Gå til innhold

Hvor lenge fra forsamtalen til forsøk?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har fått time til forsamtale i Porsgrunn den 8. januar, og er naturlig nok veldig spent! Og ikke bare litt utålmodig :)

Så nå lurer jeg på: Hvor lang tid gikk det fra dere var inne til første konsultasjon til dere gikk igang med forsøk? (Og hva slags forsøk var dette?)

Visste dere før forsamtalen hva slags behandling dere kom til å trenge? Vi er henvist til ICSI, men vet jo ikke 100 prosent sikkert om vi får gå i gang. Er det noe man kan anta når man først har fått søknaden "godkjent" og er registrert i systemet? Det skjer vel at det er noen de ikke kan hjelpe?

Lurer også på hvor lang tid det må gå mellom hvert forsøk. (Frys og full pakke.)

Oi, nå ble det litt mye mas her :) Håper det er noen som vil dele litt erfaringer.

På forhånd tusen takk :)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg holder til på riksen. Der fikk vi starte med en gang da vi var til samtale, dvs på den mensen jeg hadde da.

I det første brevet fra dem stod det at vi skulle ha icsi (pga dårlig sædkvalitet). Så ble det snakk om ivf, evt en kombinasjon (de ser an sæden på uttaksdagen og bestemmer først da om de skal gjøre ivf, icsi eller begge deler.)

Hos oss ble det icsi tilslutt da ingen av egga ble befrukta med ivf. Jeg ruger nå på 5 dagen:-)

Tipper dere er godkjent siden dere skal på forsamtale. Har du tatt de prøvene du skal ta på forhånd da (div. blodprøver; hiv, hepatitt, om du har eggløsning osv..)?

Lykke til!!

Hei Abelone, og tusen takk for svar :) Setter stor pris på det!!

Så spennende med ruging, da. Håper virkelig at det går veien for dere! Masse lykke til :)

Jeg er usikker på hvilke blodprøver som er tatt. Vet at alle hormonprøvene er tatt, og at de har tatt hepatitt, men vi har ikke hørt noe om hiv-test. Da de tok hepatitt-prøven av oss, sa de at de skulle ta hepatitt, blant annet. Lurer på om de kan ha tatt hiv-prøven med det samme, uten å si ifra? Men tviler vel litt på det. (Hadde vært skjønt om de tok den uten at vi visste det da, blir stressa bare ved tanken. Ikke det at jeg tror det er noen som helst sjanse for at vi har det, er bare en så skremmende tanke.)

Da jeg spurte i Porsgrunn (jeg sendte en mail om hva vi kunne gjøre i forkant), sa de at legene ikke hadde bedt om noen flere blodprøver fra oss. Men at vi kunne ta dem der dersom det ble nødvendig.

Jeg har ikke tatt blodprøve for å sjekke om jeg har el. Men legene mener det er ganske opplagt hva som er problemet, dersom min mann har veldig få svømmere som følge av testikkelskade. Men det er jo en mulighet for at det er noe mer, jeg skal til gyn. til uka for å utredes. Har veldig regelmessig mens og har fått positive el-tester tidligere. Men dette er kanskje ikke nok?

Får forresten alle vite i innkallesen hva slags behandling de skal gjennom? Det stod ingenting om dette i vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...