LykkeLimam Skrevet 23. mars 2008 #101 Skrevet 23. mars 2008 er på besøk fra 2 trim. Men dette er en nytig tråd! Forrige gang var jeg så sikker på å føde veldig på overtid at jeg hadde ikke tenkt bagen....1 uke før termin meldt vår jente sin ankomst. Det var ikke lett å pakke noen bag mellom riene og dessuten gikk det kjapt så jeg var ikke lenge hjemme før jeg måtte dra på sykehuset. Vi bodde bare 10 min unna og bag med mye rart i hadde jeg tatt med. Men det var mye jeg savnet..og sendte mannen min hjem etter. Men han var stresset og jeg full av hormoner, så han fikk mye kjeft for feil ting han tok med tilbake...hehe...huff! Nei, baggen denne gangen skal være gjennomtenkt og så skaljeg kjøpe ny kose dress og topper...jeg skal være veldig klar når babyen vil ut. håper denne finnes om noen mnd også
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 23. mars 2008 #102 Skrevet 23. mars 2008 jeg skal føde 6 uker fortidlig, pluss at lillegutt skal ha en operasjon under oppholdet, så vi må nok tilbringe en god del uker kanskje mnder på sjukhuset..... det er vel bare å pakke det man bruker hjemme til vanlig.... ikke noe ekstra stæsj! som ei sa over her, bruker du ikke morgenkåpe hjemme, så trenger du det ikke å ha det der heller... jeg kommer til å pakke alt jeg har av behagelige klær, en gooood del skifte, siden det blir ett langt opphold, og ellers alt jeg bruker på en helt vanlig hverdag tenker jeg!!! har kjøpt prematur klær til lillegutt, så han skal få slippe å bruke klær det står "helsevesenet" på. åsså er det litt gøy å bruke egne klær=)
Hanne.. Skrevet 24. mars 2008 #106 Skrevet 24. mars 2008 I hvilken uke pakker dere forresten sykehusbagen??
Nanna:-D Skrevet 24. mars 2008 #107 Skrevet 24. mars 2008 Jeg er 31 uker på vei, og har så smått begynt å pakke. Pakka litt toalettsaker og baby-tøy. Jeg tar fram ting etterhvert som jeg kommer på det og leser lure ting å ta med i sånne tråder som dette...
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #109 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er i uke 33 og hadde ikke tenkt og pakke helt enda, men etter kontroll hos jordmor i dag bør jeg vist begynne nå likevel:) Det ser ut som barnet ligger litt for langt nede i bekkenet så jeg må vist være forberedt på at hun kansje melder sin ankomst litt tidligere en forventet... Synes denne tråden var veldig nyttig, synes de som klager over at mange er så dum og burde tenke selv tar helt feil!! For meg som ikke har født før er det faktisk ikke så lett og bare tenke seg til hva man kan savne,.. som brystvorte krem fks... hadde aldri falt meg inn:) eller en gang truser.. hehe jeg viste knapt nok at slikt fantes..
lille oscar + bebis Skrevet 27. mars 2008 #115 Skrevet 27. mars 2008 dytter.. må snart tenke på å pakke her...
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #116 Skrevet 27. mars 2008 Enig i at det er nyttig å vite hva man skal putte i bagen, selv om noen later til å skulle ut på en lengre luksusferie, med alt de tar med seg av pikk pakk og ting og tang...Travel light, sier nå jeg Men - selve når man skal pakke, det må jo være helt opp til hver enkelt, og hvilken situasjon man er i?? Er vel temmelig logisk at man pakker så man er klar til termin og kanskje litt før, eller evt. enda tidligere, hvis man får tegn på at ting kan sette igang prematurt. Ihvertfall synes jeg det virker ganske innlysende! Og er man av typen som liker å ha kontroll på alt - i virkelig goood tid, ja da er det jo bare å sette igang å pakke kofferten så tidlig som mulig, da! Finnes jo virkelig ingen "regler" eller fasitsvar på dette
Babyluren Skrevet 28. mars 2008 #117 Skrevet 28. mars 2008 Supert med tipstråd til sykehusbag. Lider av intens pakkevegring, så dette hjelper litt siden jeg for halvannen uke siden fikk streng beskjed av legen om å pakke bag... Dessuten pendler jeg mellom to byer, så greit å ha den ferdig liggende i bilen OM noe skulle skje. Ser for meg at jeg ber samboeren finne frem ekstra truser til meg og han kommer med nette små blondeg-strenger? nei takk. Vil ha kontrollen selv Til de som kritiserer listehysteriet så vil jeg heller se det som positivt med tips og innspill. Jeg er førstegangsfødende og hadde aldri kommet på å pakke med meg ammeinnlegg om ikke jeg hadde blitt fortalt at det må jeg ha med... Hm.. Bør kanskje kjøpe meg en ammetopp? Vel. Dytter på denne, jeg
endelig mamma t 2 :) Skrevet 31. mars 2008 #119 Skrevet 31. mars 2008 Bor 10 minutters kjøretur fra sykehuset, og satser på å få dra hjem så tidlig som mulig... Skal bare ta med et skift til meg, "henteklærne" til lillebaby og mannen min hehe... Om noe uventet skulle skje slik at vi må bli på barsel regner jeg med at han stikker hjem og henter ting jeg trenger... Sinnsyke lister noen har skrevet her.. Men jeg regner med noen kanskje har lengre reisetid hjem, og kanskje har planlagt å bli noen dager på barsel.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #124 Skrevet 1. april 2008 Det var litt av en liste. synes du alt det er nødvendig? som f eks bamse? barnet har jo ingen glede av den enda? tepper låner man jo på sykehuset, ser jo ut som du har tenkt å være der en stund...
Tiril <3 Skrevet 1. april 2008 #125 Skrevet 1. april 2008 18 dager til termin og har begynt å pakke litt i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå