~Roskva~ Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Vi er jo stadig nye damer som må pakke bagen vår, og det er ikke bare lett å huske hva andre har sagt om saken før. Så jeg foreslår at vi tar en sånn tråd igjen: Hva pakker dere med i sykehusbagen? Noen lure tips? Her er min liste: Toalettsaker -shampo og balsam -tannkrem og tannbørste, tanntråd -hårbørste og hårstrikk -fuktighetskrem -purelan -lypsyl -hårføner Amme-BH Amme-innlegg i papir og i ull Sånne melke-oppsamlings-kopper, i tilfelle store lekkasjer Egne babyklær: -ullteppe -to bodyer, en inull og en i bomull -sokker -lue -bukse Mobil-lader Kamera med lader
To trollunger + en spire Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Helsekort Hårføner T-skjorter/topper Truser 2-3 ammeBH Sokker Nattdress Tøfler / joggesko Joggebukser Bukse Gensere Klær til hjemreise Skrivebok og penn Sminke Sminkefjerner Pads og q-tips Ansiktskrem Lipsyl Tannbørste/Tannkrem/tanntråd Shampo/balsam/dusjsåpe/asan Roll on Bind Amme innlegg i ull, bomull og papir Hårbørste Mobiltelefon / lader Lommebok Fotoapperat/Videokamera Matpakke, frukt, kjeks og drikke Til babyen Smokk Bamse Teppe (ull og helseteppe) Klær til sykehusoppholdet Klær til hjemreise Flanellsbleier Gulpekluter Stelleveske: våtservietter, sinksalve, badeolje Bilstol
To trollunger + en spire Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Oiii - hva skjedde - "kodene" var opprinnelig punkt...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Min bag: - Klær til meg - Toalettmappe - Bind - Klær til baby - Ipod, mobil og kamera. Jeg reiser lett;-)
~Roskva~ Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2007 Klær til meg selv, ja... det var en idé :-)
Anni30 Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Har hørt at det lønner seg å ha med skift til far også! Kan jo hende madammene ønsker bad/dusj og massasje alt på en gang! Svette kan jo også de bli!!
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Her er min sykehusbag: * Joggebukser * T-skjorter / Singlet * Joggegenser * Underbukser + Engangstruser/Bher + Amme bher * Sokker / raggsokker * Tøfler / Crocs * Amme innlegg * Helsekort * Blader * Fotokamera / Videokamera m. ladere og dvd plater * Pc med lader * Mobiltelefon m. lader * Toalett saker: * Tannbørste/Tannkrem * Hårbørste / Hår strikk * Sjampo / Såpe / dr. Greve * Sminke / Sminke fjerner * Deodorant / Parfyme * Body Lotion /Ansiktskrem * Leppe pomade * Bind Barneklær:* 2 stk body * 2 stk strømpebukser * 1 sett bukse + genser * 1 teppe * Sokker * Lue * Hjemreise dress * Smokk * Hentetøy
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Ble visst litt annerledes enn hvordan jeg hadde satt det opp!!
nattensDronning Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 dytt, sånn at jeg har sjans til å finne det i morgen, er jo så himla mange tråder her i løpet av en dag
nattensDronning Skrevet 14. desember 2007 #11 Skrevet 14. desember 2007 dytt engang til, ble ikke tid til pakking i dag, og kanskje flere vil se tråden. Så slipper det å bli laget en ny lik...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 14. desember 2007 #12 Skrevet 14. desember 2007 Jeg dukka opp på sykehuset med helsekortet mitt, en varmeflaske tulla inni et håndkle og mobilen min samt kameraet mitt! En trenger strengt tatt ikke så mye når en skal føde...barnefar hadde med seg litt niste, og hadde også med hårbørste og tannbørste til meg. Seinere kom han også med ikke-mammaklær til meg og et hårstrikk, og da vi skulle dra kom moren min med klær til babyen og barnevogna!:-) Bok til å skrive i samt mobillader fikk jeg også en eller annen gang! Godteri fikk jeg hver dag!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 14. desember 2007 #13 Skrevet 14. desember 2007 Innesko hadde jeg også! Hadde 3 timer på meg å pakke bagen, men tok alt med stor ro, og lot de andre ta seg av å hente ting til meg som jeg glømte!
barnII 15.02.08 Skrevet 14. desember 2007 #14 Skrevet 14. desember 2007 men noen synes det er litt morro å pakke bagen på forhånd da. morsomt å forberede seg litt liksom.
