Gå til innhold

UL i uke4- men ikke noe hjertelyd. Normalt?

Viljar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL igår og er 6+4 på vei. Gynekologen sa at hun aldri hadde tatt UL så tidlig før, og virket vedlig positiv under selve UL men hun kommenterte aldri på at hun så hjerteslag og virket litt avventede etterpå.. Hun sa ingenting om hvor stort fosteret var, men jeg så jo selv bildene og det var VELDIG lite. Væskeposen var 1,2cm med en liten skygge inni. Skal man likevel kunne se hjertet? Hadde hcg på 104 etter 14 dager så mulig festet seg sent eller? Skal på ny UL om en uke og er usikker på om jeg skal være optimist eller pessimist. Var i utgangspunktet der fordi hadde hatt magesmerter/ubehag hele veier og var redd det lå utenfor livmoren. Det gjorde det heldigvis ikke, men nå har jeg fått en ny bekymring... Er prøverør så er så redd for at det skal gå galt... Har sett at det er endel lignende disskusjoner senere, men vil gjerne høre fra andre som har opplevd/hørt om lignende? begynner å lure på om alle hormonene har gjordt meg helt tulleruskete.. er så begymret for alt mulig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Ved ultralyd i uke 6+4 skal man fint kunne se hjerteaktivitet da hjertet begynner å slå ca. 25 dager etter befruktning. Fosteret vil også ved normal graviditet måle ca. 7-8 mm ved denne tiden....

Skrevet

Jeg var på UL i uke 6+noen.. Vi så fostersekken og et lite fosteranlegg men ingen hjerteaktivitet og ellers ingenting. Vet ikke hvor stor den var, for det var så lite at det ikke var noe å måle sa legen. Ble kjempebekymret selvfølgelig.

MEN! 3 uker senere så vi en liten krabat som var 2 cm stor og hadde fin hjerteaktivitet.

Prøv å slapp av til neste UL, krysser fingrene for en fin opplevelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...