Gå til innhold

Hard Mage : Trenger noen råd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min jente 6 mnd har hatt hard mage i ca 1 mnd. Hun har litt avføring fra ca hverdag til annhver dag men det er bare harde klumper. Jeg gir henne sviksemos hver dag og en tesje med maltekstrakt i grøten om kvelden. Jeg har også prøvd å gi henne massasje, motivere til mye bevegelse osv. Men jeg tror problemet er at hun får i seg for lite veske. Har prøvd å gi henne vannn både fra flaske, kopp og med tesje men dette spytter hun rett ut. Prøver også å dytte i henne mere pupp men det er ikke av interesse. Hennes dag ser slik ut: KL 7: Brysmelk , KL 9: Brystmelk, Kl 11: Brystmelk Kl 13: Fruktmos + Sviskemos , Kl 16: Brystmelk , Kl 19: Hirsegrøt Holle med Nan 2 og kokt vann , Kl: 19.45: Brystmelk så sover hun og ammer ideltsett en til to ganger pr natt. Ser at jenta mi plages så jeg må endre på noe men vet ikke helt hva. Er det noen som har noen råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Lille junior drikker mer hvis væsken jeg har i flaska er lunken/varm.Ofte kokt vann med litt eplejuice (ikke fra konsentrat, gjerne hjemmekokt, fra økologiske epler)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvor mye melk drikker hun når du ammer henne, drikker hun alt du har? Hvis ikke kan du prøve å gi henne ca like mye fra her pupp, da får hun i seg mest mulig at den tynne tørsteslukkermelken som kommer i starten. Da blir hun antagelig ikke like fort mett og får dermed i seg mer væske.

 

Forstoppelse er noe skikkelig kjipe greier. Min datter på 6mnd hadde tidenes forstoppelse da hun gikk over fra morsmelkbasert grøt til grøt med vann. Men nå forer jeg henne med masse sviskemos, malt og vann, og da går det heldigvis bra :) Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...