nr.4 på vei Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Hei... jeg var på kontroll i går, er 24+3, og de veide 942g og den andre 878g. På siden min her står det at babyen skal veie ca.650g på denne tiden, så det betyr vel at mine er ganske så store;) men det er jo bare bra, for da har de det vel bra der inne. På papirene mine står målene til at jeg er i uke 26, så de er nok ganske så store. Er forresten to gutter;) Dere andre da?
nå er vi fem Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hei! Hver gang jeg har vært på UL har jeg vært så glad for å se at alt er ok at jeg har glemt å spørre om vekt og alle andre ting jeg lurer på. Neste gang tror jeg at jeg skal skrive ned spørsmålene og tviholde på det arket:-) Jeg er i uke 27 så da skal de vel være rundt 800-900 g?
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Hallo! Ved forrige kontroll i uke 25 var mine 695 og 795 gram, litt over gjennomsnittet. Men jeg fikk høre at at det var bare bra! Er det ikke slik at tvillinger "modnes" litt før enlinger? Mener jeg har hørt det en plass.. Uansett er jeg bare glad for at de har det bra i magen.. Må le hver gang jeg får meg et skikkelig "spark", det kiler i magen
bøllefrøene Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Hei... Da jeg var på ul i uke 24 spurte jeg om hun kunne si hvor mye guttene våre veide,, legen jeg var hos sa det ikke var vanlig å sjekke ut det på det tidspunktet.. hun sa bare at alt var bra og at de lå litt under gjennomsnittet.. men at det var vanlig når det er to.. skulle komme tilbake om 2 uker.. det er nå på fredag... kanskje jeg får spørre igjen da.. er jo litt nysjerrig da.. forresten sa hun at de var like store.. Er så mye jeg har lyst til å spørre om på ul, eller som jeg tenker å spørre om.. men glemmer liksom alt når jeg er der.. har gått fast his fastlegen min til nå-.. jordmor neste uke.. får prøve å spørre om litt forskjellig da.....
nr.4 på vei Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2007 Jeg fikk utskriften av legen denne gangen hvor alle målene stod, og der stod det hvor mye de veide også. Jeg lå langt over gjennomsnittet.... så da har de det nok fint. Ikke noe fare for for tidlig fødsel da...
bøllefrøene Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 var på ul igjen i dag jeg.. uke 27 i dag.. spurte om vekten.. hun sa på ullevål at de ikke pleide å si det... mødre hengte seg ofte opp i det og det var målene som var viktig.. hun sa alikevel det til meg siden jeg spurte.... sa bare ca da tvilling 1 rettover 1 kg og tvilling 2 rett under... hun sa det vanlig med rundt 1 kg i uke 28.. så da skal jeg være fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Var på UL i dag, er i uke 28 +1 og de veier vistnok 1300g og 1260g. Dette virker stort og vi har hele tiden påstått overfor Jordmor og de som har tatt UL at vi tror vi er kommet to uker lenger. Men får hele tiden høre at termin sikkert er riktig. Hm... Ikke så viktig, bare de kommer ut frisk og fin.
h_76 Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 mine var 660 gram i uke 26 1500 gram i uke 29 2500/2300 gram i uke 32 de har en vekst prosent på 99% og 80%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå