Gå til innhold

Student og flere jobber.

Fru83

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er student, og planlegger nå å prøve å bli gravid.

Det jeg lurer på er om jeg evt vil få permisjonspenger fra alle mine 3 forskjellige arbeidsplasser dersom jeg jobber minst 6mnd i hver av dem...? Vil jeg evt få dette i tillegg til støtte fra lånekassen?

Og hvordan er det med støtten fra lånekassen? Får en like mye utbetalt i mnd som en får som vanlig student? halvt lån/halvt stipend, eller alt som stipend?

Tusen takk for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med jobbene dine vet jeg ikke, der må du sjekke med nav (se for eksempel nav.no). Men jeg regner med at du vil ha rett på foreldrepenger hvis du tjener nok, i alle fall! Hvis du ikke finner svaret på nettsidene, så ring til nav og spør.

Men fødselsstipend vil du ha rett på så lenge du har rett på lån og stipend i utgangspunktet (altså ikke tjener for mye), og i perioden du har permisjon, vil alt lånet omgjøres til stipend. Det utgjør en ekstra tusenlapp i mnd i forhold til vanlig lån og stipend.

Skrevet

Tusentakk for supert svar!! Du svarer så ordentlig og flott at en skulle nesten tro du var saksbehandleren fra nav selv:)

Nyt resten av svangeskapet ditt!

Mvh

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

tenkte jeg kunne svare på det med disse 3 jobbene dine;)

Jeg har selv to jobber ved siden av studiene..Gjennomsnittet av det du har tjent de 6 siste mnd blir det du får utbetalt som foreldrepenger:) minus denna teite skatten da...hehe.. og i tillegg får du fødselstipend og barnetrygd:) håper du ble litt klokere på det nå:)

Skrevet

Jeg får fra alle tre arbeidsgivere :) Blir bare litt ekstra papirarbeid! Får også fra lånekassen. Lykke til, bli gravid i en fei. Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...