Gå til innhold

First price tomatsuppa, hva synes du om den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker en del first price produkter, ikke smakt tomatsuppa før... Syntes den var litt tam iforhold til toro sin... jeg er hekta på tomatsuppe.... tydligvis toro sin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig med deg. syntes den var tam og tynn og smakløs,,

Skrevet

Jeg har i en liten dæsj tomatpure eller ketsjup + litt chilipulver, da blir den så god atte:)

Skrevet

De er glade i tomatsuppa til Toro her også. Men first-price ville de ikke ha igjen.

Skrevet

Jeg kjenner ikke forskjell. Vi bruker alltid first price og jentene spiser som bare det.

Skrevet

hjemmelagd er nå best da :D ikke er det noe vanskeligere enn pose, og ikke tar det lengre tid heller...

Skrevet

Jeg liker den ikke... men jeg liker ikke posesuppe i det hele tatt da... ;o)

Gir deg like godt en superenkel oppskrift på hjemmelaget tomatsuppe jeg...hihi... Den blir dessuten minst like billig som firstprice sin....

Kjøp tomatpurè, de små boksene til 2,50...

Kok opp ca 1 liter vann og tilsett 1 terning "Klar kjøttsuppe" eller Buljong.

Smelt et par ss margarin i en kjele, og tilsett et par ss hvetemel.

Rør dette sammen og tilsett et par ss tomatpure... eller forresten, ta hele boksen ;o) (De SMÅ boksene)

Rør dette godt sammen. Tilsett litt(!! bare litt for buljongen er også salt) salt og ca 1 ts sukker.

Tilsett litt og litt av væsken (buljongvannet) og rør godt mellom hver gang slik at det ikke blir klumper.

Når blandingen begynner å nærme seg passe tynn suppe så kan du tilsette litt melk også. Det gir en mildere smak.

La suppe trekke en 5-10 minuttter.

Kok gjerne en liten kjele med makaroni og et par egg som du har i suppa når den er ferdig kokt

Dette blir GOD tomatsuppe ;o)

Sorry for avsporingen, men synes jeg bare måtte dele denne...hehe ;o)

Skrevet

ÅÅÅ, takk! Har alltid lagd posesuppe jeg, men smakte en gang en hjemmelaget tomatsuppe med store tomat klumper oppi.... Det var krise for tomatsuppe elskeren... Men din oppskrift hørtes jo kjempe god ut, skal prøve den en dag...! Takk, takk!!

Skrevet

hehe... Ja, jeg er også sånn at jeg ikke liker de mer "fancy" suppene med enten "skikkelige tomater" eller tomat på boks. Liker den best som bare suppe-suppe med makaroni (eller det er det vel strengt tatt yngste mann i familien som er aller mest glad i...)

Uansett... Jeg kan love deg at dette blir god suppe. Dessuten lager man den like kjapt som en posesuppe og, som sagt, den blir vel minst like billig :o)

Skrevet

Nei, den var fæl og smakløs. Kasta hele greia.

Skrevet

Skal lage det en dag jeg og lillgutt er hjemme alene, pappen ser ikke på suppe som middag... Selv ikke med egg, brød og makaroni til... Tror det er en prinsipp sak...

Men oppskriften er lagret, og den skal garantert lages, gleder meg... C",) Kanskje det får bli julemiddagen.., C",) Da hadde det nok blitt samlivsbrudd...hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...