikke gjøre noe galt når man prøver å få gullegget i havn....Spurte også om Efamol som ble anbefalt av en her, og det var greit, og soneterapauten mente det var nok E-vitaminer i denne for meg (pga blodtype 0)
Tjorven1 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #27 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har nå gått til innkjøp av Babylister til neste forsøk, til dere som ikke vet det - ble jeg gravid m/2 eggedetvillinger når vi dirkuterte her, men det endte i en SA. Denne gangen hr jeg bestilt Babyklister fra www.helsehelse.dk http://www.helsehelse.dk/shop/search-1.html?keyword=baby%20klister Dette står om babyklister: BERBERIS FRUCTUS COMP. (Populært kaldet ”Babyklister”) Berberis vulgaris, fructus D4 / Urtica urens D4. Homøopatisk lægemiddel. Dråber som indtages i vand. Anvendelse: 1. Til gravide hvor der er opstået fare for abort. 2. Forebyggelse til gravide, som tidligere har aboteret en eller flere gange. 3. I forbindelse af fertilitetsbehandling/IVF/ICSI, hvor det hjælper med til at befrugtede æg lettere kan sætte fast på livmodervæggen. Men som gyn/legen min sier: Er det ment to be, klamrer spiren seg fast uansett, hvis ikke... da er det ikke liv laget.. Lykke lykke til jenter!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #30 Skrevet 21. mars 2008 Hei Tjorven og gratulerer med positiv resultat :-) Jeg har selv hatt en sa og vet ut i fra UL at jeg hadde to folikker. Men, dessverre mistet jeg i uke 6 og jeg vet ikke om begge folikkene ble befruktet eller ei. Leser her at du også mistet, eneggete tvillinger. Kan jeg få spørre hvor langt du var på vei og hvordan kunne man se at det var enegget tvillinger? Vi har eneggete tvillinger i familien og vet at de definerte det ut i fra at de delte morkake. Men, hvordan de kan se det på tidlig stadium vet jeg ikke. Lykke til her jenter. Jeg har IKM 2 april, krysser alt jeg har av fingrer og tær ;-)
Tjorven1 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #31 Skrevet 21. mars 2008 Hei Anonym Håper du er gravid igjen nå :-) Det var to eggede tvillinger jeg var gravid med, legen så det pga de to posene (tror jeg han kalte det) eller var det sekker. Vi så de tydleig på ul. jeg var 5+6 på vei dag jeg hadde sa'en. Toeggede tvillinger er arvelig i min familie, med både gener på mor og far side hos meg.. På ul mnd før jeg ble gravid hadde jeg 4 modene folikker! Eneggede tvillinger er IKKE arvelig, det er bare en "delingsfeil" som skjer. Man kan se dette også tidlig på ul, min venninne og mammaen så de eneggedetvillingene sine i uke 5! Vel og merke må legen ha godt utstyr. Lykke til håper du også blir gravid like fort som meg!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #32 Skrevet 21. mars 2008 Hei Tjorven. Utrolig hva man kan se i en så tidlig stadium. Det er mye vi kan vite på forhånd av antall folikker, foster, barn, enegget - toegget, fleregget, evt sykdom, kjønn, osv. Jeg viste ikke at man kunne se allerede i uke 5. Da skal jeg ha det i bakholdet i tilfelle det blir positiv test på meg en dag :-) Takk for at du svarte!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå