Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #26 Skrevet 28. desember 2007 gobukse,innesko,kamera,mobil,psp(for å se film å spille litt om det blir kjedlig) og toalettsaker. hentesett til babyen ville mutters absolutt kjøpe mens jeg er der så da er den grei^^
ja08 Skrevet 28. desember 2007 #27 Skrevet 28. desember 2007 Kanskje ingen andre som har nevnt det, men her er mitt lille tips til å gjøre s-hus bagen enda tyngre. En liten notisblokk og penn. Ammetåke og alt som skjer rundt gjør at man fort glemmer. Jeg skrev ned litt dag for dag. Har lest notisblokken i ettertid og ville ha glemt kjempemye dersom det ikke var nedskrevet.
Ladybug~N&E Skrevet 28. desember 2007 #28 Skrevet 28. desember 2007 jeg pleier bare å si at: det du ikke bruker hjemme det trenger du ikke på barsel heller. bruker du ikke morgenkåpe og tøfler så ikke pakk det ned. ikke ta med bøker til ledige stunder vis du ikke liker å lese. dette blir min neste bag: 2joggedresser (bukse og jakke. genser er upraktisk når alt skal opp og av og puppen ut) 2 ammetopper 2ammebher gode truser og sokker slippers/kjippkjapp toalettsaker inkl. lypsyl, brystvortekrem, sminke og bodylotion. sudoku, en god bok og notisblokk kamera, mobil, lader, batterier, bind, ammeinnlegg og penger et sett med klær til babyen til fotograferingen for avisa og hjemreise smokk og babyteppe tips: av egen erfaring så forsvant alt av mage i det sekundet ungen kom ut og alle gravidtrusene mine blei for slappe og holdt ikke bindene så godt på plass. ta derfor med noen som har godt strikk i, i tilfelle. kroppen blir jo uansett ganske lik bolledeig etter fødsel så det er godt med noe som holder deigen på plass;)
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 30. desember 2007 #31 Skrevet 30. desember 2007 Da er min pakket! Av erfaring tar jeg med dette( Har to gutter fra før): Klær til meg: - 1 kosedress( jakke og bukse) - 3 truser med god strikk( nye!) - sokker - 1 genser - 1 ammebh - pysjamas - morgenkåpe - tøfler Toalettsaker: - sminke( greit å føle seg fresh...) - deo - tannbørste/ tannkrem - Sjampo/balsam - intimvask - bind i nattstørrelse - børste - ammeinlegg - kamera( minnebrikke og batteri) - mobil m lader Til babyen: - 2 bodyer - 2 str bukser - lue - hentedress - 2 bukser/ sparkebukser - 2 par sokker ellers fikk jeg såpass mye lesestoff på sykehuset, at jeg kun gikk en tur ned i kiosken om jeg ville ha noe annet enn baby-stoff å lese( se og hør feks...!) og mannen kan jo alltids ta med det du skulle ha glemt senere! Bleier er det på sykehuset, så det trenger du ikke tenke på... Dessuten har de skift til barnet ditt der også, selv om det selvsqgt er koselig å ta med noe selv:)
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 3. januar 2008 #34 Skrevet 3. januar 2008 dytt igjen,mange som lurer..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #36 Skrevet 3. januar 2008 Jøss, så mye rart dere skal ha med dere da?! Jaja, det får folk gjøre som de vil med, jeg skal ha med klær til meg, klær til baby, toalettmappe med passende innhold, og rein t-skjorte til gubben. Mobiltelefoner bannlyses definitivt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #37 Skrevet 3. januar 2008 Pakker dere smokk?? Trodde ikke man skulle begynne med det med en gang jeg..??
Gjest mphs Skrevet 3. januar 2008 #38 Skrevet 3. januar 2008 TOALETTSAKER: Svangerskapsjournalen og andre viktige papirer Shampoo og balsam Dusjsåpe 8 Hour cream(til leppene) Tannkost og tannkrem Fuktighetskrem - hånd/kropp/ansikt Hårbørste Hårstrikk Sminke? Deodorant Brystvortesalve Nesespray? KLÆR: Ammebh, ammeinnlegg Sokker, truser Treningsbukse- skjørt Ammetopp, ammegenser Innesko Plastpose til skittentøy ANNET: Proviant til føden Vannflaske, brus, frukt Godteri-sjokolade(Nutrilett bar) Fotoapparat Mobil og lader Papir og penn Litt penger TIL BABYEN: Hentesett(body, strømpebukse, derss) Liten lue, Ullsokker, votter(om det er kaldt) Strikket ull teppe Bilsikring Lammeskinnet til å ha i sengen TIL LEDSAGER: Mat(snurre pizza) Drikke Pakke til storesøster
Plopp Skrevet 3. januar 2008 #39 Skrevet 3. januar 2008 Men... är det ingen som ska ha med sej blöjor? Får man det på sjukhuset alltså? Ska bo på Ullevål hotell efteråt och då måste man väl ha själv? Eller? :-/
Gjest mphs Skrevet 3. januar 2008 #40 Skrevet 3. januar 2008 Vi får det der jeg skal føde. St Olavs hospital
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #41 Skrevet 3. januar 2008 Min fødebag blir som følger: Til meg: - hettejakke - tre stk. ammetopper - amme-bh - trepakning med nye truser - sokker - reiser i treningsbukse, og kommer til å bruke den de dagene jeg er der; er jo bare snakk om to netter - ull-labber - amme-innlegg i ull/papir - melkeoppsamler - shampo/balsam/såpe/bodylotion (har sånne mini-flasker for å spare plass) - a-krem (kommer til å bruke den i ansiktet/brystvorter og der det ellers er behov) - tannkrem+tannbørste - børste+strikk og HÅRBÅND - skal definitivt brukes under fødsel; hater å ha hår ned i ansiktet...! - lipsyl - deodorant - hårføner - sminke - mobil+lader - kamera+lader - helsekort - penn og noe å skrive i - to flasker energidrikk+en flaske vann - kjeks Ellers skal jo sambo ha med seg noe undertøy/sokker og t-skjorter, og så må vi ha klær til baby samtlige dager. Pakker en liten trillebag til meg og sambo + en vanlig bag til baby. Blir fort litt å drasse på gitt
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #42 Skrevet 3. januar 2008 Hvor stor er kofferten din?? Hehe ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #43 Skrevet 3. januar 2008 Mitt tips er en kosedress (jakke og bukse) og mange gamle singletter til å ha under som ikke gjør noe om de blir fulle av purelan (det går nemlig ikke av i vask...) Så kan man dra frem puppen litt diskret. 2-3 joggedresser er vel knapt nødvendig for et opphold på 2-3 dager? Og å føle seg fresh er ikke lett uansett hvor stor toalettmappe man har med, hehe :-D
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #45 Skrevet 4. januar 2008 Er lov å ha med mobil på sykehuset! Men må bruke den utenfor....
miss*tupsi Skrevet 4. januar 2008 #46 Skrevet 4. januar 2008 er lov å bruke mobil inne på sykehus nå...unntatt spes.avd som intensiv osv
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #47 Skrevet 4. januar 2008 ok, det var jo bra! da slipper man å kjøpe telekort iallfall....
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 5. januar 2008 #48 Skrevet 5. januar 2008 dytter denne opp igjen, alltid noen som lurer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå