ano`num *17.03.10* Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Helt elendig. For å sitere en som kan mye om kremer på apoteket "den simpleste de har". Dyr var den også..... En får veldig myk og deilig hud med det samme den er påført. Den går rett inn, og det er null problem å smøre flere lag på en gang. Men alt dette kommer av den enorme mengden av vann som den inneholder! Vannet tørker jo som godt kjent ut huden, og den blir enda mer tør ikke lenge etterpå. Bruker en a-krem havner en rett og slett inn i en ond sirkel. Desverre! Kom over en reklame her i et av de bladene. Lurer på om det var BAM fra 6ukers kontrollen?! Der stod det at den kan brukes til _alt_. Sår rumpe, kuldekrem og som fuktighetskrem. Må ikke finne på å bruke den som kuldekrem!! Fatter ikke at det er lov å skrive jeg da.... Alt vannet vil jo fryse når en går ut. Ikke helt bokstavelig, men det blir neppe en behagelig opplevelse å prøve! Den eneste fordelen med a-krem er at det er en krem med få ingredienser, noe som er en klar fordel når det gjelder små barn. Men den fordelen drukner i alt det negative med den!
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 what??? kremen er helt suveren den, og KAN brukes til alt, bruker den på begge mine, men ikke som kuldekrem, da bør man kjøpe en krem uten vann i. bruker den på meg selv også, sverger til den kremen.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Har prøvd den på meg selv. Synes ikke det var noe spesielt med den så har ikke gjentatt kjøpet.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Har ikke prøvd den Hs sa at man IKKE skal bruke den på de små for den innehåller nøtter, så her kommer den ikke i bruk nei.
*Rutletutt* Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Jeg har bare gode erfaringer med den, men bruker den ikke på mini, bare på storebroren...mini trenger ikke fuktighetskrem enda;o)
Snupi27 Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 jeg har prøvd den men brukte den bare et par ganger. snuppa fikk utslett over hele kroppen av den..
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Vi har kjempegod erfaring med denne kremen, er den eneste som holder i sjakk mellomste sin atopiske eksem (og vi har prøvd locobase, a-derma, avene osv av andre kjente klassikere). Bruker den bare til eksem da, på ham, på meg er den ikke noe særlig god på hende mine når jeg blir tørr og sårpå knokene, men den er veldig god bak ørene til mini der han er sår og tørr.
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 Ja har prøvd den.... bruker bare den kremen på dattra mi jeg...super krem....hun hadde så inmari tørr hud før jeg begynte med den... etter vi begynte med den har hun ikke hatt noe tørr hud... Verdt prisen...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 Som alle andre remedier, har nok denne kremen individuell virkning, fordi vi har ulik kropp. Jeg er storfornøyd, bruker den både på baby og med selv. Begynte da hun hadde tørr hud i ansiktet, smurte på en gang, og huden holdt seg fin i flere uker etterpå. har absolutt ikke intrykk av at man kommer inn i en ond sirkel. Det samme gjelder for meg selv, med andre kremer har jeg det gående, med denne er jeg fin lenge.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Er mye på ski hele vinteren, i all slags vær. Sverger til A-krem!!!! Har brukt den et par ganger på småen da vi var tom for locobase. Funka fint det
Ella29 Skrevet 13. desember 2007 #13 Skrevet 13. desember 2007 Fra barnimagen: "A-Creme er en veldokumentert og sikker krem som kan brukes av alle over hele kroppen En perfekt barnesalve mot sår hud og bleieutslett, og fin for gravide ved forbygging av strekkmerker. Den er god mot lett eksem og mild psoriasis og den hjelper deg å beholde den myke og spenstige følelsen i huden. A-Creme er en god kuldekrem da alt vann fordampes raskt etter påføring. Den har en naturlig pH-verdi (pH7), ikke tilsatt parfyme- eller fargestoffer og er ikke testet på dyr. " Men samtidig fant jeg også dette: "A-creme A-creme inneholder methylparaben og peanøttolje. Grønn Hverdag har undersøkt produktene ved å lese innholdsdeklarasjonen på produktene. Mengden av de forskjellige innholdsstoffene er ikke vurdert. Stoffene er delt inn i tre «negativ-kategorier»: A) Hormonforstyrrende stoffer: stoffer som i laboratorieforsøk har vist hormonforstyrrende effekt Miljøbelastende stoffer: stoffer klassifisert som miljøfarlig. C) Allergifremkallende stoffer: parfymestoffer og konserveringsmidler A-creme inneholder methylparaben fra stoffgruppe A samt peanøttolje i stoffgruppe C. Ifølge Norges astma- og allergiforbund kan peanøttolje i hudkrem være allergifremkallende. Alle produktene er rangert fra 1 til 6, der 6 er beste karakter. Karakter 6 betyr at produktet er helt fritt for helse- og miljøbelastende stoffer. " Tilleggsopplysninger oppdatert 12.02.2007: En rapport fra EUs vitenskapskomité for Forbrukerprodukter (SCCP), som regnes som Europas fremste eksperter på kosmetikkområdet, reiser nå tvil om det fremdeles er riktig å fraråde methylparaben i slike sammenhenger som dette. På bakgrunn av den nye rapporten fra SCCP har Grønn Hverdag endret sine anbefalinger med tanke på parabener, og følger således SCCPs vurdering som sier at ethylparabel og methylparaben (sistnevnte brukes i A-creme) er trygt å bruke i kosmetikk og pleieprodukter. http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/tester/klaerogutstyr/barn/article654033.ece Jeg har alltid brukt a creme på minsten
1Benedicte76 Skrevet 21. november 2011 #14 Skrevet 21. november 2011 Det er viktig dere skiller mellom A-creme på brun glasskrukke og konkurrenten Akrem på hvit plasttube. Dette er to helt forskjellige produkter hvor Akrem har et helt annet innhold enn den ekte A-creme på brunt glass. Akrem på hvit plast: bruker Phenoxyethanol som konserveringsmiddel: http://truthinaging.com/ingredient-spotlight/what-is-it-phenoxyethanol-and-is-it-safe = farlig og ikke bra!!! A-creme på brunt glass bruker kun metylparaben som er godkjent som trygt konserveringsmiddel av mange organisasjoner blant annet Grønn hverdag: Grønn Hverdag frikjenner tre typer parabener, mens fire andre fortsatt bør unngås. - Vi ønsker til en hver tid å gi forbrukere så presis informasjon som mulig om innholdsstoffer i kosmetikk. Skal vi få til det er vi av og til nødt til å endre kriteriene våre, sier miljørådgiver Håkon Lindahl i Grønn Hverdag. - Fram til nå har Grønn Hverdag frarådet alle typer parabener. Men tre nyere risikovurderinger har vist at noen typer parabener er trygge. Det er vi nødt til å ta hensyn til, sier Lindahl. Følgende parabener anser Grønn Hverdag nå som trygge: Methylparaben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå