Oliver`s Mamma Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Hei:) Leste i et tidligere innlegg at også du hadde noe forhøyet apc-resistens- også som deg fikk jeg en høy verdi, 130..men ser andre sier verdien skal ligge under 2 for ikke å ha apc- res. skjønner ikke helt det der jeg...Lurer på hvordan det går med deg, og om du fikk albyl-e e.l ved svangerskapet???!!!
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hei :-) Jeg skjønte lite av de prøvene selv, jeg, men jeg var ihvertfall innenfor referanseområdet, altså testet jeg negativt på APC-resistens. Ville likevel overtale legen til å gi meg Albyl-e og hun ringte da til kvinneklinikken (en eller annen ekspert der) for å høre. Da hørte jeg hun sa at "Pasienten er helt i øvre del av referanseområdet, men ikke utenfor". Ifølge testene var det derfor ikke nødvendig med Albyl-e, men som eksperten på Kvinneklinikken (heldigvis) sa "Det kan uansett ikke skade å prøve". Så jeg fikk Albyl-e :-) Har også gått på Crinone frem til uke 12 :-) Vet jo ikke om dette er grunnen til at det går bra nå, men jeg er ihvertfall gravid i uke 14 nå og så langt har jeg ikke kommet tidligere :-) Har forresten brukt babyklister også - kan jo ikke få tatt nok forhåndsregler ;-) Ønsker deg masse masse lykke til og håper du får den hjelpen du behøver. Hjelpen finnes der ute, noen ganger må man bare mase litt for å finne den...og de rette menneskene :-) Ps. Mht. å tolke prøvene dine så bør du spørre legen din eller ringe laboratoriet som har utført testene. Jeg fikk foretatt en hel drøss med prøver men den som het P-APC-resistens viste 124. Referanseområdet på denne prøven er 75-125, og 124 så jeg er jo innenfor, men bare såvidt.... Hvis det er denne prøven du har 130 på så vil jeg tro at du har P-APC resistens? Men som sagt, hør med legen din og mas, mas, mas til du får den hjelpen du vil ha :-) Stor klem
Oliver`s Mamma Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 Tuuuusen takk for svaret:) Det stord også i mine brev at ref. verdien var til 75-125...og når jeg har 130, så er den jo utenfor normal verdi..men jeg måtte ta nye prøve, for å sjekke videre apc i forhold til leiden mutasjon...Håper liksom det er dette som er årsaken til at jeg har mistet så mange ganger...det er også snakk om kanskje jeg har skillevegg i livmora- men de er ikke sikker på det..Men sitter spiren denne gangen, så SKAL jeg ha albyl -e e.l..Hvor stor dose har du fått da 75 mg x1??? Har e.l disse dager- så det blir spennde mot juletider ja:) Har invistert i womens`s care- som vist nok er det samme som progesta care i følge helsekost mannen- er no verdt å prøve det som en kan:) og går det ikke denne gang, skal jeg prøve babyklister jeg også...for den er det vell lurt å begynne med etter el??? Godt å høre solskinnshistorier hvor det går bra- 14 uker er no ganske langt på veg for oss som mister før den tid:) Får du mye oppfølging eller?? Det har vi blitt lovet- så ser litt bedre på det ved et neste svangerskap:) Stooor klem tilbake:)
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Hei igjen! Du høres jo ut som om du er vel forberedt på graviditet, ja. Bra :-) Jeg fikk 75 mg Albyl-e. Skal ta en om dagen frem til noen uker før fødsel (er ikke helt sikker på når enda, men det får jeg tidsnok vite). Jeg brukte babyklister fra el og ut uke 12. Håper dere får plantet en liten julespire ;-) Stor klem - igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå