Gå til innhold

noen som vet noe om dette?


tayni

Anbefalte innlegg

var på ultralyd i går (7+5 ca). der kunne man se et foster på 11,7 mm (litt mindre en antatt i forhold til dems oversikt, men jeg hadde eggeløsning på dag 16 eller 17 så det kan stemme) med hjerteaksjon,. men på ultralyd bildene kunne han også se en mørk skygge ved livmoren min. denne var mest sannsynlig en liten samling blod og han kalte det et "mulig haematom". mest sannsynlig var ikke dette noe farlig, men var den i sammenheng med morkaken kunne det være en viss risiko for abort. men den trenge ikke ha noen sammenheng med morkaken og da hadde den ikke noe å si for babyen. jeg måtte komme tilbake om en uke på ny ultralyd.

noen som har opplevd noe lignedne? jeg har mistet en gang i september også så ble veldig redd når jeg fikk beskjed om dette.

 

dette ble langt, men håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde to slike hematomer ved forrige svangerskap, og ble fortalt at jeg hadde en større sjanse for å miste. Alt gikk jo helt greit, hun er 9 mnd nå.

 

Du bør være obs på at når disse sprekker så kan det komme ut i form av en styrtblødning. Det gjorde det hos meg, og det er ingen hyggelig opplevelse. Likevel så var babyen frisk og fin der inne. Det andre hematomet løste seg opp og forsvant enten veldig gradvis eller på annen måte (hadde blødninger lenge).

 

Tja, det var min opplevelse, og som sagt så gikk jo alt bare bra. Da ønsker jeg deg lykke til, og ikke bli livredd hvis du skulle få en blødning. Hvis det er hematomet som kommer ut så er det bare bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...