Fia71 Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Har heldigvis ikke termin før i april men har såvidt begynt å se på vogner. Er noen år siden jeg hadde barnevogn sist og nå er jeg veldig i tvil om hva jeg skal velge. Har sett på Simo, Brio og Teutonia - kombi og duo, men jeg synes det er veldig vanskelig å velge. Vekt betyr litt siden jeg kommer til å løfte vognen ut og inn av bilen en del. Noen som har noen gode råd?
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 jeg har kjøpt simo duo til snuppa mi. Valgte duo fordi jeg syns den er finere enn kombien, og fordi den er 4 kg lettere. Dette er jo allikevel ingen lett vogn da... Du kan jo se litt på hjemmesidene hvor tung de er o.l. (www.simo.no www.brio.no teutonia kan du kikke på www.reflex.no) ,men jeg tror at teutonia-en er den letteste av de 3. Jeg ville ha en klassisk og lun vogn, og forelska meg helt i simo
LegallyBlond Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Teutonia Mistral og Emmaljunga city cross er gode klassiske firhjulsvogner som er ganske lette. På mistralen kan du bytte kjøreretning med vippe over håndtaket. Den har vel også god lufting i kaelsjen. Selv synes jeg Emmaljunga sine er finere, og ser bedre ut i sitteldelen (den ser mer polstret ut). Skal være gode vogner begge deler. Ellers så skal den Brio happy være ganske lett, iallefall en hel del lettere en brio kombi. Har selv sistnevnte og den er TUNG, har faktisk litt problemer med å få den inn i bilen. Men den er en god babyvogn da =) Simo har den største bagen, både som duovogn og kombivogn. Men som kombivogn er den VELDIG tung, mener den veier over 20 kg - ville unngått den. Duovognen er noe lettere, og har en stor og romslig bag. Om du tror babyen kommer til å ville ligge der over vinteren så kan jo den være grei (har selv barn født i mai og juni og de var veldig klar for sportsdel når vinteren kom), den har også sitteplate sånn at du får satt barnet litt om det ønsker å se litt mer. Men sitter det en del så sitter det nok bedre i en sportsvogn. Duovognen veier også litt mye, og kan være litt stor og håndtere når du skal ha den inn i bilen, men det er jo også en veldig god vogn. Spesielt som babyvogn. Blir den for tung går det jo an å bytte i en lettere sportsvogn når ungen runder året eller noe.
LegallyBlond Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Synes du skal ta deg en tur på butikk med godt utvalg - prøv å trille, slå opp og sammen, se på de ulike sportsvogndelen osv. Lettere å danne seg en mening om vogner når man ser dem live. På store utstyrsbutikker har de jo også litt andre vogner enn de klassiske firhjulsvognene du nevner. Kanskje du finner noe annet du faller for? Ekspeditørene skal kunne veilede deg(iallefall noe) etter hvilke krav du har til en vogn. Vil uansett anbefale vogn som har vendbar sittedel når den skal brukes til baby. Synes selv ikke noe om å ikke kunne ha barnet vendt mot meg når et vokst ut av bagen, og kanskje er kun 5-6 mnd. Kun framovervendt vogn ville jeg ventet med til barnet var over 1 år.
Fia71 Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2007 Tusen takk for svar. Jeg får benytte de neste 3 månedene på å teste ut forskjellige. Er nok litt opphengt i de "vanligste" merkene som selges der jeg bor, men skal prøve å løsrive meg fra det! God jul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå