Gå til innhold

Begynt å åpne seg hos deg?


Life is a gift

Anbefalte innlegg

Etter en lang dag med mye menslignende murringer nederst i magen, kontaktet jeg jordmor. Der var livmorhalsen begynt å trekke seg tilbake og hun kunne på inn en fingertupp.

 

Noen som har opplevd det samme??? Å få begynnende modning slik? Betyr det at ungen kommer snart, eller kan jeg klare å "holde han inne" til over nyttår??

 

Jeg er 35+3 i dag, og er egentlig ikke noe klar for fødsel (iallfall ikke mentalt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oij, nå fikk jeg litt små panikk her selv.. Har hatt mens lignende smerter opp til flere ganger, både i magen - og nedentil. Jeg har bare tenkt at det er noe som følger med svangerskapet, og har ikke kontaktet verken lege eller jordmor. Skla på UL i morgen.. Legen der merker vell dersom det er noe?

Kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt, bortsett fra at ja - jeg opplever det samme. Er 34+2 i dag.

Men dersom du lurer, så er det nok bare til å spør jordmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde i alle fall at man kan gå med modning i flere uker uten at fødselen begynner. Men hva vet jeg - førstegangsfødende blondine;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok vite det på UL i morgen ja. Eg spurte jordmora, men ho sa det var like sannsynlig at han kom før som etter nyttår. Bare lurte på om noen har kanskje hadde erfaring med slik begynnende modning. ;)

 

Håper alt går fint med deg og lille skatten gjennom de neste spennende ukene som kommer. ;) Dette er veldig merkelig å oppleve, må innrømme det...veldig underlig og fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett i det Erisa. Hadde jo vert fint for lillegutten å være født på "riktig" side av nyttår. ;) Vel, han er hjertelig velkommen når han måtte ønske egentlig. Gleder meg til å holde han i armene mine og klemme han godt..

 

Uansett så er det ikke lenge igjen for noen av oss...det er merkelig å fatte synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt er helt merkelig:) Er vår første, men føler likevel jeg har gått gravid så lenge. Og nå er det snart over, og vi kan holde den vesle i armene=) Er også enig med, deg, jeg håper virkelig babyen kommer etter nyttår, selv om jeg nesten ikke kan vente:) Får ta opp på UL i morgen, så skal jeg gi tilbakemelding dersom han har noe relevant å si. ( Skal noen av dere på flere UL forresten?)

 

Lykke til alle sammen, og nyt førjulstida og den siste tida fram mot fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sku gjerne ønske vi fikk mulighet til flere UL, men da må vi nok oppsøke Volvat eller Majorstuaklinikken i Bergen (og da venter vi heller).

 

Spennende ja. Gleder meg til å "høre" hva du får av info fra jordmor (UL) i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld:)

 

Da var siste UL før fødsel over, og alt var "perfekt" som legen sa. Han kunne ikke si noe spesielt på disse murringene, men jeg spurte ikke så mye heller. (UL legen min er tysk, og prater ganske gebrokkent,hehe) MEN, han sa at hodet hadde festet seg. Kanskje det kan komme av det? Jeg syns det var litt tidlig? Men jeg vet ikke, er førstegangs:) Fikk klar beskjed om å ikke reise bort i jula,tilfelle riene begynte.

 

*Panikken kommer krypende*

Men jeg gleder meg også da=) Begynner å gå opp for meg,hehe.

 

Forresten, ene venninna mi hadde gått med åpning i en og en halv mnd før fødsel, så "alt" er vell kanksje normalt?

 

Ha ein fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at åpning ikke trenger å bety fødsel. ;) Hadde vert greit å sluppet sykehus midt i julestria.

 

Lykke til til dere alle!! Dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...