Gå til innhold

Bytte av bhg etter ett år.....

Anbefalte innlegg

har en gutt på 3 som begynte i bhg i høst. Pga liten egentlig for liten bhg gjorde de om den ene småbarnsavd. til en avdeling for 1-4, for å få inn alle 3-åringene.

Dette betyr jo at lillegull må bytte avdeling neste år.

Den siste mnd har han fått en veldig go kammerat på sin avdeling, de henger sammen hele tiden (som erteris) og det er vel ingen garanti for at disse guttene kommer på samme avdeling neste år.

Så til saken, sambo har jobb i en annen kommune, og jeg skal søke jobber i den samme kommunen som han jobber i nå. Kan jeg søke om bhg.plass til begge guttene i denne kommunen i tillegg til den kommunen vi bor i? Kan gutten vår bli veldig lei seg hvis han bytter bhg neste år? Sånn i forhold til denne vennen hans ???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136287951-bytte-av-bhg-etter-ett-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan nok bare søke barnehageplass i den kommunene du bor i, har ingen ting å si hvor du jobber, kun hvor dere bor. Hvordan gutten deres kan reagere i forhold til å miste bestekompisen sin, er vanskelig å si, unger er så forskjellige. Gutten min hadde en bestis når han gikk i bhg, de var alltid sammen i to år, så skulle denne gutten flytte. Min sønn var 4 år da det skjedde, er 11 år i dag og snakker fremdels om han og savner han.... Vet også om andre barn som har vært med på lignende uten at det har vært noe som helst problem.

Du kan godt søke bhg.plass i nabokommunen, men kommunens egne innbyggere går nok foran i køen. Dermed kommer det an på barnehagedekningen om dere har mulighet for plass.

Angående skifte av barnehage går det ikke an å gi noe generelt svar, det er så forskjellig fra barn til barn. Men mine to eldste har begge gått i 3 forskjellige barnehager, og det å bytte barnehage har vært helt problemfritt for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...