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 14. desember 2007 #16 Skrevet 14. desember 2007 -Klær til meg selv når jeg skal hjem -Toalettsaker til en dusj etter fødsel -Lypsyl -Lambi dasspapir!!! -Kamera -Bleier/bind (erfaringsmessig blødde jeg gjennom lakenet sist, skal ta med skikkelige bleier selv da de ikke har på barsel....) -Ammeinnlegg/ Ammebh -Klær til ungen til hjemreise (ullbody, ull-longs, sokker, dress, lue, teppe) Skal hjem fortest mulig, så tar ikke med så himla mye liksom.... Kjeda vettet av meg de 2 døgna jeg lå der med førstefødte...!!
Mooncake Skrevet 14. desember 2007 #17 Skrevet 14. desember 2007 Hehe, en ting som man kanskje ikke vet, eller tenker på (eller vil tenke på er at man kan få hemoroider etter fødsel. Det fikk jeg sist, jeg hadde det så f.... vondt at jeg ikke kunne sitte. Det var joggu godt at jeg haddde pakket smertelindrende hemoroidekrem i bagen. Kremen kan også brukes på stingene dersom er er vonde. Anbefales
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #18 Skrevet 15. desember 2007 Huff, nå begynner panikken å komme krypende, selv for meg som blir tredjegangsfødende... Lette sko er viktig for småturer ut i korridorene. Innejakke/morgenkåpe (sist fikk jeg ikke brukt min fine nye morgenkåpe mer enn en eneste kjapp nattetur ut til vaktrommet). Inneklær til eventuelt barselhotellopphold (husk at det er servering blant alle andre gjester og besøkende i en annen etasje, f.eks. på Ullevål) Amme-bh og ull-innlegg Hudkrem, børste, tannbørste, tannkrem, hårklyper/strikk (annet enn den som ble svett under fødselen...) Hårføner (veldig nyttig, for å tørke seg skånsomt nedentil) Fotoapparat (+ ekstra brikke/batteri, i seneste laget å ta med på første pappavisitt etter fødselen) Ingen trange klær til hjemreise (man blir ikke sylslank i første vending, så du kan godt bruke samme bukse som da du kom, mindre å dra på) Egen bag med babytøy, tepper og bleier til hjemreisedagen (du behøver ikke ta med dette, pappa eller andre kan ta med dette før hjemreisen, MEN ikke stol på at pappa greier å finne igjen utstyret du gjorde klart...)
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #20 Skrevet 16. desember 2007 Jeg var på barsel lenge sist, men bor ikke så langt unna, så mannen kan fylle på ved behov. Mine tips er: - Toalettsaker - alt du kan drømme om for å føle deg fresh! - Ordentlige klær, i størrelse ca 18-20 uker på vei - ikke sats på å gå i nattkjole eller morgenkåpe på barsel, du trenger som sagt å føle deg mest mulig fresh. Men er ikke akkurat tilbake til normal størrelse før det har gått noen dager. - Morgenkåpe kan være greit om fødselen drøyer ut. - Sko og tøfler - Amme bh og innlegg - babytøy er koselig. Er litt anonymt å bare bruke sykehuset sitt. Husk at det må være vasket, så det nytter ikke å bare satse på evt. gaver man får der. - Kamera og mobillader er lurt - Gjerne noen blader, men det kan jo også kjøpes på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #21 Skrevet 16. desember 2007 Herregud.. dere skal da ikke på en ukes ferie !
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #22 Skrevet 16. desember 2007 Jeg var innlagt på sykehuset i litt over en uke sist... (tre døgn med fødsel, nærmere fem døgn på barsel...)
Niem og Patrick Skrevet 16. desember 2007 #23 Skrevet 16. desember 2007 Har ikke så mye med meg jeg.. Litt klær (joggebukse, singlet, undertøy) Slippers Kamera (et digital, et speilrefleks og videokamera..haha) Lader til mobiltelefon Dusjsåpe/shampo Sminke/hårbørste og litt babyklær. Er det noe som mangler så får sambo ta det med etterhvert.. Vi bor bare 5 min fra sykehuset..
nattensDronning Skrevet 20. desember 2007 #24 Skrevet 20. desember 2007 dytter nok en gang. Den var jo forsvunnet langt nedpå, og jeg er ennå ikke ferdig med min bag, og i morgen MÅ den være ferdig.......
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #25 Skrevet 28. desember 2007 Dytter. Trenger denne tråden til i morgen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå