zethaline Skrevet 21. januar 2008 #77 Skrevet 21. januar 2008 Må bare dytte litt jeg også..... samtidig må jeg si at crocs som ble nevnt her,skal visst ikke være så bra på sykehus.Kan ikke huske hvorfor,men kansje det er noen andre her så vet?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #79 Skrevet 25. januar 2008 Har hørt at crocs er forbudt på visse avdelinger på sykehusene , da de lager statisk elektrisitet som slår inn på en del sensitivt utstyr.
prins&prinsesse Skrevet 25. januar 2008 #80 Skrevet 25. januar 2008 jeg ville anbefalt noe større enn libresse nattbind, jeg blødde som bare det og hadde dobble lag med de store bleiebindene, jeg fødet i bergen og der får man slike på barsel. Også bleier, tøybleier og gulpekluter. så det trenger man ikke ta med om man skal føde der. Ellers var jeg der i 7 dager pga KS, ammeproblemer og diabetes1 så jeg synes det var veeeldig greit å ha med sminken:-) vannfast mascara var helt topp. Hadde jo ikke på meg sminke under fødselen, men etter det så var det deilig å kunne freche seg litt. Kjekt å ha med personlig til babyen også, man vet jo ikke hvor lange man skal bli der(ting kan jo oppstå under fødsel) så jeg tok med litt klær til lillegutten og synes det var så stas. Smukk hadde vi også med og fikk beskjed om at det var helt greit å bruke den(spesielt om han begynnte å hikke). Ellers fødte jeg i påsken i fjord og da var alt av kiosker stengt store deler av døgnet. Det var bensinstasjoner og butikker også så bra vi hadde et lite lager av snaks til meg og pappaen. Vi var foresten kjempe heldige, vi fikk dobbeltrom med eget fliselagt nytt bad med do og dusj og stellebord og badekar til lille gutten. Pappaen fikk være hos oss hele oppholdet. Denne gangen håper vi på det samme men nå må nok pappaen hjem etter en natt(om jeg føder på kvelden) ettersom småen da bare er ett år når prinsessen kommer. lykke til med sykehusbaggen:-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 26. januar 2008 #81 Skrevet 26. januar 2008 * dytt, denne bør ligge på 1. side så det ikke blir haugevis med tråder om det samme...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #83 Skrevet 26. januar 2008 Jeg skal ha med ammeputen min + cd-spiller.... i tillegg til alt de andre.
kat75 Skrevet 13. februar 2008 #86 Skrevet 13. februar 2008 Såvidt jeg kan se er det ingen som har nevnt noe som ble veldig viktig for meg under første barselopphold: TOALETTPAPIR! Lambi eller liknende, så mykt dere finner. Varierer sikkert fra sykehus til sykehus, men på barselavd. på SUS kunne de like gjerne tilbudt avispapir på do -de hadde skikkelig stivt, ekkelt og vondt dopapir som overhodet ikke frista når underlivet føles som en slagmark... Jeg tar med en rull "luksuspapir" jeg i alle fall
mamiladi Skrevet 13. februar 2008 #87 Skrevet 13. februar 2008 Dytt :-) håper denne fremdeles er der når den store dagen kommer.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #91 Skrevet 21. februar 2008 Nå her jeg leida igjennom alle innleggene en stund ) Ser det er mange som ennå spør ang sykehusbagen..... syns denne er så greit, mange gode forslag )
Mininni Skrevet 13. mars 2008 #93 Skrevet 13. mars 2008 Dytings - og et tips: kjøp en pakke med engangs-nettingtruser på apoteket og ta med i stedet for egne truser - mer behagelig, og veldig greit bare å kaste de første du bruker . Tror man får noen på sykehuset, men greit å ha noen ekstra samt å ha hjemme etterpå!
Marit & de 3 knøttene Skrevet 13. mars 2008 #94 Skrevet 13. mars 2008 Nå har jeg ikke lest alle innleggene på denne tråden, men kan nevne at vi tar med litt skifte til pappaen også. Truse, sokker og t-skjorte. Dette er vårt 3 barn og av erfaring så vet vi at det er en svett opplevelse for pappa å være med under fødsel. Vi har også pakket ned litt småtterier til storesøsken. Aktivitetsblad, litt smågodt og tegnesaker. Greit å ha i bakhånd om det skulle bli litt kjedelig etterhvert å bare sitte å se og holde babyen. :-)
Rildur Skrevet 13. mars 2008 #95 Skrevet 13. mars 2008 Hei Vi var på svangerskapskurs på Ullevål, og der ble vi informert om at vi får 7 bleier til baby, og 7 nattbind til mor. Vet ikke hvor ofte man skifter, men kan vel være greit å ha med litt i bakhånd, spesielt til hjemreise. 19 dager igjen og gleder meg :-)
skimre Skrevet 23. mars 2008 #97 Skrevet 23. mars 2008 måtte bare finne frem denne, så jeg får pakket litt;o)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #98 Skrevet 23. mars 2008 når burde man pakke og gjøre bagen klar?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #100 Skrevet 23. mars 2008 Ca ett år i forveien? - neida - men noen ganger blir jeg litt oppgitt her inne - later til at det er vanskelig for en god del å tenke selv...Bagen pakker du vel når du føler for det, når det nærmer seg termindato, eller når du merker at noe er i gjære? Og det du putter oppi den, er vel strengt tatt også ganske opp til deg selv, og logisk å tenke seg til? Skjønner ikke at det kan være så vanskelig med denne bagen, jeg!!! Men tilgi meg hvis jeg virker som en surpomp - er i litt dårlig humør i dag...så min grinebiterskhet kan ha sammenheng med det ;>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå