Gå til innhold

Hei, en liten oppdatering fra meg:-)

Anbefalte innlegg

Tok rett og slett en pause herifra etter den 10. innsettingen.

Jeg var sliten og lei, og visste ikke hva vi skulle gjøre videre.

Hadde en telefonsamtale med seksjonsoverlege på St. Olavs, og den gjorde at jeg tok valget om å avslutte IVF.

Litt vondt er det, men som han selv sier, sjansene mine er reduserte pga slimhinnen, og jeg er innmari sliten.

Så jeg føler på en måte at jeg kan komme meg videre nå, uten for mange av de vonde følelsene.

Det er fint å ha ståpåvilje, men jeg tror det er like viktig å vite når man skal gi seg.

For meg har dette vært så tungt dette med IVF, at 10 innsettinger får holde.

Over til den positive delen med innlegget mitt!:-)

Jeg og mannen har prata masse, og kommet fram til at vi er enige om å sette et punktum for hormoner.

Nå vil vi gjøre det vi aldri har rukket å gjøre i vårt 4 år lange forhold, nemlig være kjærester!:-)

Vi skal kose oss i Thailand etter jul, kose oss med jenta jeg har fra før, i påvente av adopsjon.

Han har blitt kjempemotivert til å adoptere, og i går ble vi ferdige med papirmølla for første runde i kommunen:-)

Så nå er søknaden sendt, og valget tatt.

Vi har bestemt oss for Korea, siden det er det landet vi har mest tilknytning til.

(Min søster er adoptert derifra) Ventetiden er ikke den lengste der, og babyene som kommer derira er de minste.

Så det ser ut for at mannen min skal få opplee spedbarnstid alikevel!:-)

Jeg er glad, lettet, og motivert.

Det har vært 3 tunge år, men nå skal jeg begynne å se lyset igjen.

Ønsker alle dere prøvere lykke, lykke til, og håper at dere kan oppleve den roen jeg gjør nå!:-)

Juleklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136287657-hei-en-liten-oppdatering-fra-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Lilly

Så godt å høre at du har tatt en avgjørelse som kjennes riktig ut for deg.

Det tar på kropp og psyke med hormonkarusellens opp og nedturer.

Nå håper jeg at du, mannen og jenta di koser dere masse framover og retter fokuset på hverandre, det fortjener dere virkelig nå.

Utrolig spennende med adopsjon, og gratulerer med valg av land.

Tenk om en stund har dere en liten en i huset.

Varme klemmer fra meg :o)

Kjære, kjære Lilly!! Du er en modig jente, du har rett, noen ganger må man stikke fingeren i jorda, man skal ha et liv også! Alle disse prøvingene tar fokus fra alt og kan være en stor utfordring for de rundt oss og ikke minst for oss selv. Du høres faktisk glad og lettet ut! Så godt å høre. Det høres fantastisk ut med et lite barn fra Korea, tenk så stolt tante, din søster vil bli da!! Ønsker deg en flott tur til Thailand, riktig god jul og det hadde vært kjempehyggelig om du stakk innom slik at vi får høre hvordan det går med deg videre :o)) Varm klem!!!!!!!!!

Kjære Emma og Augustbarn.

Ja det er sant det dere skriver, jeg er glad og lettet.

Det merkligste var at en venninne av meg sendte meg ultralydbilde på mail, og det jeg følte når jeg så de, som jeg ikke har følt på lenge, var ektefølt glede på hennes vegne:-)

Jeg skal være den første til å innrømme at det har ikke vært enkelt at folk rundt meg har blitt gravide, jeg har følt sjalusi og det ene og det andre.

Men nå, når jeg har fordøyd avgjørelsen vår, er jeg veldig fornøyd med den:-)

Det blir en lang prosess dette også, men vi er iallefall garantert å lykkes!

Trist å lese at du har fått en slik pm Augustbarn, om det er noen trøst, fikk jeg selv en slik da jeg tydeligvis viste for mye glede her inne den gangen jeg ble gravid.

Klart du skal glede deg og dele det med oss.

Du gir håp til de andre som strever, og mister håpet innimellom:-)

Lover å komme innom i ny og ned!:-)

Takk vennen, og jeg forstår veldig godt at man kan bli sjalu når "alle" rundt blir gravide, har vært der selv mange ganger. Måtte manne meg opp hver gang jeg skulle i barselvisitt osv, men tillot meg aldri å vise det. De følelsene bearbeidet jeg selv og mang en tåre har blitt felt, men dette vet du jo alt om....

Tilslutt, må bare fortelle en liten solskinnshistorie: en kollega av meg hadde ga opp etter 8 forsøk. De kjøpte seg hund og startet adopsjonsprosess.Halvannet år senere, på vei til Columbia for å hente barnet sitt, følte hun seg så elendig...gjett hva, riktig; hun var gravid :o)

Nå har de hund og to barn!!! Ser frem til å høre fra deg!!!!!!!!

Hei Lilly

Syns det er skikkelig tøft gjort av deg å ha tatt avgjørelsen om at nok er nok,10 innsettinger er nok mer en hva jeg noen gang kommer til å prøve meg på og det er tydelig at stå på vilje ikke har vært mangelvare hos deg.

Bare tenk så heldig det barnet fra Korea blir som får deg og din mann som foreldre.

Selv syns jeg adopsjon er en suveren måte å bli foreldre på, har bare litt problemer om å overbevise mannen så prøver icsi først.

Går det ikke så hiver jeg meg på jeg også.

Må jo være godt å vite at dere skal bli foreldre, selv om det tar litt ekstra tid.

Ønsker deg masse lykke til på veien.

Annonse

Morso solskinnshistorie Augustbarn!:-)

Ja, 10 innsettinger holder:-)

Håper du lykkes christiane, og om ikke så skal du vite at mannen her i huset var langt fra positiv til adosjon til å begynne med.

Mye kan forandre seg, og nå ser han på det som en fullverdig måte å bli pappa på.

Han er jo pappa til hun jeg har også, og hun var 5 (!!) når han ble kjent med henne.

Alikevel sier han at han kunne ikke følt seg som mer pappa for noen:-)

Godt å høre Lilly.

Mannen min er typisk en av de som trenger litt tid på alle viktige avgjørelser, men han pleier som regel å stille seg på samme side som meg etter en tid, men kjører prøverørskarussellen først.

Får ta et problem av gangen her...

Har troen på at det ordner seg på den ene eller andre måten til slutt.

Kjære Lilly:O))

Dette innlegget ble jeg glad av og lese. Enig med de som sier at det lyser ut av innlegget ditt at du er glad, lettet, og veldig fornøyd med avgjørelsen som du og mannen din har tatt, og tenk, denne gangen blir det helt sikkert barn av det:O))))

Jeg unner deg virkelig og være glad og lykkelig nå. Det fortjener du!! Kos deg masse i Thailand med mann og barn, og nyt det og kunne være ordentlige kjærester igjen:O))))

Stor og varm klem fra meg:O))

Gratulerer med et tungt men sikkert likevel godt valg.

Endelig skal dere begynne å nyte livet sammen som en familie igjen,

og som kjærester.Med valget dere har tatt vil det jo bli babylykke hos dere,bare litt usikkert om når.Jeg kunne lese i hver linje av innlegget ditt

at du nå er lykkelig og fornøyd med valget,og vil sende deg en god klem og mine beste ønsker på veien.

Klem fra

Uff ja, dette er en utrolig stor påkjenning... vet veldig godt hvordan du har det... her blir det ikke adopsjon, min kjære har to gutter fra før og vil ikke det.. så jeg håper virkelig vi lykkes slik at jeg også kan oppleve å bli mamma...

Jeg ønsker dere masse lykke til i prosessen og sender også over en stor juleklem... god jul :o) og et riktig godt nytt spennende år..

Hei lilly 79:-)

Så koselig at du vil dele glad-meldingen din med oss, godt å høre at dete er enige om veien videre og ser fram til den. Kan du fortelle litt mer om hvordan det har vært å ha innsettinger og stå i adopsjonsprosessen samtidig? Har inntrykk av at barnevernet er veldig opptatt av dette, og må innrømme at det er en av grunnenen til at vi synes det er et stoooort skritt å skulle starte med adopsjon for da må vi legge prøverør på hylla. Hvordan har dere taklet dette?

Lykke til med prosessen!

:-)

Annonse

Jeg ble så rørt da jeg leste innlegget ditt. Veldig sterkt å klare så mange forsøk. Må være en utfordring å omstille seg fra forsøk til ikke å forsøke mer. Synes adopsjon høres ut som en fin tanke. Da er det jo nok med ett forsøk også:-)

Ønsker dere lykke til i adopsjonsprosessen!

God jul:-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...