jente Skrevet 13. juni 2008 #151 Skrevet 13. juni 2008 Hei,, Dette syntes jeg hørtes mye ut,, Jeg er 3. gangs fødende og så mye skal ikke jeg ha med.. Det holder meg en bag, ikke en stor koffert.. Du skal jo være der noen dager, ikke i flere uker.. Og hvert sykehus har egne vaskemaskiner så skulle du evt gå tom for tøy, er det bare og få tøyet vasket der..
MaybeAgain Skrevet 13. juni 2008 #152 Skrevet 13. juni 2008 Gud hjelpe meg, hva skal du med alt dette? Våtservietter, sinksalve, badeolje etc - alt dette har de på sykehuset Gulpekluter har de på sykehuset Sminke og sminkefjerner? Tror det er det siste jeg tenkte på sist gang... Hårføner??????? Bind??? Bruk heller de gigabindene på sykehuset - det eneste som duger de første dagene. Matpakke frukt, kjeks +++ Er det ikke mye bedre å kjøpe noe under veis i cafeteriaen om fødselen tar lang tid? Og dessuten er det ganske deilig med en luftings eller to til kiosken for å handel seg noe de dagene man evt er på sykehuset. Gammel matpakke når man er nyklekket? Nei takk ) Dessuten er dette tiden for å nye dagens ferske aviser og en kopp kaffe - det blir travelt når dere kommer hjem... Min erfaring fra sist er bare at jeg hadde alt for mye med meg. Denne gangen holder det med: Toalettsaker - shampo, balsam, dusjsåpe, body lotion, hårbørste tannbørste etc. Innesko/tøffler - er litt ekkelt på gulvet spes på badene... Joggebukse & t-shorter Pysj Undertøy Ammeinnlegg En god bok å lese på Kamera + lader Mobil + lader Lommebok Helsepapirer Babyklær - de på sykehuset er diiigre... Bilsete + + kommer pappan med når vi skal hjem. Men det er jo bare meg... )
BlondieMom Skrevet 13. juni 2008 #154 Skrevet 13. juni 2008 Har egentlig pakket bagen, men lurer på om jeg trenger dette, eller om jeg får det på sykehuset: Ammeinnlegg Bind Stelleutstyr til baby ??
Glad tobarnsmamma Skrevet 14. juni 2008 #156 Skrevet 14. juni 2008 Kjempeflott tråd, har fått masse gode tips nå. Men - dersom jeg skal kjøpe inn amme-bh på forhånd - hvor stor bør den være i forhold til de bh-ene jeg bruker nå under graviditeten? Har hørt at brystene vokser veldig når en får melk i de...
Resilience Skrevet 15. juni 2008 #159 Skrevet 15. juni 2008 Dere som kan det, høres dette ok ut? (vi bor et stykke fra sykehuset og planlegger å være der de tre dagene vi får) helsekortet CDer til fødsel niste+sportsdrikk til fødsel kamera mobillader lommebok bok notatbok+penn mykt toalettpapir joggedress singlet x3 underbukse x3 ammeBH sokker flip-flops toalettsaker hårstrikk hårbørste shampoo/balsam dusjsåpe sminke sminkefjerneservietter deodorant purelan (brystvortekrem) nattbind ammeinnlegg boxer tshirt toalettsaker hentesett body bukse sokker lue
vår74 Skrevet 16. juni 2008 #160 Skrevet 16. juni 2008 Fødte for 5 dager siden, og dette hadde j med meg: Toalettsaker 2 bukser noen topper 2 amme bh 2 sett amme innlegg truser kamera, mobil+lader helsekortet Mannen tok med klær til tulla dagen vi skulle hjem Blir vel mye hysteri rundt en bag...var veldig opptatt av dette selv......))
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 16. juni 2008 #163 Skrevet 16. juni 2008 dytt! Nå må vi snart klippe ut litt, den er jo blitt såå lang:)
Krokodillemor Skrevet 16. juni 2008 #164 Skrevet 16. juni 2008 På Ullevål ble vi bedt om å begrense bagasjemengden. De har ikke all verdens plass på fødestuene og det er veldig trangt på dobbeltrom på barsel. Hotellrommene er ikke så veldig store de heller. Dette hadde vi med og klarte oss fint: Til meg: toalettsaker helsekort en joggebukse en ammebh + ammeinnlegg noen t-skjorter og en genser Til pappaen: en ren t-skjorte + undertøysskift Til babyen: klær til hjemreisen Annet: notatbok kamera + lader mobil + lader
Mom for two Skrevet 8. juli 2008 #166 Skrevet 8. juli 2008 Ser noen synes det er "merkelig" å ta med hårføner, men den hadde jeg stor nytte av sist gang. Jeg ble klippet ganske mye og etter hvert toalettbesøk tok jeg en lett dusj nedentil og hårføner ble brukt til å tørke underlivet. Man unngår unødig smerte og begrenser muligheten for soppinnfeksjon. Kan låve at for mange blir det mange toalettbesøk de førstedagene. Jeg hadde ihvertfall flere kilo vann som skulle ut. Ble forøvrig anbefalt hårføner av sykehuset da vi var der på omvisning. Ellers lykke til med sykehusbaggen.
MammaKos Skrevet 8. juli 2008 #167 Skrevet 8. juli 2008 Må bare si - blir helt facinert av alle irritable damer som kritiserer andres lister..?! Hvorfor gidder dere å lese de da hvis dere lar dere irritere så lett.. Til de som ikke har fått det med seg så er folk forskjellige og har forskjellige behov, så la folk være som de er da... Jeg syntes det er TOPP med alle tips jeg kan få, og klikker meg jo bare inn på de innleggene som ineteresserer meg uansett.. Pakk i vei jenter!!!
små tjukk-igjen. Skrevet 8. juli 2008 #168 Skrevet 8. juli 2008 Oj...skal si noen har pakka skikkelig! Selv har jeg ikke begynt,men kanskje det er på tide... har 25 dager igjen! Iallfall,PLANLAGT bag so far: * Jumper/genser *Xtra bukse. *1stk ammebh pluss 1 truse til hjemreisen *sokker og ullester *kamera,tlf, *toalettsaker (bind,ammeinnlegg,truse/boxer får man på fødestua pluss albue skjell) Bebiss: Hmm vanskelig! *lue *body *strømpebukse *tynn fleecedress *teppe *ullester (men alt dette tar pappaen med når vi skal hjem, klær å bleier får vi låne på fødestua) Orker ikke å stappe rommet fullt av unyttig saker og ting. Det tar de som kommer på visitten seg av. Har sikkert glemt noe,men stresser ikke av den grunnen...
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 12. juli 2008 #170 Skrevet 12. juli 2008 Jeg har ikke tenkt så mye på det enda og husker ikke hva jeg hadde med første gangen. Men så langt som jeg kan komme på nå så: Shampoo og balsam, hårbørste og hårstrikk. Undertøy, amme-bh og sokker. Joggebukse og t-skjorter/singletter Mascara (kun fordi jeg føler meg bittelitt bedre med det) hehe.. Deo og hudkrem. Tannbørste og tannkrem (har kjøpt sånn liten snerten en som jeg alltid har i veska) Dytter en bok eller noen blad oppi sekken kamera og batteri, lader til mob-tlf=) En gave til storebror når har kommer=) Body, strømpebukse og sokker til lille-tulla En "dra hjem" dress Tutt Ellers tror jeg nok de har det meste til oss, og det de ikke har og jeg har glemt får sambo eller familien ta med når de kommer=)
Lovinda80 Skrevet 12. juli 2008 #171 Skrevet 12. juli 2008 Sugerør var fantastisk under fødselen sist! Så det skal med denne gangen også! Til meg: *Klær inkl. behagelig undertøy til hjemreise (sykehustrusene er suverene de dagene man er der, om enn så ulekre ;-)) *toalettsaker *mobil + lader *kamera *innesko *noen "ferske" blader/magasiner *ammeinnlegg i ull Til far: *T-sjorte, sokker (han hadde behov for et skifte etter fødselen sist) *deodorant Til babyen: *har strikket et teppe som skal med *ett sett klær eller to Til storesøster: *en pakke som hun skal få når hun kommer for å møte babyen
Lovinda80 Skrevet 12. juli 2008 #172 Skrevet 12. juli 2008 ...skal også ha med ullsokker til babyen.. (må bare strikke de først..) jenta vår på 2,5 år vår mye kald på "fotan" da hun var nyfødt. Skal derfor ha med ullsokker til denne babayen!
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 2. februar 2009 #175 Skrevet 2. februar 2009 Etter å ha gått gjennom tre barselopphold er det utrolig hva man kommer på underveis av hva man skulle ha hatt, så denne gangen er listen lang. Kan aldri vite, kan bli der lengre enn beregnet, og jeg stoler ikke på at mannen min tar med seg det jeg ba ham om heller. Bedre å ha kontrollen selv. Så her er listen: Til seg selv: 4 truser (hipstere e.l. og ikke string, må ha plass til nattbind) 2 ammebh'er Natusan engangsammeinnlegg (mange) PureLan salve for såre pupper nattbind av jumboklassen mammabukse (vil fremdeles se 4 mndr. gravid ut etter fødsel) joggebukse med strikk eller knyting i linningen 3 ammetopper sokker sandaler/tøfler hettejakke e.l. klær til hjemreisen shampoo dusjsåpe hårgele e.l. fuktighetskrem hender og ansikt mascara nesespray sov-i-ro (kjekt å ha hvis man må dele rom med noen som snorker og barn som gråter) bok mobiltelefon kamera vannflaske Til babyen: 2 stk bodyer ( sykehuset har jo bodyer, men tar med to; en til hjemreisen, og en i backup i tilfelle babyen gulper/bæsjer/tisser utover det hele rett før dere skal dra og du må skifte en gang til....hehe, been there, done that...) 2 stk strømpebukse 2 stk sparkebukser 2 stk omslagsjakker 2 par sokker (gjerne i ull) lue i bomull varm lue for utebruk varm dress i fleece varm dress i ull (har den innenfor dressen i fleece, tror det blir kaldt i været...) babypledd gulpeklut kjørepose til bilstol (ikke i bagen, men kjekt å ha til hjemreisen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå