Tjorven1 Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Tenkte å diskutere litt forskjellig kjerringråd.. Har du noen gode? Jeg spiser omega 3 og Gravid vitaminer med folat. Har sluttet med kaffe og røyk.. Jeg leste ett sted at det var en undersøkelse i Danmark der gruppen som kun drakk 1-2 kopper kaffe i uken, mot en gruppe som drakk 1-2 per dag, ble 25 % raskere gravid enn de som drakk hver dag. Jeg elsker kaffe - har tidligere blitt gravid tross 1 liter kaffe (og 15 sigaretter) om dagen. Men har droppet kaffe og røyk nå, mener jeg vil gjøre alt rett fra starten. Undersøkelsen sier ingen ting mer om gruppene ellers hadde lik livstill mhht røyk, stress osv.. Jeg så en her inne som sa hun spiste E-vitaminer - Hvorfor? Ellers har jeg hørt at salvie tea er bra i dagene rundt el. men man må ikke drikkes lengre enn en uke etter el. og aldri når man er gravid. Og noen har drukket hostesaft rundt el. Vi bruker jo enormt med tid og penger på dette så, så har du noen trollkjerringtips? ;-)
callmebecka Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 I østen sies det at man skal holde seg unna papaya, da dette er hemmende på å bli gravid. I siste runde nå holdt jeg meg tom unna oransje bris.....hmmm....;o) Ellers har jeg fått noen piller og dråper av homeopaten min som jeg har stor tro på, etter første runde på dette sa gynokologen at alt så utrolig bra ut der nede ved scanning...nå har jeg blitt gravid begge rundene jeg har gått på de homeopatmiddelene, og satser på at denne sitter!!!
lubbeline Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Det skal være bra med salviete uken før eggløsning, men ikke samme dagen, da urten er ganske sterk....jeg smører meg med roseolje morgen og kveld, vanskelig å få tak i ekte dog, min mor kjøpte i Egypt til meg:-)
Magstar Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Udos shoice er omega 3 6 9 og E-vitamin. Dette har jeg fått anbefalt: )
Tjorven1 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2007 Så bra - da skal jeg drikke salvietea de nermeste dagene. Men hvorfor E vitaminer? Det er vel blodfortynnende, og skal dermed øke blodsirkulasjonen? Stemmer det? Samme gjør vel grønntea også? Roseolje? spennende - har en mor som reiser til Egypt etter jul, da får jeg ønske meg det ;-) Vet du hva HOMOPAT medisinen het? Jeg går også til homopat, så da kan sikkert jeg også få de, eller kanskje allerede de jeg får? Flere tips?
Eira2010 Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 E-vitamin kalles gravidvitaminet, vet bare at det skal være veldig bra, og tror det bedrer slimhinnene (uten at jeg vet det helt for sikkert). Leste et sted at grønn te hindrer opptak av folat, og det er jo ikke bra når man forsøker å bli gravid..
pluss71 Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Hm, jeg drikker en del grønn te... men dersom det hindrer opptaket av folat er det vel viktigst at man ikke akkurat svelger folsyre-tablettene med grønn te...? Det gjør vel ikke så mye om man drikker det ellers på dagen, når folat har blitt tatt opp for mange timer siden...?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 E vitaminer har jeg hørt er for mannens sædkvalitet først og fremst. Så det har vel ingen stor effekt i denne prosessen.... Jeg ville satset på trening og et sunt kosthold. Folliculum eller noe lignende heter homeopat preparatet som kan ha positiv påvirkning på eggutvikling og eggløsning. Fås reseptfritt på apotek, men ikke alle apotek som har homeopat medisin. Apoteket i Rosenkrantz gate har det meste. Ellers har jeg lest at det er viktig å få i seg ulike melkeprodukter, vanlig melk, youghurt og gulost.
callmebecka Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Homeopat medisinene heter følgende: "Ovaria comp" er en flaske, man tar 10 dråper i litt vann 3ggr daglig fra mensen frem til EL. "Folliculirium" er noen sukkerpiller, disse skal man ta 10-15 granuler av på dag 10 og 11 i syklusen. Jeg vil også anbefale apoteket i Rosenkrantzgate, eller det som ligger i nye pilestredet park, helt oppe ved st.hanshaugen. (Det sistnevnte var det eneste i byen som hadde dråpene inne.) Alle andre apotek kan etter hva jeg har skjønt skaffe, men dette tar noen dager. Fikk disse midlene av en homeopat som har spesialisert seg innen fertilitet, og jeg er selvfølgelig blitt en troende! Om ikke annet så kanskje det hjelper å tro ;o)
callmebecka Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 Glemte å skrive at "Folliculirium" er i styrke C200. (varenummeret er 244224 hvis det er av interesse). Husker ikke hvor du bor, kanskje kan du få hjelp ved å ringe Norges naturmedisin sentral på 32 24 05 50.
Eira2010 Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 Tror ikke e-vitaminer er bare for mannens sædkvalitet. Bestemoren min fikk beskjed av legen sin om å prøve e-vitaminer pga hun hadde en rekke sa'er, og resultatet ble tanten min. Om det var e-vitaminene eller tilfeldigheter, kan man selvsagt ikke vite sikkert, men jeg leste tidligere en annen som anbefalte dobbel dose e-vitaminer og mente dette gjorde at hun ble gravid..
Tjorven1 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 14. desember 2007 Veldig bra! Tusen hjertlig takk jenter!
Tjorven1 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 14. desember 2007 Skal jeg da ta dob. dose - jeg har el nå til uken. Hvor lenge skal jeg ta?
Eira2010 Skrevet 14. desember 2007 #14 Skrevet 14. desember 2007 Ja da er det bare å begynne med en gang. Jeg har tatt dobbel dose en stund nå, og har fått beskjed fra gynekologen om at jeg har en flott trippel slimhinne ved el, kvinner som har sånn slimhinne blir lett gravide (er det rart jeg ble optimistisk? Og litt motløs når det enda ikke har klaffet..). Hun som skrev inn rådet sa at hun hadde fortsatt med den doble dosen til litt ut i graviditeten, men hvor lenge vet jeg ikke. Som sagt ble min bestemor anbefalt e-vitamin for å motvirke sa, så jeg regner med de styrker slimhinnene, så det skader vel ikke å fortsette en liten stund uti en evt graviditet. Lykke til med DK tur til uken! Her blir det ny tur i midten/slutten av januar. Nå er det julepause:)
pluss71 Skrevet 14. desember 2007 #15 Skrevet 14. desember 2007 Og hvor mye er dobbel dose egentlig...? Jeg tar allerede en multivitamintablett hver dag, så jeg bør kanskje sjekke hvor mye E-vitamin som er i den fra før... ellers høres det jo ut som en enkel ting å gjøre, å gumle litt E-vitamin :-)
Eira2010 Skrevet 14. desember 2007 #16 Skrevet 14. desember 2007 Hehe, ja der sier du noe. Jeg spiser både multivitaminer og to stk e-vitaminer per dag. Det kan godt hende det blir litt i meste laget da, men hvis multivitaminene inneholder dagsdosen e-vitamin går det jo an å spe på med en ekstra tablett.
pluss71 Skrevet 14. desember 2007 #17 Skrevet 14. desember 2007 I teorien skal man visst kunne overdosere med E-vitaminer, men det er visst bare i teorien... leste en plass at den løser seg mindre i fett enn de andre fettløselige vitaminene, så man kunne spise ganske mye før man overdoserte. Skal gå til innkjøp av en ekstra boks med E-vitaminer, jeg, dersom jeg ikke blir gravid på dette forsøket :-) Ellers drakk jeg hostesaft (Solvipect) da jeg ble gravid på første forsøk med jenten min - så jeg har tenkt at det må være et garantert sikkert fruktbarhetsmiddel... og her er jeg og venter på resultatet av tredje forsøk, og har drukket hostesaft hver gang... sukk :-(
Eira2010 Skrevet 14. desember 2007 #18 Skrevet 14. desember 2007 Ja det skal ikke være enkelt.. Har tre mislykkede forsøk bak meg nå, og vet at jeg har truffet el hver gang (siden jeg temper ser jeg i etterkant når el kom) og at forholdene der inne har vært kjempeflotte i følge gynekologen. Men men, det har nok ikke vært rette egget enda.. Neste gang tenkte jeg i tillegg å prøve homeopatmidlene Callmebecka tipset om. Ingenting skal være uprøvd;) På det fjerde skal det skje;) Når har du ikm? Du har nylig vært i DK? Blir spennende å se om det klaffer denne gangen! (Av og til synes jeg i grunnen det er litt vel mye spenning ute og går her, så jeg gleder meg til en julepause nå). Krysser fingrene for deg!
pluss71 Skrevet 14. desember 2007 #19 Skrevet 14. desember 2007 ikm er neste søndag, lillejulaften med andre ord...! Hadde vært kjekt om mensen ikke kom da, ja... men jeg er realistisk og vet at det kanskje skal flere forsøk til og at jeg bare var ufattelig heldig sist :-) Kos dere med julepausen da... kan nyte litt vin og sånn da antageligvis...? Jeg får nok holde meg langt unna denslags... Og kanskje jeg også skulle ha funnet ut av disse homøopat-midlene, men det spørs om jeg finner et apotek på denne kanten av landet som har dem da...
Eira2010 Skrevet 14. desember 2007 #20 Skrevet 14. desember 2007 Ja nå skal vi kose oss med den babyen vi tross alt har:) Og nyte masse god vin! Hehe, før jeg blir avholds igjen i januar. Det skader jo ikke å spørre etter de homeopatmidlene, det kan jo hende noen har dem, eller kan få tak i dem. Men kanskje greit å vente og se hvordan det går denne gangen først:) Hadde jo vært fantastisk med en positiv test i julegave da!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #21 Skrevet 26. desember 2007 Hei jeg har gjennomgått eggdonasjon i USA og ble gravid på første forsøk med toeggede tvillinger. Klinikken jeg brukte er veldig anerkjent og de regnes som en av de bedre på forskning , kompetanse og har over 80% suksessrate for de som prøver fra første forsøk. Under forsøkene mine spurte jeg også om det var noen man skulle spise/ikke spise etc for å bedre sjansejn for å bli gravid og det de sa var følgende: Det er viktig å stimulere slimhinnen til å bli stor nok, slik at eggene har mulighet for å feste seg, for dette fikk jeg hormoner, alt annet fikk jeg beskjed om var mindre viktig fordi det er så mye mye svakere enn de hormonene som skal ta seg av den jobben. Ellers sa de at det eneste de kunne "vise til" var at i DYREFORSØK hadde forsøksdyrene som spise en proteinrik kost blitt raskere "gravide" enn de som ikke fikk en proteinrik kost - om dette kunne overføres til mennesker, kunne de ikke si noe som helt om, men det skader ikke - man vet jo at en proteinrik kost er bra generelt, selvfølgelig må man få i seg alt annet og. Lykke til alle prøvere!
Kjempeglad mamma Skrevet 6. januar 2008 #22 Skrevet 6. januar 2008 Jeg tok E-vitaminkapsler, men det var først da jeg doblet dosen at jeg ble gravid. Og da jeg snakker ikke om multivitaminer - de inneholder ikke særlig mye E-vitamin. Overdoser! Dvs ta to kapsler a ca 400 mg hver, du finner dem i helsekost eller på apoteket. Og lykke til alle mann! Eh - damer... ))
Tjorven1 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #23 Skrevet 7. januar 2008 Mine er jo på 350 mg. tar nå hver tredje dag. Men hvor lenge tok du de? Jeg er nå 5 uker på vei. Hvor gammelt er barnet ditt?
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. januar 2008 #24 Skrevet 7. januar 2008 Vi var 6 ganger på Stork klinikken før jeg ble gravid med vår lille solstråle som nå er 3 mnd gammel. Jeg var helt desperat tilslutt, vi brukte jo sååå mye penger pr gang og jeg ønsket meg så inderlig å bli gravid. Jeg fulgte alle mulige råd om salviete, hostesaft, vitaminer og mineraler, jerntilskudd og vitamin E. Sluttet å røyke, drakk knapt noe kaffe og prøvde å la være godteri og tilsetningsstoffer. Masse søvn, frisk luft og 600 g grønnsaker pr dag. Tilslutt ble jeg så LEI! Og motløs og frustrert og alt man kan bli når man får negativt resultat gang på gang på gang........ På vår siste tur til Danmark kjøpte jeg en pakke røyk (fy!)og drakk til og med et par øl på båten over. Spiste godteri og koste meg! Da vi kom hjem fra køben så røkte jeg i et par dager (til pakka var tom) og denne gangen ble jeg graviiiiid! Jubel og lykke og ikke en eneste sigarett eller slurk alkohol etter det altså! Jeg tror rett og slett at det beste kjerringrådet av alle er å ta det med ro og prøve å ha et godt liv selv om man higer etter å få barn. Mener ikke at man skal begynne å røyke altså, det var bare jeg som mistet motivasjonen i et par uker. Men jeg mener å fire litt på kravene til seg selv og unne seg å ha det godt og slappe av. Det tror jeg har minst like stor effekt på evnen til å bli gravid som all verdens urter og remedier. Gjør ting dere liker, gjør noe morsomt og få en god latter.
Kjempeglad mamma Skrevet 8. januar 2008 #25 Skrevet 8. januar 2008 Hei Tjorven! Har fulgt med på deg, så kjekt at det klaffet for deg! Også på andre gangen da, heldiggrisen!! Ti forsøk på meg... også på Stork. Men nå er jeg jo glad for at det ikke klaffet før, da hadde det jo vært en helt annen unge. Mini er femten måneder, og veldig blid og tillitsfull. Så til spærsmålet ditt: Jeg spiste to kapsler a 350 (700 mg) hver dag til jeg var ca to måneder på vei. Kjempekos å være mamma, selv om jeg er alene. Du har mye å glede deg til! Med ønsker om et flott svangerskap!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå