Gå til innhold

Dere som har quinny speedi....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kikker litt på den, synes den ser lekker ut :) Hvordan liker dere den vogna? Er den romslig? Full liggestilling? Hvilken alder passer den til? Kan man ha bag i den, og hvor lenge kan man bruke bagen? Får man plass til voksi pose? Får man kjøpt fotpose til den? Velter den lett (samboer er så skeptisk til trehjulinger pga. av det)? Hvordan er den å manøvrere?

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt denne nå, superfornøyde, og vi gleder oss til å bruke den. Enkel å slå sammen, lett i vekt, lett å manøvrere, virker veldig stabil, og den er superlekker!!!

Skrevet

Hei!

Vi hadde denne vogna i ca 6mnd før vi solgte den til fordel for en Simo sportsvogn.

Grunnen til det var at ryggen har en helt teit konstruksjon for å "låse" den i sitte stillingen, nemlig ved å stramme et bånd bak og feste med ei plastikklype. Dette funket utrolig dårlig synes jeg, mye bedre med forhåndsinnstillte "hakk".

Den plastikkdelen som holdt ryggen i sittestilling gled ofte opp etterhvert og gutten ble sittende i sånn halvsittestiling. Også savnet jeg bumberbar som han kunne holde seg i, og som hindret han fra å gli ned og ut av vogna.

Dessuten er det ikke full liggestilling, noe jeg synes virker så ekkelt når barnet skal sove f.eks i barnehagen. Ellers er det jo praktist med svingbart hjul, og den var lett og god å trille. Men savnet også nærheten ved å ha barnet mot meg, eller iallefall ha valget om det.

Skrevet

sportsvognen er også litt vel luftig. Finnes ikke lun på vinteren. En annen ting er at bagen er ganske liten, så det er fare for at barnet ditt vokser fort ut av bagen og da må du ha det vendt fra deg fra det er ganske lite..

Skrevet

Jeg har og hatt den (i en veldig kort periode)

Var kjempelett og god å trille! Bred plass til barnet, men ikke spes. lang liggeflate.

Trasig når ongen ikke fikk sitte helt oppreist.(men det er vel alt opp til hvilken onge en har!)

Kalesje var for åpen og vogn føltes litt "plastikk!"

Jeg syntes den var litt stor sammenlagt

Solgte min og venter nå på at naboen skal selge sin tfk :-) Den har veldig god bredde-ligge lengde til ongen men ikke så bred hjulavstand.

Skrevet

Hadde den en kort periode. Mitt råd er IKKE kjøp den. Verste drittvogna jeg noensinne har hatt. Den er ok å trille, men thats it!

Den er bred, men utrolig kort i sittedelen. Kun litt over 80 cm, så tipper den holder til ungen er max 1,5 år. Den har ikke full liggestilling, og ikke ordentlig sittestilling - den er alt for tilbakelent.

Den er også kun forovervendt, så når ungen er vokst ut av bagen så må du ha den vendt fra deg hele tiden. I tillegg så er den veldig åpen og utrolig lite lun så kan ikke tenke meg at den er noe særlig for babyer/små barn, ei eller når det blåser og er kaldt.

Så er den bred mellom bakhjulene, noe som gjelder alle quinnyvogner. Er faktisk dører den ikke kommer inn...

Vil ikke tro at vogna velter lett, men den er langt fra den mest stabile trehjulingen jeg har trillet.

Man kan bruke dreamibag til denne vognen, den er ikke veldig stor. Rundt 75 cm eller noe. Mine vokste ut av en bag på samme str. da de var rundt 5 mnd, men de har vært store da.

Du får plass til voksipose i den, men det er ikke fottrekk til. Kanskje det går an å få tak i ett sånn universaltrekk eller at det finnes andre fottrekk som passer, men det vet jeg lite om.

Hvis du skal ha en trehjuling som er kun forovervendt ville jeg ha kjøpt tfk, OTH eller easywalker. Tfk og oth har ikke helt full liggestilling, men den er veldig god sovestilling likevel, etter min mening bedre enn om den er helt flat. Hadde oth og gutten min sov kjempegodt i den.

Tfk har også stor hardbag, over 80 cm, så den kan brukes lenge og du kan også ha softbag i, men da vendt fra deg.

Det er regulerbart fotbrett på sportsvogndelen. Den har lang rygg så passer nok så lenge barnet trenger vogn. Er en av de aller mest stabile trehjulingene, skal litt til for å klare å tippe den. Har ikke trillet den andre steder enn på butikken, men der var den iallefall veldig god å trille.

Denne vogna har også fottrekk og god plass til voksipose.

Vurderte denne sterk til minste, men vi måtte ha søskenvogn så måtte slå den fra meg.

Oth er også en veldig stødig vogn, og den er helt fantastisk å trille. Har trillet den på alle mulige terreng, og den har en utrolig trillekomfort både for den som triller og den som sitter oppi (nå har jeg bare prøvd sportsvogndelen, ikke med bag). HAr aldri vært i nærheten av å velte den, er veldig stødig og god!

Du får hardbag til. Det er ikke fottrekk til, men alexi.no har et universaltrekk som passer. Er også et godt regntrekk/stormtrekk til dager hvor det blåser mye.

Voksiposen passer i, men jeg synes det var litt trangt under sportsbøylen så jeg fjernet den når jeg hadde voksien i (sportsbøylen er ekstrautstyr).

Den har veldig lang rygg, kan brukes til barnet ikke trenger vogn mer.

Minuset er at den ikke har regulerbart fotbrett.

Easywalker sky har jeg aldri sett live. Men den er ganske liknende de andre vognene over her. Den har full liggestilling, har hørt at den har god fjæring og god babybag. Har også lang rygg så kan brukes lenge.

Skal du ha trehjuling med vendbar sittedel kan du se på Teutonia Spirit s3, herqules raptor spin, hartan skater (husker ikke hva modellen med svingbart forhjul heter, men det finner du fort ut) og den nye DBS vogna. Finnes sikkert flere også.

Vet selvsagt om quinny freestyle comfort, men den har jeg prøvetrillet og synes ikke noe om den, pluss at den har liten sitteldel og har hørt for mange som har veltet den vogna.

Ellers vet jet lite om disse vendbare vognene, men har tittet på teutonia sin. Likte den veldig godt. Den har samme sittedel som alle de andre teutoniavognene, kan brukes med hardbag eller softbag (altså som duo eller kombivogn). Kjøper du den fra lilleprinsen.no kan du få den med håndbrems. Du får plass til voksipose, du kan få kjøpt fottrekk til og den virket veldig stabil.

Er du usikker på om du vil ha tre hjul, men ønsker svingbare hjul så kan du jo se på firhjulinger med svingbare forhjul, f.eks teutonia mistral s, teutonia fun, emmaljunga cerox 360 eller bugaboo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...