Gå til innhold

Begynt å åpne seg hos deg?

Anbefalte innlegg

Etter en lang dag med mye menslignende murringer nederst i magen, kontaktet jeg jordmor. Der var livmorhalsen begynt å trekke seg tilbake og hun kunne på inn en fingertupp.

Noen som har opplevd det samme??? Å få begynnende modning slik? Betyr det at ungen kommer snart, eller kan jeg klare å "holde han inne" til over nyttår??

Jeg er 35+3 i dag, og er egentlig ikke noe klar for fødsel (iallfall ikke mentalt)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136283872-begynt-%C3%A5-%C3%A5pne-seg-hos-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det trenger å bety at ungen kommer snart. Jeg hadde mye kynnere i mange uker og en del murringer.

Reiste inn til sykehuset 3 dager før termin pga mindre liv i magen. Alt var i orden, men de sjekket åpning siden jeg først var der, og da hadde jeg 4 cm! Uten rier. Så det er mulig å gå med en del åpning før fødselen starter.

Jeg har hatt det på akkuratt samme måte som ruffen med begge mine forrige barn. Nå har jeg så mye kynnere at jeg er sykemeldt. Er imuke 23 og absolutt ikke klar for noen fødsel. Når du har det slik du har det kan fødselen stare, men du kan like godt gå med åpniung i flere uker også. Siden du er i uke 35 kommer sykehuset ikke til å stoppe fødselen din dersom den skulle starte, Grensen for det er uke 34.

Tar du det med ro fremover kan du kanskje klare å stoppe det.

Men det er viktig at du snakker med jordmor/sykehus underveis og ikke tar alt vi her inne sier for gitt - vi er jo ikke lege/jordmor, men sier bare noe ut fra våre erfaringer.

Lykke til!

Takk! Betyr mye at dere gir så mye respons på spørsmålene mine. Var i kontakt med jordmor igjen i natt, da eg lurte på om vannet var gått (bare den "proppen" over hodet. Ventet lenge med å ringe...vil liksom ikke at noen skal si at fødselen er i gang. Men da jeg endelig ringte, var jeg veldig glad for det.

Har fått noen retningslinjer for å sjekke om jeg "lekker" fostervann i løpet av dagen. Men jeg håper det ikke gjør det. Vil virkelig ikke føde enda. Lillegutt må vente iallfall to uker til....

Off..dette er merkelig og rart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...